וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את אלבה ברלין 65:96

מכבי תל אביב התכוננה למאבק עיקש בתחילת שלב הטופ 16, אבל קיבלה את אלבה ברלין החלשה ומחצה אותה ללא קושי, 65:96. די בראון בהופעת בכורה מרשימה סיים עם 11

בדיוק לפתיחה שכזאת לשלב הטופ 16 של היורוליג קיוו במכבי תל אביב. הצהובים, שהתעסקו בימים האחרונים בעיקר בהבאתם (די בראון, צ'ארלס גיינס) ושיחרורם (פייזר) של שחקנים, השאירו את הכל מאחוריהם ופתחו את השלב השני עם ניצחון ביתי על אלבה ברלין הגרמנית, 65:96. אם זה לא מספיק, העלה פיני גרשון את די בראון ברבע השני של המשחק, והגארד נתן ניצוצות של כדורסל וסיים בכורה מרשימה עם 11 נקודות.

אלבה ברלין, שתארח את הפיינל פור הקרוב הגיעה ללא שום רגשות נחיתות ופתחה עם מספר שלשות ברבע הראשון שנתנו לה את היתרון, אבל כשהזריקות שלה מבחוץ נפלו רחוק ברבע השני, הצהובים ניצלו זאת כדי לברוח עד יתרון 32:49 במחצית, כשדי בראון מטווח פעמיים מחוץ לקשת. המחצית השניה היתה בשביל הפרוטוקול בלבד, כשהצהובים מנסים הרכבים שונים, והגרמנים לא מוצאים את עצמם על הפרקט.

למרות הניצחון הנאה, אל לצהובים לחגוג יותר מדי. אחרי הכל, מדובר בקבוצה החלשה בבית, שהציגה כדורסל חלש במיוחד, הטיחה שלשות מחוץ לקשת ללא הבחנה, ולא הראתה שום סימני חיים בהגנה. בשבוע הבא מול ברצלונה האימתנית, זה בוודאי יהיה קשה הרבה יותר עבור שחקניו של פיני גרשון.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם: קרלוס ארויו, ליאור אליהו, מרקוס בראון, דאור פישר, עומרי כספי.

אלבה ברלין עלתה עם: אנסו ססאיי, עמנואל מקלרוי, אדם צ'אב, סטפן האמאן, קייסי ג'קובסן.

הגרמנים לא ראו את הסל מקרוב והטיחו 4 שלשות כבר בפתיחה. שתי הראשונות יצאו, אבל הבאות צללו פנימה והעלו את אלבה ליתרון 2:6. 4 נקודות רצופות של דאור פישר צימקו, אבל ססאי שוב העניש מבחוץ, והגרמנים הוליכו 4:9. אלא שאז התעורר קרלוס ארויו, וג'אמפ שלו יחד עם מתפרצת מצויינת הריצו את הצהובים ל-0:8 ויתרון 9:12. ג'נקינס נכנס בשורות אלבה והחזיר אותם למשחק כשהשווה ל-15:15, אבל שתי מתפרצות של כספי ועוד פוסט אפ החזירו לצהובים את היתרון, 20:27 בסיום הרבע הראשון.

שתי הקבוצות התקשו בפתיחת הרבע השני, אבל אז התעורר אחד, קרלוס ארויו, ולאחר קליעה קשה שלו, השתחרר והטיס את הצהובים ל-2:10 וליתרון 22:37. די בראון נכנס לדקות ראשונות במדי מכבי, ומיד צלף שלשה גדולה שהקפיצה את היתרון ל-16. ג'נקינס ואלבה לא הרימו ידיים, והרכז צימק ל-30:42, אבל שוב הופיע הבראון החדש, וצלף עוד אחת מבחוץ, והאלי הופ של פישר יחד עם מתפרצת נוספת של די קבעו 32:49 בסיום המחצית.

המארחים המשיכו את הקצב המצויין גם בפתיחת הרבע השלישי כשמרקוס בראון צולף שלשה, ופישר מתחת לסל קבע 32:54. ארויו המשיך להוביל את ההתקפה בצהוב, והזין פעמיים את יניב גרין שהעניב את הגרמנים וקבע יתרון 40:62. האורחים לא שמרו וראו גם את אליהו חוגג עליהם בצבע בעוד היתרו ןצמח עד ל-42:68 בסיום הרבע השלישי.

די בראון המשיך להנות מהפרמיירה שלו גם ברבע האחרון עם עוד שלשה שהקפיצה את האהודים ביציע. הגרמנים ניסו נואשות לחזור, ושלוש שלשות מרייט, ג'נקינס ודויצ'ין החזירו אותם עד פיגור 19. אבל אז שוב לחצו הצהובים על הדוושה, דאור פישר נכנס והציג כמה מהלכים משלו שהסתיימו בעיקום הטבעת, וסל ועבירה של סימונס קבע 61:91, ושלח את האוהדים לחגוג את הניצחון הגדול והמרשים ביותר של העונה עד כה של הצהובים באירופה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 22 (8 מ-11 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, דאור פישר 21 ו-8 ריבאונדים, עומרי כספי 12 ו-3 חטיפות, די בראון (3 מ-3 מחוץ לקשת) ומרקוס בראון 11 כל אחד, קרלוס ארויו 8 ו-10 אסיסטים, טרה סימונס 3.

קלעו לאלבה ברלין: עמנואל מקאלרוי 17, אנסו ססאיי 15, ג'וליוס ג'נקינס 14, ראשד רייט 5, אלכסנדר נאדג'פג'י 4, דראגן דויצ'ין וקייסי ג'ייקובסן 3 כל אחד, סטפן האמן ואדם צ'אב 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully