וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד באפק

29.1.2009 / 14:34

בכל פעם שחשבנו שהוא נעלם, הוא פתאום צץ. בכל פעם שחשבנו שהוא חוזר, הוא שוב נעלם. האם הפעם התפנית המפתיעה בקריירה של עמרי אפק לא תהיה אפיזודה זמנית?

מספר מחזורים לסיום עונת 2003/4 בליגה הספרדית התחננה הנהלת ראסינג סנטאנדר בפני שחקניה לנצח את שני משחקיה הבאים - האחד באוסאסונה והשני מול אתלטיקו מדריד, וזאת כדי להישאר בליגה. המשחק הראשון הפגיש לראשונה את כל שלושת הישראלים בקבוצה (כולל אוואט ובניון) במשחק אחד, ועמרי אפק, שנכנס כמחליף, גמל למאמנו על הקרדיט ושלח בעיטה אדירה לרשת בדקה התשעים. במשחק הבא אפק שוב נכנס כמחליף. במצב של 1:2 לאתלטיקו נראה מאמנו חסר אונים, אבל אז הוא נזכר שיש לו קלף מנצח על הספסל ושלח את אפק לירות את השוויון סמוך לשריקת הסיום ולהבטיח את ההישארות של סנטאנדר הקטנה בליגה, בזכות אותן ארבע נקודות יקרות.

מה נשאר מכל זה? לא הרבה. בסיום העונה אפק (29) מצא את עצמו בסלמנקה בליגה השנייה, תסריט שמתאר במדויק את הקריירה החידתית שלו. בכל פעם שחשבנו שהוא נעלם, הוא פתאום צץ. בכל פעם שחשבנו שהוא חוזר, הוא שוב נעלם. גם לקריירה הבינלאומית שלו בספרד אפק יצא כשהקריירה נמצאת בסוג של שפל, אחרי שנים לא מרשימות במיוחד מאז עונת הדאבל הבלתי נשכחת עם הפועל תל אביב. כולם קברו את אפק, לא הבינו איך סוכנו המקושר הצליח בכלל להוציא אותו לספרד, אבל אז הוא כבש שערים שהזכירו את הילד שהביא לקשטן דאבל במחזורי הסיום של עונת 1999/2000. בדיוק כמו שהוא נכנס כמחליף למשחק מול קרית שמונה, אחרי שכולם הספידו את הקריירה שלו במכבי חיפה, והביא שינוי. האם הפעם התפנית החיובית המפתיעה לא תהיה אפיזודה זמנית?

נופל וקם

בתחילת העונה שעברה יצחק שום, אז מאמן בית"ר, לקח את עמרי אפק לשיחה לקראת סיום מחנה האימון, והבטיח לו דקות משחק כשחקן קדמי. אפק התעודד, אבל אז שוב באה הנפילה כשחמישה מחזורים מהפתיחה הוא לא ראה דקת דשא ועזב למכבי חיפה. זה לא חדש בקריירת המשחק של אפק – כדורגלן אינטליגנט וחריף, שקורא בין השורות של עולם הכדורגל המלוכלך. מאמנים רבים התקשו להתחבר לקשר עם השכל החריף, להטיל עליו מרות, ולא פעם ההבטחות שלהם לדקות משחק לא ממש התממשו.

יש רק דבר אחד שאף אחד לא הצליח לקחת ממנו, גם מי שלא מחזיק מאפק: מדובר בווינר, שחקן שתמיד כובש שהקריירה שלו בסכנה. בתקופה בה נדחק לספסל בראסינג, הוא כבש שער מ-45 מטר במשחק אימון מול חימנסטיקה וסחט כותרות. גם לבית"ר ירושלים נכנס אפק בעונת 2005/2006 ברגל ימין. הוא נכנס כמחליף בטדי במשחק מול סכנין, בישל פעמיים והוביל את הקבוצה שלו לניצחון גדול, 2:3. עד שהגיע לואיס פרננדז. ברוב המקרים, למרות היכולת המוכחות במאני טיים, מאמנים חששו להמר עליו לאורך זמן ומההבלחות שלו לא נותר הרבה.

זה תסריט הקריירה של אפק – שחקן שאף אחד לא הכיר בסגל הפועל תל אביב ערב הדאבל, והפך בן לילה ממעריץ של אייל ברקוביץ' ליורש אפשרי. אפק שיחק ארבע שנים בהפועל תל אביב, הזכיר מדי פעם בין הפציעות מי הוא היה בעונת הדאבל, אבל נעלם. אחר כך הוא נסע לספרד לשנתיים, נצץ פה ושם, אבל שוב נעלם. בהמשך חזר לבית"ר של גאידמק (למרות שאלי אוחנה הביא אותו), היה שותף לאליפות הראשונה כמגן ימני, אבל שוב נעלם. בתחילת השנה אלישע לוי כבר הראה לו את הדרך החוצה, אבל אפק התעקש לשרוד. השאלה היא האם הפעם זה לאורך זמן.

שוב נופל, ושוב קם

במשחק הראשון שלו במכבי חיפה של רוני לוי אפק כמובן כבש. "יש לי רעב ומקום לשפר את מה שלא קיבלתי בשנתיים האחרונות ואולי גם לפני זה", הודה אפק בראיון לוואלה! ספורט לפני שנה, "מה שקרה עם פרננדס בבית"ר לא היה קטע מקצועי. הייתי בתקופה מצוינת", אמר השחקן שהגיע באותו זמן עם אלירן דנין למכבי חיפה. אבל היום, בראיון לוואלה! ספורט, הוא לא מתבייש לספר על הגעגוע ליחס של רוני לוי. "רוני לוי האמין בי, אין ספק. היה לי קרדיט רחב בתקופה שבה שיחקתי אצלו", אמר השבוע אפק.

אבל אלישע לוי הוא לא הסיבה שהקריירה של אפק לא המריאה. "אחת מהבעיות הגדולות של עמרי היו הפציעות בקריירה שלו, הוא עבר פציעות לא קלות וכשאתה לא משחק תקופה, הקריירה שלך נתקעת", מנתח מאמנו לשעבר בבית"ר, גיא עזורי. "הכושר הגופני יורד ואתה פחות טוב. מבחינת נתונים, יש לו יכולות גבוהות והוא הוכיח את היכולות שלו בעבר כשהגיע לנבחרת. קצת חבל, כי בסך הכל עמרי הוא אחד השחקנים היותר אינטליגנטים שיש בכדורגל שלנו, הוא שחקן עם יכולות טכניות גבוהות, אחד השחקנים עם הגבהה מהאגפים מהטובות בארץ". אבל כידוע, אפק לא יושב על ספסל מכבי חיפה בגלל פציעה. "אני לא יודע מה קורה במכבי חיפה ולא רוצה להיכנס לזה, אבל הוא שחקן טוב", מדגיש בתמיהה עזורי.

כפיר אודי, חברו לעונת הדאבל, סבור שזה בעיקר בגלל המאמנים ההפכפכים בישראל. "בעונת הדאבל הייתה לנו עונה טובה", אומר אודי. "עמרי הוא שחקן מצוין ואני לא מבין מה קורה לו במכבי חיפה. לכל שחקן יש את הזמן שלו, יש מסלול שבו הוא הולך בקריירה. יש מאמנים שלא נותנים לך צ'אנס, השאלה היא האם אתה יציב ובסוף חוזר".

אפק עונה

לאפק יש הסבר דומה לקריירה שלו, אבל הסתכלות קצת שונה. "בעונה שאחרי עונת הדאבל, היה לי קרע במיניסקוס ושברתי את הצלעות. חזרתי ושוב נפצעתי", עונה אפק על השאלה מדוע הקריירה שלו נעצרה פעמים רבות כל כך. "שנה אחרי כבר הגעתי לנבחרת של גרנט והייתי שותף להישג בגביע אופ"א. זאת הייתה העונה הכי זכורה שלי בקריירה, אבל לא בהכרח הכי גדולה. כולם נהנים להתרפק על העונה הזאת בגלל שכל הילדים פרצו, אבל היו לי כמה שנים משמעותיות אחרות, כמו בסנטאנדר".

התיאוריה הזאת מעט מופרכת בהשוואה לכך שעונה לאחר העונה הכי גדולה שלו בקריירה השחקן הושאל לסלמנקה (שמונה בישולים, אפס כיבושים), קבוצה קטנה מהליגה השנייה. אבל לאפק יש הסבר הגיוני: "סנטאנדר האריכה לי את החוזה, הייתה להם אופציה להאריך אותו לשלוש שנים, אבל אז נכנס חוק חדש שמקטין את מספר הזרים בליגה ולכן נאלצו לשחרר אותי. יש דברים שצריכים להתמודד איתם. חוץ מזה, היו לי עוד תקופות טובות, כמו התקופה בבית"ר שבה שיחקתי כמגן וחזרתי לנבחרת. תרמתי גם בהתקפה אבל בגלל שנפצעתי בשרירי הבטן ולא שיחקתי כל העונה, נכנסתי פחות לתודעה. אבל בית"ר זכתה באליפות. למרות שכמעט לא שיחקתי, היו לי שלושה שערים ובישול. אני לא רוצה להיכנס למה שקרה לי בתקופה של פרננדס. עובדה שחזרתי לסוף הקדנציה של אברם בנבחרת ומאוחר יותר זומנתי גם לנבחרת של קשטן".

בלי קשר, אפק מודה שהיו לו קשיים לשחק בליגה השניה. "היו שם תקציבים פחות גדולים, ובספרד יש הבדל עצום בין מועדון בינוני ומטה למועדון גדול. נסעתי 13 שעות באוטובוס למשחקים, ואחרי זה עוד היה צריך לחזור. שלושה או ארבעה ימים לא הייתי בבית בגלל זה. לא שסבלתי, אבל אם אתה עושה את המאמץ הזה, אז שנה אחרי אתה מצפה לחזור לליגה הראשונה. לא באתי להעביר שם עוד עונה".

"בקריירה של שחקן יש עליות וירידות, אבל אני חושב שעמרי אפק ברוב השלבים בקריירה שלו היה בצמרת של הכדורגל הישראלי", מסכם מאמנו לשעבר, רוני לוי. "הוא מתאמן טוב, שומר על הגוף שלו, שחקן עם איכויות מקצועיות. לעמרי יש אינטליגנציה גבוהה, שלא הרבה שחקנים בישראל התברכו בה ברמה כזאת. הוא שחקן שמבין את המשחק. לא סתם הבאתי אותו למכבי חיפה, הוא תרם לי המון מקצועית וחברתית".

ומה עכשיו?

ביום שני, מול מכבי תל אביב, נקבל רמז האם להבלחה החדשה של אפק תהיה הפעם המשך. לחלק משחקני מכבי חיפה ברור שזה צריך לקרות. "עד המחזור האחרון הייתי בטוח שהחליטו לקבע שחקנים כמו רפאלוב בהרכב", אומר שחקן בקבוצה. "יש במכבי חיפה שחקנים שלא נמצאים בכושר, אבל מקבלים מעמד של שחקני הרכב בגלל שמדובר בשמות גדולים. השחקן הכי מוערך עליי הוא אלון חרזי, אבל עם כל הכבוד, אם הוא לא נותן משחק טוב אפשר לתת הזדמנות למשומר או אפק. עמרי הוכיח במשחק האחרון שהוא המגן הימני הכי טוב של מכבי חיפה. הביקורת של התקשורת על משחק ההגנה בהחלטה עשתה את שלה. עובדה שחיפה מנסה עד היום להחתים את ווסט אנדרסון וגם עמדת המגן הימני מתחילה להציק לאלישע".

גורם אחר במועדון סבור שהסיבה לכך היא אחרת. ברשימת השחקנים שפרסם אלישע לוי בתחילת העונה הוא לא כלל את עמרי אפק. הקשר, שהופתע מכך מאוד, לא הגיע לסיכום עם אף מועדון אחר, המשיך להתאמן בחיפה ולא קיבל את הקרדיט. "בתור מאמן לא נעים לך להודות שטעית, אבל התגובה של אלישע אחרי המשחק האחרון הוכיחה שהוא טעה ברשמים לגביו והכי חשוב שהוא הודה שטעה. הרי אם לא כללת את עמרי בסגל בתחילת העונה, סימן שלא האמנת בו. איך יכול להיות ששחקן נבחרת עד לאחרונה לא ייכלל אפילו בסגל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully