וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נתנו לטרור לנצח

משחק הידידות בין איטליה לברזיל עמד בפני ביטול בגלל סירובה של ברזיל להסגיר טרוריסט איטלקי, אך הרשויות התערבו והמשחק יתקיים כסדרו

הסגרות בין לאומיות הן דבר שבשגרה, אבל לעיתים רחוקות הדבר משפיע בצורה כה ישירה שמגיעה עד למגרשי הכדורגל. אלא שהערב (שלישי) נודע כי משחק הידידות בין איטליה לברזיל שהיה אמור להיערך ב-10 בפברואר בלונדון היה קרוב להתבטל לאחר שהאיטלקים איימו להחרימו. הסיבה? צ'אזרה באטיסטי.

מדובר באזרח איטלקי המבוקש על ידי הרשויות המקומיות שם בגלל מעורבותו בטרור, ואף נשפט ל-4 מאסרי עולם בגין עבירות אלו. אלא שבאטיסטי נמלט מהמדינה והגיע לחופי ברזיל, שם קיבל מקלט מדיני. אתמול קבע השופט המקומי כי באטיסטי לא יוסגר בחזרה לאיטליה כיוון שהוא על תקן של פליט פוליטי, וההחלטה עוררה זעם רב בקרב ממשלת איטליה.

השר לענייני חוץ בממשלת איטליה, אלפרדו מאנטיקה איים כי נבחרתו לא תופיע למשחק במידה ובאטיסטי לא יוסגר וירצה את עונשו באיטליה. "בנקודה זו, אני חושב שאנחנו צריכים לשקול לבטל את המשחק. אם הוא ישוחק, אנחנו מסתכנים בהפיכתו של משחק ספורטיבי לסקנדל פוליטי". מאנטיקה הוסיף ואמר כי אין לברזיל כל סיבה להתערב בהחלטות שנוגעות למדינתו. "ברזיל ממשיכה לשים את הדמוקרטיה האיטלקית ומערכת המשפט במבחן. באטיסטי הוא טרוריסט ולא מגיע לו לקבל מקלט פוליטי.

מאמן נבחרת איטליה, מרצ'לו ליפי ניסה להרחיק את עצמו מהפרשה ומהקשר שלה לכדורגל. "נראה מה ג'יאנקרלו אבטה (נשיא ההתאחדות האיטלקית) יגיד. אלו דברים שקשורים למנהיגים ולנשיא הפדרלי. אלו לא עניינים שאומרים לערב את המאמן, ואם כולם ידברו בעניין, זה רק יעורר בלאגן גדול יותר", אמר המאמן. "האם זה נכון או לא נכון שבאטיסטי יוסגר או יישאר בברזיל? על כך אין לי תגובה".

אלא שבהמשך הערב נראה שהרוחות נרגעו מעט, ורוקו קרימי, סגן מזכיר נשיא המנהלת הודיע כי המשחק יתקיים כסדרו: "הממשלה מעולם לא שקלה את מעמדו של משחק כדורגל. פוליטיקה ובעיות דיפלומטיות, לא משנה כמה משמעותיות או רלוונטיות הן, לא צריכות להיפתר על ידי מניעת אירועי ספורט". עכשיו יכולים עשרות אלפים שכבר רכשו כרטיסים למשחק, לנשום לרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully