וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשספורט ופוליטיקה מתערבבים

משחק הידידות בין איטליה לברזיל שהיה אמור להיערך עוד שבועיים עומד בפני ביטול, בגלל סירובה של ברזיל להסגיר טרוריסט איטלקי שבשטחה

הסגרות בין לאומיות הן דבר שבשגרה, אבל לעיתים רחוקות הדבר משפיע בצורה כה ישירה שמגיעה עד למגרשי הכדורגל. אלא שהערב (שלישי) נודע כי משחק הידידות בין איטליה לברזיל שהיה אמור להיערך ב-10 בפברואר בלונדון עומד בפני ביטול, בגלל שהאיטלקים מאיימים להחרימו. הסיבה? צ'אזרה באטיסטי.

מדובר באזרח איטלקי המבוקש על ידי הרשויות המקומיות שם בגלל מעורבותו בטרור, ואף נשפט ל-4 מאסרי עולם בגין עבירות אלו. אלא שבאטיסטי נמלט מהמדינה והגיע לחופי ברזיל, שם קיבל מקלט מדיני. אתמול קבע השופט המקומי כי באטיסטי לא יוסגר בחזרה לאיטליה כיוון שהוא על תקן של פליט פוליטי, וההחלטה עוררה זעם רב בקרב ממשלת איטליה.

השר לענייני חוץ בממשלת איטליה, אלפרדו מאנטיקה איים כי נבחרתו לא תופיע למשחק במידה ובאטיסטי לא יוסגר וירצה את עונשו באיטליה. "בנקודה זו, אני חושב שאנחנו צריכים לשקול לבטל את המשחק. אם הוא ישוחק, אנחנו מסתכנים בהפיכתו של משחק ספורטיבי לסקנדל פוליטי". מאנטיקה הוסיף ואמר כי אין לברזיל כל סיבה להתערב בהחלטות שנוגעות למדינתו. "ברזיל ממשיכה לשים את הדמוקרטיה האיטלקית ומערכת המשפט במבחן. באטיסטי הוא טרוריסט ולא מגיע לו לקבל מקלט פוליטי".

מאנטיקה סיים ואמר כי המצב כפי שהוא לא יכול להימשך. "אנחנו לא מוכנים לקבל שיעורים מממשלת ברזיל". האפשרות של ביטול המשחק סבוכה מאוד, כיוון שכמעט כל הכרטיסים להתמודדות בין שתי המעצמות באיצטדיון האמירויות נמכרו, ומאמן ברזיל, קרלוס דונגה כבר הכריז על הסגל שלו למשחק. עכשיו נראה כי ייתכן וכל זה היה לחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully