וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר ממשיך לפורר

פדרר דרס את דל פוטרו 3:6, 0:6, 0:6 ויפגוש בחצי הגמר את רודיק, שניצח את דגו'קוביץ'. דוקיץ הפסידה לסאפינה. רם ודשי ברבע גמר המעורבים

אליפות אוסטרליה הפתוחה נכנסת לשלביה המכריעים, והיום (שלישי) נפתח שלב רבע הגמר, בו כבר נרשמה מיני הפתעה והפעם אצל הגברים, כשאנדי רודיק הדיח את האלוף נובאק דג'וקוביץ' אחרי שהוליך 1:2 במערכות והסרבי פרש. רוג'ר פדרר השכיח את הגמגום שלו מהסיבוב שעבר, אחרי שבזבז את חואן מרטין דל פוטרו (מדורג 8 בטורניר) 3:6, 0:6, 0:6.

אצל הנשים גברה הרוסייה ורה זבונרבה (7 בטורניר) 3:6, 0:6 על מריון ברטולי (16 בטורניר), שסיבוב קודם לכן הדיחה את הראשונה בעולם ילנה יאנקוביץ' (סרביה). בחצי הגמר תפגוש זבונרבה את בת ארצה דינארה סאפינה (3 בטורניר), שהדיחה את הסינדרלה של הטורניר, ילנה דוקיץ', שעד רבע הגמר העיפה שלוש מדורגות - אנה צ'קבטאדזה (רוסיה, 17), קרוליין ווז'ניאקי (דנמרק, 11) ואליסה קלייבנובה (רוסיה, 29).

האלוף פרש, פדרר שחט

האמריקאי אנדי רודיק פגש את האלוף, נובאק דג'וקוביץ', הוביל 1:2 במערכות והיה בדרך לניצחון, כאשר הסרבי החליט לפרוש בשל חום ותשישות. רודיק הפגין טניס אגרסיבי כבר מהפתיחה אבל דג'וקוביץ' השתמש ביתרונות האיכותיים שלו כדי לנצח במערכה הראשונה 6:7. במערכה השנייה האמריקאי כבר ניצח 4:6 ובשלבים הללו היריב שלו החל להיראות תשוש.

בתחילת המערכה השלישית הוא אף נבדק על ידי רופא, רודיק הנמרץ ניצל את המומנטום כדי לשבור פעמיים, ניצח במערכה השלישית 2:6 ועלה ל-1:2. במצב של 1:1 במערכה הרביעית, רודיק השיג שבירה נוספת ולסרבי זה הספיק כדי להודיע שהוא פורש.

ההישג הטוב ביותר של רודיק במלבורן הוא חצי הגמר, אליו הוא הגיע ב-2003, 2005 ו-2007. עכשיו הוא עשה זאת שוב, ועוד פעם בשנה אי זוגית. האמריקאי, אגב, נראה מאוכזב מהפרישה של דג'וקוביץ', מכיוון שהרגיש שהיה יכול לנצח אותו גם בלי שזה יפרוש. נובאק, מנגד, זכה גם לתגובות צוננות מהקהל במלבורן, וגם לביקורת משדרי יורוספורט.

היריב של רודיק בחצי הגמר נקבע במהירות, אחרי שבמשחק הלילה טייל רוג'ר פדרר (2 בטורניר) במשחקו נגד הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו לניצחון קליל 3:6, 0:6, 0:6. השוויצרי, שזכה עד כה 'רק' שלוש פעמים במלבורן, רוצה להניף גרנד סלאם מספר 14 בקריירה המפוארת שלו ונראה חד כבר מהתחלה. דל פוטרו, שהישג השיא שלו טורנירי גרנד סלאם היה רבע הגמר (פלאשינג מדוז 2008), לא היווה יריב שקול והמשחק הסתיים אחרי 80 דקות.

ואחרי הדברים הרציניים, קצת איזוטריה: אנדי רם הישראלי והצרפתייה נטלי דשי עלו לרבע גמר הזוגות המעורבים לאחר שניצחו בסיבוב השני את ג'יימי מארי (האח של) הסקוטי וליזל הובר האמריקאית 7:6 (6), 2:6, 4:10.

סאפינה סיימה את המסע המופלא של דוקיץ'

אצל הנשים שני משחקים בשלב רבע הגמר כבר מאחורינו. הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי (16 בטורניר) עשתה הפתעה גדולה בשמינית הגמר, כאשר הדיחה את המדורגת מספר 1 ילנה יאנקוביץ', אבל ברבע הגמר כבר נגמרה לה התחמושת, והיא נכנעה לוורה זבונרבה 6:3, 6:0.

הצרפתיה דווקא פתחה היטב והוליכה 1:3 במערכה האחרונה, אבל אלו גם היו המשחקונים האחרונים בהם היא ניצחה וזבונרבה התעופפה לה לניצחון קליל בתוך 68 דקות בלבד. לרוסיה יהיה זה חצי גמר ראשון בטורניר גרנד סלאם.

המשחק השני, אולי המרכזי של הערב, הפגיש בין דינארה סאפינה לסינדרלה של הטורניר, ילנה דוקיץ'. הרוסייה המדורגת שלישית בטורניר הודחה בשנה שעברה כבר בסיבוב הראשון באוסטרליה והישג השיא שלה באליפות הוא הסיבוב השלישי בלבד. הפעם היא עברה מבחן אופי חשוב, אחרי שניצחה 4:6, 6:4, 4:6 את דוקיץ', יקירת הקהל, שלא הפסיק לדחוף את בת ארצו המתקאמבקת. "מצטערת שאכזבתי אתכם", אמרה לקהל האחות הקטנה של מראט, "מקווה שאולי תתמכו בי קצת יותר בהמשך". לפי התשואות שקיבלה, נראה שהקהל הסכים.

המטרה של סאפינה היא לזכות בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אחרי שאשתקד הפסידה בגמר הרולאן גארוס, והיא פתחה את המשחק היטב כששברה את דוקיץ' כבר במשחקון הראשון. דוקיץ' הצליחה לחזור אך נשברה שוב והפסידה את המערכה הראשון 6:4. במחצית השנייה נקלעה המתאזרחת האוסטרלית לשבירה נמוספת, אך הפעם הצליחה לשבור חזרה שוב, כדי לנצח את השנייה בתוצאה זהה.

במערכה השלישית שתי הטניסאיות לא הצליחו לשמור על ההגשה שלהן, כשדוקיץ' שברה את סאפינה שלוש פעמים, אך נשברה ארבע פעמים. במשחקון האחרון הרוסייה איפסה את ההגשה שלה וניצחה את המשחק. "אני מאוכזבת", סיכמה דוקיץ', "אבל כמובן שזו הייתה פתיחה מצוינת מבחינתי ל-2009, הרבה יותר טוב ממה שציפיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully