וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים אישרה 240 מיליון שקל להקמת האולם

26.1.2009 / 13:35

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפעל הפיס הכריזו על חידוש העבודות לבניית אולמה החדש של הפועל ירושלים באוגוסט הקרוב

פרויקט הארנה בירושלים, שייקרא "מרכז פיס לספורט", צובר תאוצה אחרי זמן רב. היום (שני) קיים ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסיבת עיתונאים בצוותא עם מפעל הפיס, המממן הראשי של הפרויקט (שמקצה 200 מיליון שקל מתוך 240 מיליון שקל של עלות הפרויקט), יו"ר הקבוצה דני קליין, והמועצה להסדר ההימורים בספורט ובה הכריזו על חידוש העבודות.

החידוש מתאפשר לאחר שעיריית ירושלים אישרה אמש את השלמת התקציב של 240 מיליון שקל לצורך השלמת הפרויקט שיצא לדרך לפני כארבע שנים, בתחילת כהונתו של ראש העיר הקודם של הבירה, אורי לופוליאנסקי, אך לא התקדם מאז. במסיבת העיתונאים הצהיר ברקת כי הבנייה הרשמית של הארנה תחל בחודש אוגוסט 2009 ואמורה להסתיים 36 חודשים לאחר מכן.

מאמצע העונה שעברה הקימו אוהדי ירושלים קמפיין לחידוש בניית הארנה, וביחד עם בחירתו של ברקת, שידוע בחיבתו לקבוצה, הביאו לזירוז ההליכים, וכאמור אמש לאישור התקציב. יש לציין שהמועצה להסדר ההימורים אישרה לפני ארבע שנים סכום כסף של למעלה מ-100 מיליון שקל לבניית האולם, אך התקציב הוקפא עד לאישור התקציב מטעם עיריית ירושלים.

ההיכל, שיוקם מזרחית לאצטדיון טדי, מתוכנן ל-10,000 מושבים ובשלב הראשון יכלול כ-5,600 מושבים. כמו כן יכלול המבנה מתקני קבוצות, חדר כושר, מתקנים שונים, אזור עיתונות ומזנונים. כמובן שאחת מהמטרות של הקמת הארנה הינה הקמת אולם ביתי לקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים, אך האולם עתיד לשמש את העיר ירושלים גם באירועי ספורט, תרבות ופנאי אחרים.

ברקת: "אנחנו על המפה"

ראש העירייה ניר ברקת ציין כי "היכל הספורט יהווה תרומה משמעותית לאיכות הספורט ולתרבות בעיר, וישים את ירושלים על המפה. הוא יסייע לצמיחה כלכלית ולחיזוק מעמדה הכלכלי, בכך שיאפשר קיום אירועים גדולים בירושלים שאין כיום אפשרות לקיימם בבירת ישראל, דוגמת הפיינל-פור הישראלי והאירופי, מופעי תרבות גדולים וכנסים בינלאומיים".

מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, אמר כי "זהו יום חג לקהילה ולתושבי ירושלים, שזוכים ליהנות מהרווחים של מפעל הפיס. בעשור האחרון השקענו 485 מיליון שקל בפרויקטים ציבוריים. המרכז ישמש את הקהילה שוחרת הספורט בעיר ובארץ אבל ישמש גם אולם למופעי מוסיקה ואמנות".

עופר פרי, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, אומר כי "המועצה שמחה להיות שותפה להקמת פרויקט הארנה, שיצור מהפכה בתרבות הספורט בירושלים ויאפשר לבירת ישראל לעלות על מפת אירועי הספורט בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully