וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייבוריט של נייר

אנדי מארי, שסומן כמועמד לזכייה באוסטרליה ע”פ סוכנויות ההימורים, הודח בשמינית הגמר על ידי ורדאסקו. נדאל הביס בקלילות את גונזאלס

אליפות אוסטרליה הפתוחה נכנסה לשבוע השני שלה והלילה (בין ראשון לשני) הושלמה תמונת רבע הגמר לאחר ששארית משחקי השמינית הושלמו. המאפיין העיקרי של הלילה היה ריבוי הפציעות, שגרמו לשלושה מהמשחקים להסתיים בפרישות. סרינה וויליאמס ניצלה את פרישתה של ויקטוריה אזרנקה, ז'יל סימון את פרישתו של גאל מונפיס, וסבטלנה קוזנצובה את פרישתה של ג'י ז'נג. את התוצאה הגדולה סיפק פרננדו ורדאסקו הספרדי, שהדיח את המדורג רביעי אנדי מארי.

להלן משחקי רבע הגמר: רפאל נדאל יפגוש את ג'יל סימון, פרננדו ורדאסקו ישחק נגד ג'ו ווילפריד צונגה, אנדי רודיק ישחק מול נובאק דג'וקוביץ', וחואן מרטין דל פוטרו יפגוש את רוג'ר פדרר. ורדאסקו (14 בטורניר) הוא היחיד בשלב הזה שאינו מהשמינייה הראשונה.

משחקי רבע הגמר בנשים: מריון ברטולי - ורה זבונרבה, דינארה סאפינה - ילנה דוקיץ', קרלה סוארז נבארו - אלנה דמנטייבה, סבטלנה קוזנצובה - סרינה וויליאמס.

ביי ביי מארי

פרשנים רבים העריכו שזו עומדת להיות השנה של אנדי מארי. הסקוטי המצוין, שאיים על ההגמוניה של פדרר ונדאל ואף נחשב לפייבוריט של כמה מסוכנויות ההימורים, גילה שדרכו לצמרת העולמית אינה סלולה. הבוקר (שעון ישראל) מארי הודח בשמינית גמר אליפות אוסטרליה כשנוצח על ידי פרננדו ורדאסקו הספרדי (14 בעולם) 6:2, 3:6, 6:1, 1:6, 4:6, ונפרד מהטורניר. "לא הייתי רוצה לתרץ ולהאשים את המחלה", אמר מארי, שהיה חולה בשבוע שעבר, "היו לי את ההזדמנויות שלי, אבל הוא שיחק טוב מדי".

מארי פתח בביטחון רב את המשחק, ואחרי שעלה ליתרון 1:2 במערכות נראה היה שהוא בדרך להבטיח את הניצחון, אבל ורדאסקו (שהפסיד 12 משחקונים בלבד עד למשחק מול מארי) התאושש, חבט בבריטי לכל עבר (שהחל לצעוק "מה לעזאזל אני עושה"), והעפיל לרבע גמר גראנד סלאם הראשון שלו בקריירה. לפני הטורניר הצהיר רוג'ר פדרר ש"לא ברור לי איך שחקן שמעולם לא זכה בתואר גראנד סלאם יכול להיחשב לפייבוריט". עכשיו, אחרי הכניעה בסיום, ניתן להבין בדיוק למה התכוון האלוף.

המדורג 1, רפאל נדאל, הראה יכולת משובחת עד כה, לא הפסיד מערכה ודרס כל יריב שעמד בדרכו. בשמינית הגמר התייצב מולו פרננדו גונזאלס (13) העייף, שלא הצליח לתת פייט לפנומן הספרדי ששייט לשלב הבא עם 3:6, 2:6, 4:6. גונזאלס, הפיינליסט במלבורן לפני שנתיים, הגיע תשוש אחרי שני משחקים של חמש מערכות, ונדאל התגבר עליו ללא קושי בתוך פחות משעתיים, בדרך למפגש מול ז'יל סימון ברבע הגמר.

סימון (מדורג 6) פתח את היום במגרש על שם רוד לייבר מול גאל מונפיס (12) לדרבי כל צרפתי. אחרי שסימון לקח את המערכה הראשונה בתוצאה 4:6 ומונפיס החזיר לו עם 2:6 במערכה השניה, הגיעה המערכה השלישית בה ניצח סימון בקלות 1:6 כשהוא מנצל את הכאבים של מונפיס בידו הימנית, ובמהלך משחקון הפתיחה של המערכה הרביעית הודיע מונפיס כי הוא לא מסוגל להמשיך.

ג'ו ווילפריד צונגה (5) סגר את היום על אותו מגרש, כשגבר בקרב איכותי על ג'יימס בלייק (9) האמריקאי 4:6, 4:6, 6:7. הצרפתי שלט לחלוטין בשתי המערכות הראשונות, לפני שבלייק התעורר בסט השלישי. האמריקאי כבר הגיש למערכה, אבל צונגה הציל את המשחקון, גרר את המשחק לשובר שוויון ושם הבטיח העפלה לרבע גמר.

פרשה כנפיים, אבל לא עפה

אחרי הדחתה של ונוס וויליאמס, עמדה גם אחותה הקטנה סרינה (מדורגת 2) על סף הפסד בשמינית הגמר מול ויקטוריה אזרנקה (13), אבל האמריקאית נחלצה מהפסד בעזרת מזג האוויר הלוהט במלבורן. הבלארוסית המוכשרת ניצחה במערכה הראשונה 3:6 ונראתה מצוין, אבל במערכה השניה היא בקושי הצליחה לעמוד על הרגליים ובפיגור של 4:2 התשישות הכריעה אותה והיא פרשה והעניקה לסרינה את המקום ברבע הגמר.

סבטלנה קוזנצובה (8) אפילו לא הספיקה להזיע כמו שהיא אוהבת במשחק שלה מול ג'י ז'נג (22), לאחר שהסינית נפצעה בכף ידה ופרשה במערכה הראשונה במצב של 1:4 לרוסייה. כעת תמשיך קוזנצובה לרבע גמר, שם תפגוש את סרינה למפגש בין השתיים שקיבלו על מגש את הכרטיס לשמונה האחרונות.

מי שבוודאי רואה בעצמה מועמדת לזכייה היא אלנה דמנטייבה (4), שעדיין מחפשת תואר גרנד סלאם ראשון. בעוד יתר יריבותיה העיקריות מודחות או מגמגמות, הרוסייה הוותיקה דילגה בשמינית הגמר מול דומיניקה צ'יבולקובה הסלובקית (18) עם 2:6, 2:6 מרשים. יריבתה הבאה של דמנטייבה תהיה הכוכבת הספרדיה העולה קרלה סוארז נבארו, שהדיחה את ונוס וויליאמס בסיבוב השני והמשיכה ביכולתה המצוינת עם 3:6, 2:6 מוחץ על בת ארצה אנבל מדינה גאריגס (21).

עדכון ראשון: 6:46
עדכון אחרון: 10:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully