וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל השאיר את האס מתוסכל

המדורג ראשון באוסטרליה דילג גם מעל הגרמני ויפגוש בשמינית בגמר את פרננדו גונזאלס, שניצח את גאסקה אחרי למעלה מ-4 שעות

משחקי הסיבוב השלישי האחרונים באליפות אוסטרליה סיפקו משחקים מרתקים ויום ענק לטניסאים הצרפתים. בעוד אנחנו מאוכזבים מהדחתו של דודי סלע על ידי ג'ו ווילפריד צונגה, הצרפתים חגגו גם את עלייתם של גאל מונפיס וז'יל סימון לשמינית הגמר.

את האוסטרלים עניין בעיקר המאבק בין סמנתה סטוסור המקומית לאלנה דמנטייבה, המדורגת רביעית נתקלה בהתנגדות עזה של הקהל המקומי בדרכה לשמינית הגמר, אבל יצאה מנצחת. סרינה וויליאמס הצילה במעט את הכבוד המשפחתי מול שאוי פנג הסינית, ובטורניר הגברים עמדו במרכז העניינים רפאל נדאל שהביס את טומי האס ואנדי מארי, שהתעמת עם יורגן מלצר וניצח.

גברים: עוד קונצרט של נדאל

רפאל נדאל הציג טניס משובח בשני הסיבובים הראשונים והיום היה אמור לפגוש במבחן קשה קצת יותר בדמותו של טומי האס, אלא שהספרדי פשוט היה טוב מדי גם עבור הגרמני שהגיע בעברו למקום השני בעולם והביס אותו 4:6, 2:6, 2:6.

בשמינית הגמר יפגוש נדאל את פרננדו גונזאלס, שביחד עם רישאר גאסקה (24) סיפק את אחד מהמשחקים המותחים והמעניינים באליפות עד כה. הצרפתי ניצח 3:6, 3:6 בשתי המערכות הראשונות, אבל הצ'יליאני חזר עם 6:7 ו-2:6 כדי להשוות ל-2:2. המערכה האחרונה הייתה צמודה, אבל בסיומה ניצח גונזאלס 10:12 כדי להמשיך לשמינית הגמר בתום משחק שערך 4:09 שעות.


לאנדי מארי, המדורג רביעי, היה מבחן לא פשוט מול יורגן מלצר האוסטרלי. הסקוטי הנמצא בכושר נפלא סיים את הסיפור כעבור 110 דקות עם ניצחון 5:7, 0:6, 3:6. בסיבוב הבא יחכה לו המנצח פרננדו ורדאסקו, שהביס את ראדק סטפאנק 4:6, 0:6, 0:6.

ז'יל סימון הצרפתי (6) גבר על הקרואטי המסוכן מריו אנצ'יץ' 6:7, 4:6, 2:6 בדרך לדרבי צרפתי מרתק מול גאל מונפיס (12), שגבר 4:6, 3:6, 5:7 על ניקולס אלמגרו הספרדי (17). האמריקאי ג'יימס בלייק (9) גבר על איגור אנדרייב 3:6, 2:6, 6:3, 1:6 והוא יפגוש בשמינית הגמר את צונגה.

נשים: סרינה טיילה לשמינית הגמר

אלנה דמנטייבה מעולם לא עברה את שמינית הגמר באוסטרליה, אבל פתיחת השנה הנפלאה שלה סימנה אותה כאחת המועמדות הרציניות ללכת עד הסוף ולזכות סוף סוף, בגיל 27, בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. דמנטייבה נאלצה להזיע מול סמנתה סטוסור המקומית (48 בעולם), שנהנתה מהתמיכה הקולנית והמוכרת של הקהל המקומי.

המערכה הראשונה הייתה מרתקת. סטוסור שיחקה מצוין, אבל דמנטייבה ניצחה 6:7 בסיומו של שובר שוויון דרמטי. הרוסיה הייתה בנקודת משחק ביתרון 2:5 במערכה השניה, אבל סטוסור חזרה מהבור, שברה ל-5:4, רק כדי להפסיד את המשחק במשחקון ההגשה שלה. דמנטייבה, שעשויה לעלות למקום הראשון בעולם אם תזכה בטורניר וילנה ינקוביץ' לא תגיע לגמר, תפגוש בשמינית הגמר את הסלובקית המוכשרת דומיניקה סיבולקובה (מדורגת 18) שגברה עך וירג'יני רזאנו הצרפתיה 5:7, 5:7.

סרינה וויליאמס, המדורגת שנייה, נותרה הנציגה היחידה של משפחתה בטורניר אחרי הדחתה המפתיעה של אחותה ונוס, והלילה היא שייטה בקלילות לשמינית הגמר אחרי 1:6, 4:6 על שאוי פנג הסינית. "ההדחה של ונוס רק הגבירה אצלי את המוטיבציה", אמר סרנה בסיום. בשלב הבא תחכה לה ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית (13) שניצחה 4:6, 2:6 את אמילי מורזמו, אלופת 2006 המנסה נואשות לחזור לצמרת.

האחיות האוקראיניות אלונה וקתרינה בונדרנקו, שיפגשו בחודש הבא את נבחרת הפדרציה של ישראל, רצו מאוד לסדר לעצמן מפגש משפחתי בשמינית הגמר. אבל אלונה לא הצליחה להדהים את סבטלנה קוזנצובה (8) וירדה מנוצחת 7:6, 6:4, למרות פייט אדיר במערכה השנייה, וקתרינה הודחה מול הסינית ג'י ז'נג (22) שגברה עליה 2:6, 2:6. קרלה סוארז נבארו הספרדיה המשיכה במומנטום מהניצחון האדיר על ונוס וויליאמס מול בת ארצה מריה חוזה מרטינז סאנצ'ז, וגברה עליה 1:6, 4:6, בדרך לעוד מפגש כל ספרדי אפשרי מול אנבל מדינה גארינגז (21) שהפתיעה את פלאביה פאנטה האיטלקיה 4:6, 1:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully