וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אשכנזי: "מי שהרים אותנו, נהנה לחבוט בנו"

אבי אשכנזי, מאמן מכבי חיפה, שנוצחה בביתה 75:70 על ידי בני השרון, לא אוהב את הזגזוג לגבי קבוצתו. בית הלחמי: "יש לנו מה לתת"

המחזור ה-11 בליגת העל נפתח כבר הערב (שבת), כשבני השרון ניצחה ברוממה את מכבי חיפה 70:75, והתבססה בין ארבע הראשונות בטבלה, במשחק שעשויות להיות לו השלכות בהמשך העונה בכל מה שקשור למיקום בצמרת.

מכבי חיפה הגיעה מעודדת אחרי ההעפלה לחצי גמר גביע המדינה, אבל האוהדים שקיוו לראות את קבוצתם מנצחת העונה לראשונה את אחת מארבע הקבוצות הגדולות של הליגה, ראו את החבורה של אבי אשכנזי מתמוטטת שוב ברגעי הלחץ.

זה היה משחק בינוני, אבל רב תהפוכות, שהוכרע בסופו של דבר בזכות אחוזים מצויינים של בני השרון מעבר לקשת (53 אחוזים) ושני זרים בשם אוגונה אוניקווה וריצ'ארד רובי. לעומתם, ההתקפות של פרקינס, רוס והחבורה בירוק נשאו פרי רק בחלקים מסויימים של מומנטום חיובי, אבל היו מסורבלות לאורך רוב שלבי המשחק, בעיקר במאני-טיים.

* אליצור יבנה ניצחה במשחק השלמה מהמחזור ה-13 בליגה הלאומית 96:106 את הפועל עפולה והצליחה לברוח מעט מהתחתית. יבנה הצליחה לברוח ברבע השני, סיימה את המחצית עם יתרון 43:50 והגדילה את היתרון ברבע השלישי ל-15 הפרש בזכות יכולת מצוינת של אור בן גורן, שסיים את המשחק עם 30 נקודות, ארמונד וויליאמס הוסיף 18 נקודות. המצטיין בשורות המפסידים, שנמצאים כעת במקום השלישי, היה דניס קאר, שסיים עם 22 נקודות, אילן נניקשוילי קלע 20.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב איטי ובאחוזים רעים של השחקנים משתי הקבוצות, כאשר בסיומו של הרבע הראשון התוצאה הייתה 10:11 בלבד למארחים, שכבר הובילו בהפרש של שש נקודות בזכותו של עידו קוז'יקרו. מהצד השני, מאיר טפירו וארז כץ החזירו את בני השרון לחיים עוד לפני סיום הרבע.

ברבע השני התחילו לשחק כדורסל בקצב נורמלי ברוממה. דבון ג'פרסון וטוד גולדן העלו שוב את ההיט ליתרון של שש נקודות, אבל זה לא הספיק כדי לברוח, כשריצ'ארד רובי קלע חמש נקודות רצופות לבני השרון, ומאיר טפירו ביצע מהפך מהעונשין בדרך ל-21:22 לזכות האורחים. שון ג'יימס כבר העלה את בני השרון לארבע הפרש, אבל חיפה העבירה הילוך לקראת הבאזר וגור פורת החזיר אותה ליתרון 28:29 בהפסקה.

מכבי חיפה פתחה רע מאוד את הרבע השלישי. 6 נקודות של שון ג'יימס בתוספת שלשה של ארז כץ הובילו את בני השרון לריצת 0:9 בדרך ליתרון 29:37. רונלד רוס, אקס גבעת שמואל, התעורר לחיים, ויחד עם דורון פרקינס הוביל את חיפה לריצת 0:11 ולמהפך מרשים. בני השרון המשיכה במגמה של שני הרבעים הקודמים והצליחה לקטוע מהר את המומנטום של יריבתה ואף לעלות ליתרון מסל של אוניקווה. בסופו של דבר, הרבע השלישי הסתיים בשיוויון 45:45.

שתי שלשות של ריצ'ארד רובי העלו את בני השרון ליתרון 50:55 בתחילת הרבע האחרון, אלא שגם הצלפים של חיפה תפקדו בדקות האלה. האורחים המשיכו בשלהם ושלשות של כץ ואוניקווה העלו אותם ליתרון 55:61, כשנותרו פחות מארבע דקות לסיום. אוניקווה הלוהט לא עצר להוסיף שלשה נוספת כדי להעלות את קבוצתו ליתרון של 7 נקודות, 3 דקות לסיום. מהצד השני, פרקינס ורוס לא מצאו את הטבעת וראו איך המשחק בורח להם בין הידיים.

אשכנזי: "אי אפשר להיות תלויים רק בדורון פרקינס"

מאמן בני השרון אריאל בית הלחמי אמר בסיום המשחק: "תכנית המשחק עבדה פחות או יותר. שתי הקבוצות שיחקו מין קרב חפירות, עם הגנה חזקה. אני מברך את השחקנים, לא היה קל היום כשאנחנו עם סגל חסר ואני שמח שניצחנו. אני חושב שהיום הראינו שיש לנו מה לתת ועשינו ניצחון חשוב להמשך, דווקא לאחר ההפסד בגביע".

מאמן מכבי חיפה אבי אשכנזי: "איבדנו את המשחק על טעויות שלנו במשחק העומד בהתקפה. אנחנו מתקשים להגיע למצבי קליעה טובים. היה הרבה לחץ, אבל זה לא תירוץ לאיבודים. דורון פרקינס הוא מרכיב חשוב מאוד בקבוצה שלנו, אבל אין לי טענה אליו. גם אחרים צריכים לתרום, אי אפשר להיות תלויים רק בו. מי שנהנה להרים אותנו בתחילת העונה, נהנה כעת לחבוט בנו. אנחנו במקום טוב. צריך לשפר דברים ולהתקדם".

דורון פרקינס ממכבי חיפה: "לא הצלחנו לקלוע. הם פגעו בכמה זריקות קשות וזה היה ההבדל. הפעילו עליי הרבה לחץ ושמרו באגרסיביות, ניסיתי להפעיל את החברים כמו שהמאמן רצה. אני נותן לחבריי ביטחון, אני לא חושב שהם תלויים בי מדי. אנחנו קבוצה טובה, אבל יש לנו שיפורים לעשות לקראת ההמשך. אולי אנחנו לא מגיעים ממוקדים מספיק למשחקים מול הקבוצות הגדולות".

קלעו לבני השרון: ריצ'ארד רובי 21 (3 מ-4 לשלוש), אוגונה אוניקווה 19, שון ג'יימס 12, ארז כץ 10, מאיר טפירו 9, עוסמאן סיסה וקוקי בלצ'ר 2 כל אחד.

קלעו למכבי חיפה: דורון פרקינס ורונלד רוס 15 כל אחד, דבון ג'פרסון 12, עידו קוז'יקרו (12 ריבאונדים) וגור פורת 7 כל אחד, ברוקס סיילס 6, משה מזרחי 5, טוד גולדן 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully