וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: לא מראט לפדרר את העצבים

השוויצרי ניצח את מראט סאפין 0:3 והמשיך לשמינית הגמר יחד עם דג'וקוביץ' ורודיק. איבנוביץ' הודחה ע"י קלייבנובה. פאר ורם הודחו בזוגות

היום החמישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה יצא לדרך בלילה שבין יום חמישי לשישי. המדורגים הבכירים ניסולעבור את הסיבוב השלישי בדרכם לשמינית הגמר ורובם גם הצליחו.

המשחק המרכזי הפגיש בין רוג'ר פדרר לבין מי שהדיח אותו ב-2005 מהטורניר, מראט סאפין. השניים ניפקו טניס נהדר, אבל בסופו של משחק היה זה פדרר שהמשיך לשמינית הגמר אחרי שניצח את סאפין 3:6, 2:6, 6:7. השניים שמרו על ההגשה במערכה הראשונה, עד שפדרר השיג שבירה במשחקון השביעי וניצח 3:6. פדרר הציג טניס מצוין במערכה השנייה, ובזכות חבטות העברה מדויקות, התגבר על משחק קשת נהדר של הרוסי, שבר פעמיים וניצח 2:6. במערכה השלישית סאפין היה ממוקד, התשמש במלוא עוצמת חבטות ההגשה שלו וכפה שובר שיוויון. פדרר השיג את המיני-ברייק ראשון וטיפס ל-1:4. בשלב הזה שופט הקו פסל הגשה של סאפין, והרוסי התעצבן. אבל הארוע דווקא חידד אותו והוא הפך ל-4:5 תוך שהוא מנצל את חוסר הריכוז של פדרר ליד הרשת. אבל בשוויצרי חזר לעצמו בזמן, שבר חזרה וניצח בסיום עם חבטת העברה אלגנטית, 6:7.

אלוף השנה שעברה, הסרבי נובאק דג'וקוביץ', הצליח להתגבר על אמר דליץ', האמריקאי ממוצא בוסני. אחרי שניצח 2:6 במערכה הראשונה, דג'וקוביץ' נוצח 6:4 בשנייה, אבל המשיך עם 3:6, 6:7 אל השלב הבא. למרות האווירה המחויכת בין שני הטניסאים על המגרש, בקרב קהל אוהדיהם התפתחה תגרה בסיום המשחק, על רגע המתיחות הקשה בין הסרבים לבוסנים, במהלכה נפצעה אישה אחת ומספר אוהדים נעצרו על ידי המשטרה המקומי.

חואן מרטין דל פוטרו (8) התחרה מול הטניסאי הלוקסמבורגי ג'יל מולר על מקום בשמינית הגמר, ולא מעד עם 7:6, 5:7, 3:6, 5:7. דל פורטו יפגוש בשמינית את מרין צ'יליץ', שניצח את דויד פרר בקרב של שניים המדורגים בעשיריה השנייה, הספרדי 11, הקרואטי 19. בסופו של דבר היה זה הקרואטי שהדיח את הספרדי עם 6:7, 3:6, 4:6.

האמריקאי אנדי רודיק (7 בטורניר) פגש את פבריס סאנטורו הצרפתי. רודיק ניצח 3:6, 4:6, 2:6 במה שהיה משחקו האחרון של פבריס סאנטורו באליפות אוסטרליה, בה השתתף 17 פעמים. בסיום המשחק נערך ממנו טקס פרידה קצר, כשהקהל ורודיק עומדים ומריעים ל"קוסם". "מלבורן מאוד מיוחדת עבורי", אמר סאנטורו, "יש לי זיכרונות מיוחדים מכאן. זה אחד הטורנירים האהובים עליי, ויש לי המון רגעים טובים שאקח איתי מכאן".

תומאס ברדיץ' הצ'כי (20 בטורניר) התגבר על פיגור מערכה כדי לנצח את השויצרי סטניסלאס וואוינקה (15) 6:4, 1:6, 3:6, 4:6. מרקוס בגדאטיס, הקפריסאי הלא מדורג, המשיך ביכולתו הטובה עם ניצחון משכנע 4:6, 2:6, 2:6 על מרדי פיש (23 בטורניר). טומי רוברדו הספרדי (21) פגש את הטייוואני ין צון לו וניצח אותו 1:6, 3:6, 2:6.

איבנוביץ' אומרת שלום

המפגש בין אנה איבנוביץ' הסרבית (5 בטורניר) לאליסה קלייבנובה הרוסיה (29 בטורניר), סיפק את ההפתעה של היום בנשים. קלייבנובה ניצחה 5:7 במערכה הראשונה, ואילצה את איבנוביץ' להזיע לפני שהשוותה ל-1:1 בשובר שוויון. במערכה השלישית קלייבנובה פתחה נפלא עם 0:3, והכניסה את איבנוביץ' למצוקה. הסרבית שברה וצימקה ל-3:2, אבל תש כוחה וקלייבנובה ניצחה 2:6 בשלישית, ועלתה לשמינית הגמר. איבנוביץ', המצודדת, פינאליסטית השנה שעברה, אכזבה את אוהדיה הרבים, כשפתחה את השנה רע.

המדורגת מספר 1 בעולם, ילנה ינקוביץ', ממשיכה בדרכה אל עבר תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה. הסרבית המצוינת פגשה את אי סוגיאמה היפנית (26 בטורניר) וניצחה אותה 4:6, 4:6. יאנקוביץ' תתעמת בשלב הבא עם הצרפתיה מריון בארטולי (16 בטורניר), שגברה על הצ'כית לוסי ספארובה 6:3, 2:6, 1:6. דינארה סאפינה, הרוסייה המודרגת 3 בטורניר, עברה את קאיה קנאפי (25 בטורניר) עם 2:6, 2:6 קליל. סאפינה תתחרה בשמינית הגמר נגד אליז קורנה הצרפתייה (15), לאחר שזו הדיחה את דניאלה הנטוחובה הסלובקית עם 6:4, 4:6, 2:6.

הדנית קרוליין ווז'ניאקי פגשה בסיבוב השלישי את ילנה דוקיץ' המקומית, שנהנתה מתמיכת הקהל. ווז'ניאקי פתחה היטב ועלתה ל-1:4 במערכה הראשונה בדרך ל-3:6. דוקיץ' התעשת ודרסה במערכה השנייה 1:6 בדרך לשוויון 1:1. הפתיחת המערכה השלישית היתה שוות כוחות, אך ווז'ניאקי נשברה ראשונה, ודוקיץ' שייטה ל-2:6, ולשמינית הגמר. נדיה פטרובה, (10 בטורניר) נהנתה מפרישתה של גלינה ווסקובואבה הקזאחית, והיא תתמודד בשמינית נגד בת ארצה, הרוסיה ורה זבונרבה, שניצחה את שרה אראני האיטלקייה 4:6, 1:6.

הצ'כית הנאה ניקול ואידיסובה היתה הראשונה לספוג קנס באליפות אוסטרליה. ואידיסובה לא הופיעה למסיבת העיתונאים לאחר הפסדה לצרפתיה סברין ברמון (6:2, 6:1), והיא תשלם על כך קנס בסך 2,000 דולרים. ואידיסובה היתה בשיאה שביעית בעולם, ואחרי שנת 2008 הנוראית מבחינתה היא הידרדרה אל מחוץ ל-50 הראשונות בעולם.

רם ומירני חטפו מצמד שוורים

הלילה הביא עמו אכזבה בגזרת הישראלים, כשאנדי רם ושחר פאר הודחו מהאליפות עם הפסדים בטורנירי הזוגות. אלוף אוסטרליה בזוגות, אנדי רם, ובן זוגו, מקס מירני, שניצחו בסיבוב הראשון את הצמד המקומי גרג ג'ונס ופטר לוצ'אק, התעמתו בסיבוב השני, אחד לפני שמינית הגמר, עם צמד קשה מאוד, פרננדו לופז ופרננדו ורדסקו ונוצחו 6:2, 6:4. ככה זה שנתקלים בצמד הספרדים ששיתף פעולה בגמר טורניר גביע דייויס, והביא נקודה לנבחרת ספרד בארגנטינה. רם נשאר בטורניר והוא ישתף פעולה עם נטלי דשי, הצרפתיה החיננית, בטורניר הזוגות המעורבים. השניים ישחקו נגד רנה סטאבס האוסטרית ופרנטיסק קרמאק הצ'כי.

שחר פאר, שהודחה בסיבוב הראשון ביחידות וגם בזוגות, עלתה עם רוברט לינדשטאדט השבדי, בן זוגה בטורניר הזוגות המעורבים, למשחק בסיבוב הראשון נגד דומיניקה סיבולוקובה הסלובקית ויורגן מלצר האוסטרי. בתום קרב קשה הודחו פאר ולינדשטאדט אחרי שנוצחו 7:6, 7:5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully