וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוכחנו שגם אחרי אליפות אפשר לא להתרסק"

אחרי סיבוב ראשון מוצלח ולפני המפגש מול מכבי ת"א באולם הפחים, דני פרנקו גאה בהפועל חולון, מודה לאוהדים וממשיך לחלום. ראיון

במהלך הקיץ האחרון, כשכמעט כל קבוצות ליגת העל היו בתהליך בנייה לקראת העונה הקרובה, הפועל חולון התעסקה בהישרדות. חודשים ספורים חלפו מאז זכתה הקבוצה באליפות, עתידה הכלכלי היה בספק, ואחרי עזיבתו של דורסמן היה זה טובי שוורץ, מנכ"ל הקבוצה, שקיבל את אחת ההחלטות הקשות והחשובות של העונה: מינויו של דני פרנקו לתפקיד המאמן. פרנקו, בן 35 בסך הכל, קיבל את אחת המטלות הקשות לבעל תפקיד: לאמן את אלופת המדינה.

עם תקציב לא גבוה ואי בהירות כלכלית, פרנקו יצא לדרך. בינתיים, אחרי עשרה מחזורים, העונה מוכתרת כהצלחה. חולון הצנועה ממוקמת תחת שרביטו במקום השביעי, כשעוד צריכה להשלים משחק חסר. "אני מאוד מרוצה מהקבוצה. תמיד יכול להיות יותר טוב, אבל ביחס לנקודת פתיחה שהתחלנו בה את העונה, אני לוקח את זה כמחמאה שמהר מאוד לפני סוף הסיבוב הראשון שוכחים מאיפה באנו ואיזה קיץ עבר עלינו", אמר פרנקו בראיון לוואלה! ספורט, "הציפיות מאיתנו כרגע הן גבוהות יותר מאשר שהיו בתחילת העונה".

עד כמה הרגשת בתור מאמן את הקשיים הכלכליים שעברו על הקבוצה?

"אני לא סבלתי מהמצב. צריך להגיד את האמת, טובי שוורץ ועדי שטיידלר עשו עבודה שקטה מאוד, ולא נתנו לשחקנים ולצוות המקצועי להיות מעורבים במה שקורה מתחת לפני השטח. מה שפגע לנו בהכנה זה פציעות והצטרפות מאוחרת של השחקנים. גם הפגרה לא באה לנו בזמן טוב, היינו במומנטום חיובי, אחרי שני ניצחונות. אנחנו צריכים לשמר את היכולת. כמו שבתחילת העונה היינו בתהליך, גם עכשיו אנחנו בתהליך".

פרנקו, מהמאמנים הצעירים בליגת העל, גדל בחולון ואימן במחלקת הנוער שלה בתחילת דרכו כמאמן. את הפריצה הגדולה שלו עשה במחלקות הנוער של הפועל תל אביב ועירוני רמת גן ובתיכון בליך, אותו הצעיד למקום הראשון בליגת העל. את הצ'אנס הראשון בבוגרים הוא קיבל בעירוני רמת גן, ושנה לאחר מכן הצעיד את הפועל גלבוע/עפולה למקום השישי בליגת העל. את העונה שעברה סיים בטונים צורמים עם פיטורים מגליל עליון.

" זה לא קרה ביום אחד, כי אני לא מאמן מהיום בליגת העל", התייחס פרנקו למעבר לחולון, "לא חשבתי על זה בכלל ולא דמיינתי איפה אני אאמן. אמנם אני לא זקן השבט אבל יש לי כמה שנים בליגה הזאת. היום אני כבר לא חושב על זה".

"האליפות עשתה לנו רק טוב"

איך הקבוצה מתמודדת עם היותה אלופה? "האליפות עשתה טוב לכדורסל הישראלי, והפועל חולון היא חלק ממנו", דוחה פרנקו את הטענה כי האליפות הזיקה לקבוצתו, "העונה הנוכחית עושה גם טוב לנו. אנחנו מוכיחים שגם אחרי שנת אליפות אפשר לא להתרסק, מה שקרה להרבה קבוצות שנלחמו במכבי תל אביב ומצאו את עצמן בריסוק מוחלט. צריך לתת את הקרדיט לעוסקים במלאכה, שהצליחו להרים את עוף החול הזה אחרי שיא שהוא היה בו בעונה שעברה".

אתה לא מרגיש שעול האליפות שאתם מסתובבים איתו הוא כבד מדי?

"אני לא חושב שזה עול, התואר הזה משך המון אוהדי כדורסל ומשך את העיר הזאת, שהיא עיר שצמאה לספורט ותמיד אהבה כדורסל. העונה שעברה בנתה מסורת, קהל ותדמית. זה מחייב את השחקנים שלי, אמנם חוץ מכריס ווטסון אף אחד מהשחקנים לא לקח את האליפות, אבל התואר הזה מחייב את כולנו. מצד שני, אנחנו לא קנה מידה להשוואה לקבוצה של שנה שעברה. כל השוואה כזאת תעשה חטא לשתי הקבוצות. אין שום פרמטר להשוואה".

קבוצה בסדר גודל של חולון של העונה יכולה להעיז ולקחת אליפות?

"לקחת אליפות ממכבי תל אביב זה לא רק עניין של כסף. היו קבוצות בכדורסל הישראלי עם תקציב יותר גדול מחולון בשנים האחרונות שלא הצליחו לעשות את זה. זה לא עניין של עוד 2 או 3 מיליון דולר, או העובדה שיש לנו פחות כסף. מבחינתנו, זאת שנה קריטית למועדון, שנולד מחדש. בכל שנייה שנשכח מאיפה באנו וכמה קריטית העונה הזאת להמשך הקיום של הקבוצה, נמצא את עצמנו במקומות שאנחנו לא רוצים להיות בהם".

ותודה לקהל הנפלא

אחד המדדים הגדולים של חולון בעונה שעברה היה הקהל הנפלא והאוהדים התומכים, שדחפו את הקבוצה עד להנפת הצלחת. למרות ביקורת מסוימת בשנה שעברה, בעיקר בגלל אירועי החזיז במלחה, הוכיח מאז הקהל של חולון שהוא התבגר ותומך בצורה נהדרת. למעשה, ביחד עם הפועל ירושלים, מדובר בקהל שמגיע בכמויות הגדולות ביותר למשחקי החוץ בליגת העל. "מה שהקהל עושה השנה זה מדהים", מעיד פרנקו, "היוזמה שהם לוקחים, הפעולות מעבר למגרש, התמיכה בגלעד שליט, תרומת הדם לחיילים בדרום, כל דבר שהם עושים זה מבורך. זה דברים שלא רואים במקומות אחרים. יש פה ארגון מדהים בקהל של הפועל חולון, וזה דבר נדיר בספורט שלנו. מבחינתנו כקבוצה אנחנו מרגישים בבית בכל מגרש שאנחנו מגיעים. הקהל שלנו דומיננטי מאוד, זה גורם לשחקנים מחויבות מסוימת מעבר למחויבות לקבוצה. מחויבות כלפי הקהל שמלווה אותו לכל מקום בארץ".

ובכל זאת, בעונה שעברה הקבוצה הפסידה רק פעם אחת בבית, והעונה כבר הפסדתם פעמיים בבית. אולם הפחים איבד את כוח ההרתעה?

"עם כל הכבוד לאוהדים, ויש לי הרבה כבוד, הקהל לבד לא מנצח משחקים, ויכול מאוד להיות שנמשיך להפסיד בבית. קבוצות מגיעות לחולון מוכנות. הן יודעות שזה המגרש הכי קשה בליגה, הוא מפוצץ בקהל בכל משחק. היריבות יודעות שהתנאים הסביבתיים מאוד קשים, מעריכות אותנו כקבוצה טובה, וזה מוציא מהן את המיטב. הן לא לוקחות סיכונים ועושות פחות טעויות. אנחנו משחקים כדורסל אטרקטיבי וזה עולה לנו קצת. זה סיכון שאנחנו לוקחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ועכשיו: מכבי ת"א

ביום ראשון הקרוב תפגוש חולון את מכבי תל אביב באולם הפחים. בפעמיים הקודמות שמכבי הגיעה לחולון היא הפסידה, ואת המפגש האחרון מול הקבוצה הסגולה היא לא תשכח, במיוחד את השניות האחרונות בו, השניות בהן איבדה את האליפות. מאותה קבוצה נשאר כאמור רק כריס ווטסון, ופרנקו עצמו מנסה קצת להוריד ציפיות מהמשחק. "אין לנו זמן להתכונן למשחק הזה. אנחנו משחקים באשקלון ברבע גמר גביע המדינה, ואחרי המשחק יישארו לנו רק יומיים להתכונן. זה לא אידיאלי לשחק בחמישי ואחרי זה ביום ראשון. אנחנו נתקלים בקושי של מכבי לשחק ביורוליג בחמישי ולחזור ביום שישי, ולבוא ולהיות מפוקסים ומוכנים ליריבה שהיה לה יותר זמן להתכונן. ננסה להתמודד עם זה בצורה הטובה ביותר, אך זה משחק מאתגר. משחק מול מכבי תל אביב זה תמיד מאתגר".

במקרה שאתה מנצח, מה זה יעשה לקבוצה שלך?

"ניצחון על מכבי תמיד נותן תנופה גדולה. אנחנו עדיין בסוף הסיבוב הראשון, הליגה מאוד צפופה, וההבדל בין המקום העשירי למקום השלישי הוא לא גדול. זה ייתן איזשהו יתרון מוראלי או מנטלי, אבל בסופו של דבר זה יהיה עוד ניצחון ולא מעבר. אולי למדיה זה יהיה משהו שמשנה, לנו מבחינת האגודה פחות. הכוונה שלי היא לבוא ולנצח, ולא להסתפק בתוצאה טובה".

המבחן הגדול של פרנקו לא יהיה במשחק מול מכבי תל אביב, אלא בתוצאות של חולון בסוף העונה. בתחילת העונה הוא לא פחד להצהיר על פלייאוף עליון, גם כשהתחזיות דיברו על מלחמה נגד הירידה. גם עכשיו הוא לא משנה את דעתו. "בתחילת העונה הייתי פחות זהיר, שמתי רף גבוה ואמרתי פלייאוף עליון", מסכם פרנקו, "בסיטואציה שהגענו לעונה הזאת, ובסיטואציה שאנחנו יוצאים כרגע מפגרה, ואנחנו עוד לא יודעים איך אנחנו נראים, אפשר להגיד היום שהמטרה הזאת ריאלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully