וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה להקמת ליגת בייסבול בישראל

קבוצת אנשי עסקים בראשות מארב גולדגלנג, מבעלי ניו יורק יאנקיז, וג'ף רוזן, בעלי מכבי חיפה היט, בוחנת אפשרות להחיות את הליגה

האיגוד הישראלי לבייסבול הודיע על הסכם ראשוני עם קבוצה של אנשי ספורט מצפון אמריקה, שתבחן פיתוח ליגת בייסבול חדשה בארץ. בראש היוזמה עומדים מארב גולדגלנג, אחד הבעלים של ניו יורק יאנקיז והבעלים של ארבע קבוצות שונות המשחקות
בליגות הנמוכות יותר, ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה היט בכדורסל ועוד אנשי עסקים בכירים.

ההסכם הראשוני נותן לקבוצה אופציה בלעדית במשך שנה עד שנתיים, בהן ייבחנו מטרות שיווק ומתקנים ותיקבע הכדאיות הכלכלית של ליגה מקצועית לטווך ארוך. כחלק מההסכם הראשוני, הקבוצה תיתן תמיכה כספית ומקצועית לאיגוד הישראלי עבור הפעילות שלו בארץ ובחו"ל. האיגוד הישראלי פועל תחת החסות של משרד המדע, התרבות והספורט, התומך ביוזמה ליצור ליגה מקצועית לבייסבול בארץ.

"האיגוד מצפה בכליון עיניים לשיתוף הפעולה עם מארב גולדגלנג ושותפיו", אמר חיים קץ, יו"ר האיגוד. "למארב יש 25 שנות ניסיון עם קבוצות בייסבול שונות, ואנו בטוחים שתפיסת העולם שלו בניהול הקבוצות והכנסת אלמנטים ייחודיים בבידור, תעזור למשוך גם קהל שלא מכיר את משחק הבייסבול. רוזן, איש עסקים אמריקאי מנוסה, מחויב לקידום הספורט בארץ וכבר הוכיח כשלקח את מכבי חיפה היט ממעמקי הליגה הארצית לצמרת של ליגת העל".

עם שש קבוצות שסיימו עונה נאה ב-IBL, הקימה ב-2007 קבוצה אחרת של משקיעים ליגה מקצועית לבייסבול, אך לא עמדה בסטנדרטים שהציבה לעצמה ולא המשיכה בפעילותה. מבחינה פיננסית הבייסבול נחשב לספורט הלאומי של ארה"ב, והוא משוחק ביותר מ-100 מדינות על פי נתוני האיגוד הבינלאומי. הוא היה ספורט אולימפי והשנה יתקיים את הטורניר העולמי השני, שבו ישתתפו 16 נבחרות.

האיגוד הישראלי לבייסבול הוא עמותה רשומה שמטרתה היא לקדם ענף הספורט בארץ. הוא מוכר כגוף המייצג את בייסבול בארץ על ידי משרד הספורט במשרד המדע, התרבות והספורט, מועצת הימורי הספורט והועד שבו האיגוד (CEB) וחבר באיגוד האירופאי לבייסבול (IBAF) האולימפי הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully