וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייסון וויליאמס ישוחרר ממכבי ת"א

הפורוורד האמריקאי לא ראה כמעט פרקט כלל ויעזוב את הקבוצה, ייתכן ויעבור לעירוני נהריה. המנהלת תעמיד לדין את מכבי חיפה בגין השלכת הרימון של אוהדיה. עופר ברקוביץ' על איבוד 27 נקודות היתרון : "היינו סופר רשלניים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

על פי המסתמן כעת, ג'ייסון וויליאמס יעזוב בקרוב את מכבי תל אביב. הפורוורד האמריקאי, שנחשב לאחד החלקים החלשים בפאזל שהרכיב הקיץ אפי בירנבוים, היה בחודשים האחרונים המועמד העיקרי להיחתך מהקבוצה. לאחר עזיבתו של בירנבוים, פטרונו של השחקן שאימן אותו גם בעונה שעברה בבני השרון, הפך וויליאמס ללא רלוונטי ברוטציה החדשה של פיני גרשון. במשחקים האחרונים כמעט ולא ראה פרקט, וגם מול מכבי חיפה שיחק שניות בודדות.

מזה זמן מחפשת מכבי קבוצה שתקלוט את השחקן ותישא ביתרת חוזהו, המוערכת בכ-90 אלף דולר עד סיום העונה. המועמדת העיקרית לקלוט אותו היא עירוני נהריה, הסובלת מבעיות קשות בגזרת הזרים.

מאז עזיבתו של בירנבוים, שותף וויליאמס בשני משחקי יורוליג בלבד במשך 10 דקות בלבד במצטבר כאשר בארבעה משחקים נוספים לא שותף כלל. במקביל, ממשיכה מכבי בחיפושיה אחר חיזוק. שחרורו של וויליאמס נעשה במטרה לקלוט שחקן זר אחר לקראת שלב הטופ 16, אולם מכבי עדיין לא איתרה אחד כזה.

גרשון: "מה שהקדוש ברוך הוא שולח, זה המזל שלנו"

שלושה ימים אחרי התבוסה הלא נעימה במלאגה 92:69, שבה מכבי תל אביב לליגת העל ופגשה עוד קבוצה ירוקה, מכבי חיפה. החבורה של פיני גרשון לא התקשתה לנצח ביד אליהו את השחקנים של אבי אשכנזי 68:80.

בסיום המשחק אמר פיני גרשון: "היו לנו פחות כדורים והיינו צריכים לעשות איתם את המקסימום. ברבע הראשון עשינו לא מעט טעויות, אבל ברבע השני הם לקחו רק ריבאונד התקפה אחד. אני זוכר שהם עשו רק 68 נקודות".

גרשון התייחס גם לעובדה שהוא לקח פסק זמן לקראת סיומו של המשחק, לאחר שמכבי כבר הבטיחה את הניצחון: "עצם העובדה שלקחתי פסק הזמן בסוף זה סימן שאני מעריך את מכבי חיפה, יכול להיות שההפרש היה חשוב לי. לא נעים לי מאבי אשכנזי, אבל זה אומר שאני מכבד אותם".

גרשון אף התייחס לגבי השמועות לגבי השמועות על שחרורו של מרכוס פייזר מהקבוצה: "התקשורת יצאה עם כותרות לגביו שהיו גדולות יותר מאלו על הפסקת האש בעזה. גם טל בורשטיין לא שיחק ועליו לא שאלו. הוא התאמן הבוקר, אבל זה לא נראה הכי טוב. בכל זאת הסתפקנו במצבת השחקנים הכשירים שהיו לנו.

"אם אני אקבל את מה שאני רוצה וייצא לא טוב אז יהיו טרוניות נגדי", התייחס גרשון לשאלה מה הוא מעדיף בהגרלת הטופ 16 של היורוליג שתיערך ביום שני. "מה שהקדוש ברוך הוא שולח זה, המזל שלנו ועם זה נתמודד".

"זה היה משחק קשה. עשינו הגנה טובה מאוד", אמר בסיום הניצחון מרכוס בראון, שקלע 21 נקודות. "לקחנו ריבאונדים ורצנו במחצית השנייה כשהצלחנו לייצר גם זריקות קלות. היה חשוב לנו להעביר את הטעם המר שהיה לנו בפה אחרי התבוסה במלאגה. אנחנו חייבים לעבוד קשה ולהקריב".

חיפה תועמד לדין בגין השלכת הרימון

לקראת סיומו של המשחק ביד אליהו השליכו אוהדי מכבי חיפה רימון עשן. במנהלת ליגת העל לא יעברו על הדברים לסדר היום ויינקטו ביד קשה נגד אוהדי הקבוצה. בהודעה שהוציאה המנהלת נכתב כי "החל מיום שני היא תפעל כנגד אוהדי מכבי חיפה מתוך רצון להרחיק את התופעה מהמגרשים.

"המנהלת מגנה את זריקת הרימון ומתפלאת כיצד דווקא אוהדי קבוצה חדשה בליגה כמכבי חיפה אשר מוסיפה צבע רב לליגה,
מתנהגים בצורה בלתי ספורטיבית", עוד נכתב בהודעה. "עובדה אשר תגרום לדרישת המנהלת להעניש את הקבוצה במשחקי בית ללא קהל ו/או איסור הגעת אוהדי הקבוצה למשחקי חוץ בעתיד".

יצוין כי זו הפעם השנייה בה אוהדי חיפה מתנהגים בצורה בלתי ספורטיבית. בפעם הראשונה השליכו אוהדי הקבוצה רימון עשן במחזור הראשון ברמת גן במשחק נגד עירוני המקומית. נגד הקבוצה עומד עונש על תנאי, שייתכן ויופעל. ההחלטה בעניין תתקבל בימים הקרובים. המשטרה עצרה מספר אוהדי חיפה, ביניהם זורק הרימון.

מאמן מכבי חיפה, אבי אשכנזי: "ידעתי שנתקשה לקלוע ביד אליהו סביב ה-85-90 נקודות. היה לנו חוסר ריכוז בהתקפה, כמו כן קיבלנו מתפרצות מן הצד השני. חבל לי כי יכולנו להיות יותר טובים. אני לא חושב שהבעיה שלנו הייתה בהגנה, אלא בחירת הזריקות בהתקפה. מכבי רצה לכמה סלים קלים וזו הייתה הבעיה.

"הוא עושה עונה מצוינת", אמר אשכנזי על דורון פרקינס, שקלע 24 נקודות. "הוא תרם בכל האספקטים של המשחק. הוא שיחק עם המון אנרגיות, הבעיה היא שהיה עליו לחץ מצד מכבי". לגבי העתיד אמר אשכנזי: "אנחנו יוצאים מכל דבר, גם מההפסד הזה מחוזקים. אני רגוע".

עופר ברקוביץ': "כשאתה מוביל 27, גם הנוער צריך לנצח"

מכבי ראשון לציון הובילה ב-27 נקודות יתרון על עירוני נהריה, אבל החבורה של יעקב ג'ינו עשתה מהפך מופלא בדרך לניצחון 92:93. "כשאתה מוביל 27, גם עם הנוער צריך לגמור את המשחק בניצחון", אמר מאוכזב בסיום מאמן ראשון, עופר ברקוביץ'.

"היו הרבה דברים שהייתי מוטרד מהם לאורך המשחק. בשלב מסוים הם החלו לקלוע ופתחנו את הרחבה. המשחק הגנה שלנו במחצית השניה היה מביך. כדי להפסיד משחק כזה צריך להיות סופר רשלניים. בסופו של יום צריך לקחת דברים מהמשחק הזה ולהמשיך הלאה. זה יהיה מבחן מנטלי לקבוצה. זה יישב לי בראש הרבה זמן. אני לא רגוע, נצטרך להרים את השחקנים כי יש לנו משחק חשוב ביום ראשון הבא", חתם המאמן.

יעקב ג'ינו, מאמן נהריה: "יש לנו עוד ארבעה משחקים כאלה לתקן ונוכל להיות שלמים עם עצמנו. הדבר המוזר פה שהיינו במשחק רק רבע אחד. יש לי הרבה תירוצים שנובעים מהמציאות, צריך לדבר עדיין אבל איך הצלחנו להפוך את הקערה. יש לנו אופי, למרות מה שאומרים, נהריה לא מתרסקת. היה צריך לשכנע שחקנים להישאר בארץ, ואפילו במהלך המשחק. מה שיותר מדהים זה הכוח שיש לשחקנים האלה להתרומם במצב כל כך קשה. הייתי אופטימי כל הזמן".

לקראת המשחק מול בני השרון ברבע גמר הגביע: "הרוטציה קצרה, זה משחק שני בשבוע, מה שעבר לי בראש לפני המשחק של הערב זה איך אני מגיע למשחק מול קרית אתא בעוד שבוע. בני השרון זה אנרגיות חדשות, פיל ריצ'י כבר ישחק ונראה אחרת".

רון לואיס, קולע סל הניצחון: "אני מרגיש טוב לקחת זריקות כאלה, קלעתי זריקות כאלה בעבר. הכדור היה אמור ללכת לרביב, אבל לא היה לו מצב זריקה אז זה הגיע אליי. לא האמנו, היינו בטוחים כבר שהפסדנו ברבע השלישי, ידענו שאנחנו מפסידים, אבל המשכנו לשחק. רביב קלע ארבע שלשות גדולות והחזיר אותנו. היו הרבה דברים שקרו בזמן האחרון, אבל הדבר הכי חשוב שנהיה בפלייאוף העליון, וזהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully