וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעת שמואל ניצחה 65:68 את הפועל גלבוע/גליל

17.1.2009 / 21:50

גלבוע/גליל התרחקה מהצמרת עם הפסד 68:65 לגבעת שמואל אחרי תצוגה חלשה במיוחד. הגבעה ממשיכה לטפס במעלה הטבלה

המחזור העשירי בליגת העל נפתח הערב (שבת) עם המפגש בין מ.כ. גבעת שמואל להפועל גליל עליון/גלבוע. שתי הקבוצות הציגו משחק חלש ואף אחת לא הצליחה לברוח ליריבתה, כשבסיום התפתחה דרמה לא קטנה ואחרי סדרת זריקות עונשין בדקות המכריעות הגיעה חסימה גורלית של איתי גרינבוים על גוני יזרעאלי בהתקפה האחרונה שהשאירה את הניצחון בגבעתה שמואל.

אחרי פתיחת עונה חלומית בנו בגלבוע/גליל ציפיות על פיינל פור, אבל מאז הגיעה נפילה והקבוצה הצעירה של עודד קטש שוב הראתה חוסר יציבות. עודד קטש זעם על השיפוט בסיום, אבל הקבוצה שלו איפשרה למקומיים לקטוף 12 ריבאונדים בהתקפה והתרחקה מהצמרת הגבוהה. בגבעת שמואל, לעומתם, גילו הרבה אופי ונחישות למרות יום קליעות רע, והשיגו עוד ניצחון חשוב בקרבות ההישרדות.

מהלך המשחק

בתחילת המשחק הותיר אורן אהרוני את גרייס על הספסל, ופתח עם רועי ברקוביץ' בעמדת הרכז יחד עם איתי גרינבוים, קורי קארי, יוני ניר וסטפן ברדפורד. גלבוע/גליל העלתה את גוני יזרעאלי, בריאן רוברטס, אבישי גורדון, אלישי כדיר ובריאן רנדל.

הדקות הראשונות היו צמודות ואף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח ליריבתה. יוני ניר המשיך בכושרו הטוב עם שבע נקודות מהירות, ששמרו את הגבעה קרוב, אבל האורחים הוליכו בפער קטן לאורך הרבע הראשון, שהסתיים בשוויון 16:16.

ברבע השני עלה גרייס לראשונה ועורר תקווה בקרב הקהל באור יהודה עם שתי צליפות מדויקות בשני הניסיונות הראשונים שלו, והגבעה עלתה ליתרון 23:29. גלבוע/גליל נהנתה גם היא מפתיחה נאה של הזר החדש שלה, דיון דאוול, אבל סבלה מיום חלש של רוברטס, ודקות טובות של גרינבוים עזרו לגבעת שמואל לרדת להפסקה ביתרון 34:38.

יוני ניר מיהר לבצע את העבירה הרביעית שלו בתחילת הרבע השלישי, וגלבוע/גליל הקטינה בהדרגה את הפיגור, עד שהצליחה לעלות ליתרון משלה מסל של כדיר שקבע 42:44. אבל השחקנים של עודד קטש לא המשיכו בתנופה, וקורי קאר החזיר את הגבעה ליתרון 47:51 בסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון הקשיחה גלבוע/גליל את ההגנה ונעזרה בשלשות של גורדון ורוברטס כדי לפתוח פער של 54:61 ארבע דקות לסיום, אבל ריצת 0:7 של גבעת שמואל שהסתיימה בליי אפ של ברדפורד קבעה שוויון 61:61 עם דקה וחצי על השעון. מכאן התפתח קרב זריקות עונשין בשני הצדדים, ובמצב של 65:66 לגבעה חסם איתי גרינבוים ניסיון חדירה של גוני יזרעאלי חמש שניות לסיום והעניק לאורן אהרוני את הניצחון, 65:68 בסיום.

קלעו לגבעת שמואל: קורי קאר 16, איתי גרינבוים 12 (7 ריבאונדים), סטפן ברדפורד (10 ריבאונדים) ויוני ניר 11 כל אחד, גרג גרייס 9, ג'רמיין הול 7, יחזקאל סקוורר 2, רועי ברקוביץ' (6 ריבאונדים) ומשה ברנר שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רוברטס 16, אלישי כדיר 14 (6 ריבאונדים), בריאן רנדל 11 (8 ריבאונדים), גוני יזרעאלי 9, דיון דאוול 8, אבישי גורדון 3, גל מקל 2, דגן יבזורי ולוקאס טישר שיחקו ולא קלעו.

קטש: "עדיף שאני לא אדבר"

בגלבוע/גליל מחו בחריפות בסיום על השיפוט במשחק, ועודד קטש פנה ליושב ראש איגוד השופטים, דוד דגן, וצעק לעברו "זו בושה, ככה אי אפשר להמשיך". ראשי הגליל אף התלוננו בפני יושב ראש מנהלת הליגה, אבנר קופל, וטענו בפניו כי השופטים הכריעו את המשחק.

קטש התקשה להירגע לאחר המשחק אבל התעקש שלא לדבר על השיפוט: "יש לי מספיק ניסיון אני אשלם על זה מחיר אחרי זה, אז עדיף שלא אדבר". על היכולת של שחקניו אמר: "יכולנו לשחק יותר טוב. במחצית השנייה עשינו עבודה טובה בהגנה. עשינו כמה החלטות לא טובות, אבל אני עצבני מדי מכדי לדבר. יש המון דברים לקחת מהמשחק ולתקן ועל מה לעבוד. שבוע הבא יש משחק קשה. במחצית הראשונה נתנו יותר מדי סלים קלים ולקחו לנו ריבאונדים. חסר לנו שחקן גבוה שייתן לנו יציבות בצבע".

המאמן המנצח, אורן אהרוני, אמר: "זה ניצחון גדול שלנו. עשינו עבודה טובה בלהוריד את השחקנים לקרקע אחרי הניצחון על חולון, עשינו הגנה מצוינת מול קבוצה סופר מוכשרת וסופר מאומנת ששיחקה לפעמים בלי גבוה. בהתקפה גליל הוציאה אותנו מהקצב שלנו, אבל אני שמח שבסוף עשינו את ההתאמות וניצחנו. החבר'ה הזרים שלנו לא היו במשחק מי יודע מה אבל הישראלים נתנו משחק יוצא מהכלל, אז קודם כל. נתכונן לגביע וניסע למלחה פעמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully