וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון קלדרון: "עשיתי טעויות, אבל לא היו אי סדרים"

נשיא ריאל מדריד כינס מסיבת עיתונאים רשמית והודיע על התפטרותו. ממשיך להכחיש כי עבר על תקנות המועדון. בחירות חדשות בקיץ

"בניגוד להמלצת הדירקטוריון, החלטתי להתפטר. עשיתי טעויות, אבל לא היו אי סדרים. אני עוזב עם הראש מורם", אמר נשיא ריאל מדריד, רמון קלדרון,כשדמעות בעיניו ומבטו מושפל במסיבת עיתונאים בה הודיע רשמית על התפטרותו. קלדרון, שהתקשה להסגיר את רגשותיו ותחושותיו, עוזב בעקבות חשיפה של פרשת שחיתות, שהתפוצצה השבוע בעיתון "מארקה". מסיבת העיתונאים הפכה את התפטרותו של קלדרון לרשמית, לאחר יומיים מלאי תהפוכות. כזכור, כבר בצהרים הודיע קלדרון לחברי ההנהלה על החלטתו, שהודלפה לתקשורת.

"אני לא פחדן ואין לי מה להסתיר", אמר קלדרון, עו"ד במקצועו. "אני מקווה שהעזיבה שלי תעזור להרגיע את הציבור הרחב של אוהדי ריאל מדריד". במהלך דבריו, הגן קלדרון על הרקורד שלו והזכיר לכתבים כי בתקופתו, זכתה קבוצת הכדורגל בשתי אליפויות רצופות, כשגם קבוצת הכדורסל זכתה בשני תארים.

מה שהוביל לצעד הדרמטי הוא החשיפה כי קלדרון בעצם הונה את ההנהלה וראשיה, על ידי כך שהחדיר אנשים שלא מהמועדון לתוך הוועידה על מנת שיצביעו לטובתו. "מארקה" פרסם זאת וביממה האחרונה קלדרון, נשיא המועדון מאז 2006, היה תחת לחץ אדיר מצד חברי ההנהלה. תחילה הודיע כי יתפטר, אחר כך חזר בו וכינס ישיבת חירום, ובסופו של דבר החליט לפנות את מקומו. ריאל מדריד הודיעה כי תוציא הודעה רשמית על המתרחש במועדון רק היום בערב. למרות ההתפטרות, קלדרון ממשיך להכחיש כי עבר על תקנות המועדון.

הבחירות לתפקיד נשיא המועדון יתקיימו בקיץ כשהנשיא לשעבר, פלורנטינו פרס, אבי פרויקט הגלאקטיקוס, יתמודד שוב לתפקיד, כך דיווח הבוקר "גאזטה דלו ספורט". סגן הנשיא, ויסנטה בולודה, יעמוד בראשות המועדון עד אז.

"זו אחריות גדולה והחובה שלי ולא יכולתי לסרב להצעה", אמר בולודה, "כי בקבוצה כמו ריאל מדריד אי אפשר להשאיר ואקום עד הבחירות שייערכו בקיץ. אני רק מבקש מכל החברים אחדות ואחריות ושייתנו בי אמון בזמן שאנהל את המועדון".

שלושה מאמנים, שתי אליפויות

קלדרון, 57, עורך דין במקצועו, נבחר ב-2 ביולי לנשיא המועדון. הוא מינה בעונתו הראשונה את המאמן האיטלקי, פאביו קאפלו, איתו גם זכה באליפות בשנת 1996/7. קאפלו הוליך את ריאל לאליפות אחרי ארבע עונות שחונות, אבל קלדרון נכנע ללחץ הקהל ופיטר את קאפלו. במקומו הובא למועדון המאמן הגרמני ברנד שוסטר, שגם הוביל את ריאל לאליפות בעונת 2008. העונה, לאחר כישלון של הגרמני הוא פוטר כאשר את מקומו תפס חואנדה ראמוס.

בתקופתו במועדון הצליח קלדרון להנחית במועדון לא מעט שחקנים בעלי שיעור קומה ביניהם: פאביו קנבארו, אמרסון, רוד ואן ניסטלרוי, מאמדו דיארה, אריאן רובן ועוד. העונה אחרי חוסר הצלחה העונה, ההחתמה הגדולה של קלדרון בריאל הייתה של קלאס יאן הונטלאר מאייאקס בחלון ההעברות הנוכחי. אלא שקלדרון לא יוכל כעת ליהנות מפרי עמלם של המאמן החדש של הקבוצה ושחקניו החדשים.

* גוטי, קשרה של הקבוצה, ייעדר 3-4 שבועות עקב פציעה בשריר. גם שוערה המחליף של הקבוצה, הפולני ייז'י דודק, ייעדר לתקופה של כעד 2-3 שבועות עקב פציעה דומה בשריר.

עדכון ראשון: 00:03, 16/01/09
עדכון אחרון: 19:13, 16/01/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully