וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה באמת הולך להיות מיוחד

ז'וזה מוריניו יבוא לרגל אחרי מנ' יונייטד ויחזיק אצבעות לצ'לסי בעימות ביניהן (18:00, ספורט 2). בוסינגווה: "יודעים איך לעצור את רונאלדו"

אלופת אנגליה מול סגניתה, אלופת אירופה נגד סגניתה, ההזדמנות של מנצ'סטר יונייטד להתקרב לחבורה המובילה, וזו של צ'לסי לצמצם את הפער מרפא בניטז. זה הסיפור של המפגש הערב (ראשון) בו מנצ'סטר יונייטד תארח את צ'לסי. השנים האחרונות פיתחו יריבות גדולה בין שתי הקבוצות, והמפגש הנוכחי יכול לסמן עבורן את המשך העונה המקומית.

אורח מיוחד שיגיע למנצ'סטר כדי לחזות בעימות, הוא ז'וזה מוריניו. מאמן אינטר בא לחזות בקבוצתו לשעבר, אבל בעיקר בשדים האדומים, נגדם ישחק בשמינית גמר ליגת האלופות. "כשהייתי בצ'לסי זכינו בהכל חוץ מליגת האלופות. זכינו בכל התארים הגדולים", אמר המאמן הפורטוגלי, "זכינו בגביע האנגלי כשניצחנו את אלכס פרגוסון. אבל אנשים תמיד רוצים עוד ובצ'לסי זה היה זכייה בליגת האלופות. הייתי יכול לזכות בזה עם צ'לסי, החוזה שלי היה עד 2011, זה מספיק זמן. היינו בכיוון וזה היה קרוב, ואז צ'לסי החליטה לשנות. אני גאה במורשת שהשארתי".

"היחסים שלי עם רומן אברמוביץ' נפלאים, ואני בא לראות בעיקר את יונייטד", הוסיף מוריניו, אבל לא שכח לעקוץ את הבעלים הרוסי והמהלך שביצע בספטמבר 2007. "אברהם גרנט לקח את התפקיד, קיבל כסף ולא עשה עם זה כלום ולכן פוטר. זה מה שמניע את המועדונים - לקחת החלטות גדולות. גם מאסימו מוראטי פיטר את מאנצ'יני אחרי שהביא לו אליפויות, כי רצה לשנות".

סקולארי חושף שיניים

לאחרונה הכחולים מגמגמים ומציגים כדורגל לא מרשים. מאמן צ'לסי, לואיז פליפה סקולארי, החליט שזה העיתוי הנכון להיכנס בכוכבי קבוצתו, ובעיתון "ניוז אוף דה וורלד" דיווחו שהברזילאי לקח שניים מכוכביו לאימונים אישיים. "פליפה גאה בתדמית 'הנחמד' שיש לו, בזה שהוא מתנהג לשחקניו כאבא או אח גדול", אמר גורם בצ'לסי, "אבל התדמית מסתירה אגרוף ברזל בתוך כפפה של משי. עכשיו המשי הוסר, ואגרוף הברזל מוכן להיכנס לפעולה".

נראה שהתנהגותו של סקולארי כבר משפיעה על שחקניו. ז'וזה בוסינגווה, חברו של כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת פורטוגל, אמר כי "זה לא יהיה קל לעצור את כריסטיאנו, אבל לצ'לסי יש שחקנים שמכירים אותו היטב, כולל המאמן, ואנו יודעים מה לעשות כדי לעצור אותו". בוסינגווה התכוון כמובן גם לסקולארי, דקו, ריקרדו קראבליו ופאולו פריירה, ששיתפו פעולה עם שחקן מנצ'סטר בנבחרת פורטוגל.

עם ג'ון טרי, שחוזר מעונש השעייה, ומיכאל באלאק כשיר, צ'לסי יכולה לשמור על אופטימיות, אבל סקולארי דווקא די מודאג. "מנצ'סטר לא ייתנו לנו להגיע ל-27 הזדמנויות מול השער. אנו צריכים לבנות שלוש-ארבע הזדמנויות לכיבוש ולנצל שתיים מהן".

מי שלא בונה על ניצול הזדמנויות במשחק, אלא מנצל אותן כבר לפניו הוא באלאק. הקשר הגרמני ניצל את הבמה וההתעניינות במשחק כדי לעקוץ את השדים האדומים. "לפני כמה שבועות הייתי בטוח שיונייטד יהוו יריב חזק, אבל עכשיו אני חושב שליברפול היא האיום הרציני", אמר הגרמני. באולד טראפורד לא ישכחו לו את זה הערב.

ההגנה של יונייטד בסדר, אבל מה עם ההתקפה?

בשבעת משחקי הליגה האחרונים, מנצ'סטר יונייטד שמרה על רשת נקיה, ושובו של ריו פרדיננד ודאי הופך את אלכס פרגוסון לרגוע יותר. עתה מסתבר כי פרגי דואג בעיקר לגבי יכולת החלק ההתקפי שלו. "בדרך כלל יחס השערים שלנו הוא הטוב בליגה, אבל אנחנו מגיעים להמון מצבים ולא מנצלים אותם. אני ממשיך לדבר על ריכוז. אני מקווה שאנו נשתפר בזה בחלק השני של העונה, אחרת זה יעלה לנו בליגה, ולא נפסיק לבעוט בעצמנו".

פרגוסון ניהל לוחמה פסיכולוגית מול רפא בניטז וליברפול, ומול צ'לסי הוא מתנהל אחרת. "מאזן החוץ שלהם הוא משהו שחייבים להעריך", הוא מחמיא ליריבה. אבל גם פרגי יודע שדידייה דרוגבה מעולם לא הבקיע באולד טראפורד, וניקולה אנלקה עשה זאת בפעם האחונה לפני כ-10 שנים, כך שייתכן שרק שער זכות אחד קטן יפריד בינו לשלוש הנקודות.

בינתיים פרגוסון חולם לטווח רחוק. באנגליה מדווחים כי המנג'ר הסקוטי סימן את קארים בנזמה מקבוצת ליון, כרכש העיקרי שלו בקיץ הקרוב. בליון מסרו בתגובה "תנו לנו 45 מיליון ליש"ט ואת כריסטיאנו רונאלדו, וקחו אותו", ונראה שפרגי יצטרך להתאמץ מאוד כדי להנחית את הצרפתי באולד טראפורד. בינתיים הוא ייאלץ להסתדר בלעדיו מול צ'לסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully