וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון דרמטי להפועל ירושלים על עירוני נהריה

נעימי קבע 92:93 לירושלים. עירוני ר"ג-מכבי ת"א 102:56, חולון-גבעת שמואל 89:85, בני השרון-ראשל"צ 92:90, גליל/גלבוע-קרית אתא 75:86

מערכת וואלה!

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מילים רבות נשפכו על האפשרות שהמחזור ה-9 בליגת העל בכדורסל לא יתקיים, בגלל המצב בדרום. אבנר קופל ומנהלת הליגה החליטה לקיים אותו למרות המחאות, ובתמורה קיבלו הערב (ראשון) אוהדי הכדורסל מחזור מצויין, מלא יצרים ותהפוכות, במרכזו עמד המשחק הנהדר בין נהריה לירושלים. האורחים מהצפון קיוו לקבלת פנים חמה אחרי המערכה מהצפון, אבל סל ניצחון של יובל נעימי 2 שניות לסיום הביאה את הניצחון לאדומים, 92:93.

גם בראשון לציון שמחו מאוד על חידוש הליגה, כשסידרו סיפתח נהדר למאמנם החדש, עופר ברקוביץ' עם ניצחון הירואי על בני השרון, 90:92. במחצית המשחק קיבלו בבני השרון את הידיעה על כך שספגו הפסד טכני במשחק מול אנקרה אותו נטשו בגלל התפרעויות הקהל, וניסו לשים זאת בצד, אך ראשון לא ריחמה, והשיגה ניצחון חשוב מאוד בתחתית. גם גבעת שמואל חזרה עם ניצחון חוץ יוקרתי כשגברה במשחק לחימה נהדר על הפועל חולון, 85:89.

גליל/גלבוע אירחה את קרית אתא למשחק ביתי קליל, וניצחה ללא קושי 75:86 עם משחק טוב של בריאן רוברטס. היחידה שמעט קלקלה את הטעם הנהדר של כדורסל איכותי היתה עירוני רמת גן, שהציגה רמה עלובה, משחק נרפה, והשתטחה לכבודה של מכבי תל אביב, בדרך לתבוסה 102:56. עם יכולת שכזו, לא בטוח שהצהובים אפילו קיבלו פה משחק אימון לקראת מלאגה ביורוליג, ביום חמישי.

הפועל ירושלים - עירוני נהריה 92:93

שתי הקבוצות פתחו בקצב מטורף, כשרביב לימונד הריץ את קבוצתו ליתרון 4 בשלב מוקדם, אלא שירושלים ענתה עם 4 נקודות של עומר סניד, שהעבירו את היתרון אליה, 7:8. לימונד שוב הפציץ מבחוץ והעלה את נהריה ל-10:14, אבל שלשה גדולה של רוט מהעבר השני החזירה את המארחים קרוב. לימונד הפציץ את השלשה השלישית שלו, ליארושלים לא היתה תשובה הגנתית, ואפילו יוגב אוחיון מצא את השלשה הראשונה שלו לעונה והוריד את האורחים ביתרון 15:28 בסיום הרבע הראשון.

סניד ניסה להחזיר את הירושלמים למשחק בפתיחת הרבע השני, ושלשה גדולה של נעימי שעלה מהספסל צימקה ל-37:31. ירושלים קיבלה אנרגיות, ולייאפ של ווטסון עשה את זה פיגור של 2 בלבד. נעימי העלה מהעונשין את ירושלים ליתרון, וביחד עם סניד קבעו 47:52 למקומיים במחצית.

ירושלים המשיכה את המומנטום מהרבע השני ופתחה את ההפרש. לימונד השיב בדרך היחידה שהוא יודע, משלוש, והוריד ל-4, אבל המארחים המשיכו לרוץ, ושלשה של באווארס שסוף סוף הגיע למשחק, פתחה פער של 11. נהריה לקחה פסק זמן והצליחה להאט מאט את הקצב של הקבוצה מהבירה, ושלשה של אוחיון צימקה ל-75:80. ירושלים לא מצאה תשובה במשך זמן רב בהתקפה, ואיפשרה ללואיס ומגי לצמק עד 79:83. גודס מיהר לקחת טיים אאוט, ממנו חזר עם שלשה של רוט, שנתנה קצת אוויר לאוהדים באדום.

30 שניות לסיום הלך מגי אל הקו וקבר את שתיהן בשביל לקבוע שיוויון 90:90. נעימי העלה לנקודה הפרש, וירושלים שלחו בכוונה את אוחיון לקו, שהגיב בשתי החטאות, אבל ריבאונד הגנה ענק של מגי קבע נקודה הפרש לנהריה. ירושלים הלכה לשלשה של נעימי שהחטיא, אבל נהריה לא השתלטה על הריבאונד, הכדור הגיע שוב לנעימי שהפעם הגיע ללייאפ קל, ו-2 שניות לסיום קבר את סל הניצחון.

קלעו לירושלים: טימי באווארס 25 (10 מ-14 מהשדה), יובל נעימי (4 אסיסטים) וטרוויס ווטסון 15 כל אחד, רוג'ר פאוול ומורן רוט 13 כל אחד, עומר סניד 12.

קלעו לנהריה: רביב לימונד 22, ארון מגי 21, יוגב אוחיון 20, רון לואיס 18, טוני ווישהאם 8.

מאמן ירושלים, גיא גודס אמר בסיום: "חששנו מאוד מהמשחק הזה בגללל הסיטואציה. אסור לשכוח שלא שיחקנו חודש. נהריה באה כאנדרדוג שאין לה מה להפסיד. הצלחנו לחזור בעיקר בזכות פאוו ונעימי". על היריבה שלו אמר גודס: "נהריה שיחקו כמו גברים עם זר חסר".

כוכב המשחק, יובל נעימי, שהסל שלו בשניות הסיום העניק את הניצחון חגג עם קבוצתו בסיום, אך גם הוא ידע שלא היה זה ערב מוצלח במיוחד של קבוצתו. "לא עשינו מה שתכננו", אמר נעימי בסיום. "אין דברים שניצחו לנו את המשחק, נהריה הפסידו אותו". בנוגע לסוגייה האם היתה עבירה על מגי במהלך הסיום, אמר נעימי בנחרצות: "לא היה שום פאול במהלך האחרון".

מאמן נהריה, יעקב ג'ינו אמר בסיום: "היה משחק יפה ואני מקווה שעשינו כמה אנשים שמחים, לפחות את 3000 הירושלמים שהיו במשחק". על קיום המשחק אמר מאמן נהריה: "היה צריך לשחק לדעתי ואני שמח שהמנהלת גילתה גמישות. זאת עוד ראייה לחוזקו של הענף שלנו".

עירוני רמת גן - מכבי תל אביב 102:56

מכבי הלכה חזק כבר בפתיחה פנימה, ומצאה שם את כספי ואליהו שהעלו אותה ל-2:6. רמת גן לא הצליחה למצוא סל בדקות הפתיחה ועמדה על 4 נקודות זמן רב, בעוד הצהובים נהנו מאחוזים מצויינים בדרך ל-4:13. פישר נתן מטרייה אווירית ולא נתן לשחקי רמת גן להתקרב, אליהו המשיך להתעלל במארחים ושלשה של הצהובים העלתה אותם ליתרון 14, וחדירה של חג'ג' עם הבאזר הראתה עד כמה חלשה הגנת רמת גן, שירדה בפיגור 29:11 בסיום הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני הצליחה רמת גן למצוא את הקליעה מבחוץ ונגסה מעט מההפרש, אבל שוב נכנעה בצד השני, ומכבי ברחה ל-21:36. האורחים שוב צימקו, אלבל ריפיון הגנתי איפשר לאליהו וכספי לשים נקודות על הלוח, ולהעלות את קבוצתם ל-29:55 בסיום המחצית הראשונה.

מיילס ניסה להחזיר את המארחים למשחק, אבל ארויו המשיך לחמם את היד, אף אחד בצד הרמת גני לא שמר, ומכבי פתחה הפרש דמיוני של 42:81 בסיום הרבע השלישי. מרכוס פייזר עלה מהספסל במסגרת החזרתו של הסנטר לכושר, ומצא נקודות משלו, טרה סימונס ויניב גרין הצטרפו לחגיגה, והצהובים המשיכו בדריסה שלהם גם ברבע האחרון. פייזר המשיך לצבור נקודות על חשבונם של המארחים, סימונס גם הוא המשיך בכושר המצויין שלו, וליאור אליהו קטף כל ריבאונד שהיה באזור, והעניש מהצד השני, בעוד קבוצתו של פיני גרשון אותתה כי היא מוכנה מעל ומעבר לקראת משחקה הקרוב מול מלאגה.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 19 (9 ריבאונדים), עמרי כספי 16, קרלוס ארויו (8 אסיסטים) ווטרה סימונס 11 כל אחד, יניב גרין 10, מרכוס פייזר ומרכוס בראון 9 כל אחד, דאור פישר 8, טל בורשטיין 7, דרור חג'ג' 2.

קלעו לרמת גן: כרמלו לי (8 ריבאונדים) ואנתוני מיילס 13 כל אחד, מייק הלמס 10, יריב יצקן 6, ג'וש גומז 4, ליאור חכמון 3, שון דניאל 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפועל חולון - מ.כ גבעת שמואל 89:85

חולון פתחה טוב את המשחק ועלה ליתרון 6 תודות ל-7 נקודות של לואיס פלורס, אבל הגבעה התעוררה וצימקה חזרה עד לשיוויון 14:14. חולון הכניסה את טולברט בתקווה שהוא יעזור לעצור את האורחים, אבל זה לא עזר, והגבעה טסה עד ליתרון 18:25 בסיום הרבע הראשון. הגבעה לא הורידה את הרגל מהגז גם ברבע השני ועלתה לפער דו ספרתי, אבל המארחים הצליחו סוף סוף לייצר נקודות בהתקפה, וחזרו עד פיגור 6.

ווטסון שנתן דקות טובות נפצע רגע לפני המחצית וירד לחדרי ההלבשה, אך גם בלעדיו הצליחו שחקני חולון לחזור למשחק, כשדרון וושינגטון מקפיץ את האוהדים המקומיים עם סל ועבירה שקבע שיוויון 53:53. הקבוצות נכנסו לרבע הרביעי כשלוח התוצאות מראה על משחק צמוד למדי, אבל דווקא איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר הישראלים עשו נקודות חשובות שהעלו את האורחים ל-66:72 מפתיע.

חולון לא נשברה והחזירה לעצמה את היתרון, אבל שלשה של רועי ברקוביץ' פחות מדקה לסיום עשתה 79:82 לגבעה. מכאן התפתח קרב של קליעות עונשין, אלא שבריאן טולברט קלע שלשה משוגעת כ-10 שניות לסיום והוריד ל-86:85, 8.4 שניות לסיום המשחק. קורי קאר אחת מהעונשין וטולברט עלה לשלשת ניצחון, אבל הפעם החטיא והמשחק הסתיים ב-85:89 לגבעת שמואל עם נקודות של הול מהקו.

קלעו להפועל חולון: לואיס פלורס 26, דרון וושינגטון 24, אורי קוקיה 11 ו-10 ריבאונדים, בריאן טולברט 10, קרטיס וויתרס 5, ליאור ליפשיץ 4, יהוא אורלנד 3, כריס ווטסון 2

לגבעת שמואל: סטפון ברדפורד 22, קורי קאר 18, ג'רמיין הול 14, יוני ניר 13, איתי גרינובים 11 ו-6 אסיסטים, רועי ברקוביץ' 5, יחזקאל סקוורר 4, משה ברנר 2.

מאמן גבעת שמואל, אורן אהרוני, חגג בסיום משחק לחימה נהדר של קבוצתו. "עברנו 3 שבועות מאוד קשים והיה פורקן אדיר בסוף", אמר אהרוני. "אני רוצה להצדיע לשחקנים שלנו אחרי שהגענו בהרכב חסר. הראנו הרבה אופי. חולון קבוצה יוצאת מהכלל עם מאמן יוצא מהכלל, אבל אני חושב שהגיע לנו לנצח".

בני השרון - מכבי ראשון לציון 92:90

האורחים פתחו בסערה, כשמוסינזון ושעשוע מטיסים את הקבוצה קדימה, ועם תרומה מצויינת של אובאנון עלו ליתרון 13:22. קוקי בלצ'ר חימם את היד ברבע השני עם שתי שלשות, אבל זה לא עצר את אובאנון, ושעשוע שעם חדירה טובה ונקודות השאיר את ראשון מלפנים. ראשון כבר הוליכה ב-20 נקודות הפרש, כשלבני השרון פשוט לא היתה תשובה באף אחד מצידי המגרש, ובלצ'ר הצליח רק לצמק בסיום המחצית הראשונה ל-53:40.

בני השרון עלו מעודדים לרבע השלישי, ובעזרתם של אוניקווה ובלצ'ר הצליחו לצמק את הפער עד ל-62:53. ריצ'י רובי עלה במקום בלצ'ר ונתן דקות טובות, שהמשיכו לקרב את בני השרון אל יריבתם, הפעם 60:67. 8 דקות לסיום המשחק קלע עוסמאן סיסה והיתרון של ראשון התקזז ל-78:82 בלבד. עודד שעשוע ולארי אובאנון נכנסו לפעולה והחזירו את ראשון לטווח מעט בטוח יותר עם 72:80 כשש דקות לסיום המשחק.

ראשון המשיכה להוביל בפערים שנעו סביב 5-6 נקודות, אבל שלשה של קוקי בלצ'ר לפני הסיום הורידה ל-90:87 ונתנה לבני השרון סיכוי אחרון. אובאנון שהצטיין לכל אורך המשחק, החטיא שתיים מהעונשין, בלצ'ר קלע מאותו מקום והוריד למינוס נקודה בלבד, אובאנון העלה ל-89:92 , טפירו קלע אחת, ארז כץ החטיא עם הבאזר וראשון רשמה ניצחון מצוין 90:92.

קלעו לבני השרון: קוקי בלצ'ר 28, אוגונה אוניקווה 24, ריצ'רד רובי 13, מאיר טפירו 11, עוסמאן סיסה 5, שון ג'יימס, אורי יצחקי וארז כץ 3 כ"א.

לראשון לציון: לארי אובאנון 26, עודד שעשוע 20, ג'יימס יוז 15 ו-11 ריבאונדים, גילי מוסינזון 14, רוברט קונלי 13, אבי סוכר ורז זהביאן 2 כ"א.

מאמן בני השרון, אריאל בית הלחמי: "זה היה משחק עם סימנים של משחק קשה. התחלנו רע מאוד. חפרנו בור שכנראה היה גדול מדי ולא הצלחנו לחזור. הם קלעו כמה סלים חשובים בסיום המשחק. מגיע לראשון קרדיט, נצטרך ללמוד ממה שהיה פה. אני לא חושב שהיינו שאננים, כי אמרנו לשחקנים שזה הולך להיות משחק קשה. בחצי השני שרצינו לחזור הם פשוט עשו סלים גדולים. אני מקווה מאוד שלמה שקרה בטורקיה אין קשר להיום".

האיש המאושר של הערב היה עופר ברקוביץ', המאמן שחזר לקבוצה וזכה לניצחון ראשון בה העונה: "עבדנו בשבועיים האחרונים חזק כדי לשנות סגנון משחק. היה ברור שעם הסקור שקלענו עד היום אי אפשר לנצח. הבאנו את אובאנון שתרם לנו הרבה היום. אני מרוצה בעיקר מהצורה ששיחקנו. אני שמח שהקבוצה הראתה אופי וידעה לנצח למרות שאיבדנו 20 הפרש. הכדור הגיע לידיים הנכונות בסוף, זה כדורסל ולזכותו של אובאנון יאמר שהוא קלע את הנקודות הגורליות מהקו. מהיום אני רוצה קודם כל להשתפר. אני לא יודע איך נראית הטבלה אפילו. החוכמה היא לדעת שמחר מתחיל שבוע חדש".

הפועל גליל עליון/גלבוע - עירוני קרית אתא 75:86

המארחים לא התחשבו ביריבה שלהם בתחילת המשחק, ושחקניו של קטש עלו במהרה ליתרון דו ספרתי תודות ליכולת מצויינת מבראין רנדל. אלא שבקרית אתא לא הרימו ידיים, ולאחר שירדו בפיגור 19:26 בסיום הרבע הראשון, התקרבו מעט, בעיקר תודות למשחק התקפי מחריד של הגליל, שקלעה רק 8 נקודות ברבע השני, וסייעה לאורחים להגיע עד 26:34 בסיום המחצית הראשונה.

המחצית עשתה סוף לתרדמת של הגליל, שנכנסה לרבע השלישי היטב ועם נקודות של בריאן רנדל החזירה לעצה את היתרון הדו ספרתי עם 32:46 פחות מ-4 דקות בתוך המחצית השנייה ו-46:61 בתום הרבע.

לרבע האחרון עלתה גליל/גלבוע עם המון אנרגיה, הגדילה את הפער עוד יותר. בדקות הסיום ניסתה קרית אתא לחזור, אבל שחקניו של קטש לא עמדו לתת לזה לקרות, רוברטס העניש בכל פעם מן העבר השני, לעד לסוף הצליחו האורחים רק לצמק במעט כדי לא לצאת עם תבוסה על הראש.

קלעו לגליל/גלבוע: בריאן רוברטס 20, אלישי כדיר 17, בריאן רנדל 16 ו-12 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 10, דיון דוואל ודגן יבזורי 9 כ"א, לוקאס טישר 3, אלוסיוס אנגוניה 2.

לקרית אתא: האמין קווינטנס (11 ריבאונדים) ודריילון ברנס 20 כ"א, ברנדון מקנייט 12, ארז קוחנסקי ו-ולאדי ירמישין 9 כ"א, ג'וש ניגוט 4, דנטה מיליגן 1.

מאמן גליל/גלבוע, עודד קטש לא נשמע מעודד במיוחד מהניצחון הערב. "במחצית הראשונה לא היה כדורסל טוב והיו הרבה איבודי כדור, אבל לחצי השני עלינו אחרת. מה שחשוב זה שניצחנו אבל איכשהו אנחנו יוצאים מהמשחק הזה עם טעם רע בפה. אני רוצה לקוות שהמשחק הזה יחזיר אותנו לכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully