וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורץ במפרץ

אנדי מארי המשיך בדהירה שלו לצמרת עם ניצחון מרשים 7:6, 2:6, 2:6 על רוג'ר פדרר בחצי גמר טורניר דוחא. אנדי רודיק מחכה לו בגמר

אנדי מארי עלה הערב (שישי) לגמר הטורניר היוקרתי בדוחא (סך פרסים של 1.1 מיליון דולר), שפותח רשמית את עונת 2009, אחרי ניצחון מרשים 7:6, 2:6, 2:6 על רוג'ר פדרר בחצי הגמר. הסקוטי המוכשר, שזכה בשבוע שעבר בטורניר הראווה באבו דאבי אחרי ניצחונות על פדרר ורפאל נדאל, הוכיח פעם נוספת שהוא שייך לרמה הגבוהה ביותר ושיפר את מאזנו הכללי מול פדרר ל-2:5 מדהים לזכותו.

מארי, שנכנע לפדרר בגמר אליפות ארצות הברית האחרונה, הגיש נהדר ולא נשבר אפילו פעם אחת לאורך כל המשחק. מנגד ביצע פדרר לא פחות מ-37 שגיאות לא מחויבות, ונראה חסר אונים כשמארי אילץ אותו פעם אחר פעם להכות מצד גב היד, שיטה שנתנה לסקוטי עליונות כמעט מוחלטת. במערכה הראשונה המשחק עוד היה מאוזן והלך לשובר שוויון בו חילץ פדרר ניצחון 6:8, אבל בהמשך הפעיל מארי את הקסמים המוכרים שלו עם דיוק מירבי וטאץ' נפלא, ניצח בשתי המערכות הבאות 2:6, 2:6 ומיצב את עצמו כמועמד רציני לזכייה באליפות אוסטרליה שתיפתח בעוד שבוע וחצי.

יריבו של מארי בגמר יהיה אנדי רודיק, שניצח קודם לכן בחצי הגמר הראשון את גאל מונפיס 6:7, 6:3, 3:6 והבטיח את מקומו בגמר. הצרפתי האגרסיבי ניסה להמשיך במומנטום מהניצחון המפתיע שלו על נדאל אתמול, אבל רודיק הציג טניס נהדר ולמרות נחיתות לא אופיינית בקטגוריית האייסים (8 מול 11 של מונפיס) הצליח לנצח אחרי קצת יותר משעתיים.

מהלך המשחק

פדרר נראה חד בפתיחה ושמר בקלות יחסית על משחקוני ההגשה שלו, כשמנגד מארי עבד מעט קשה יותר אבל הצליח לשמור גם הוא על הסרב ואחרי שישה משחקונים התוצאה עמדה על 3:3. פדרר החל לאבד ריכוז ומארי השיג נקודת שבירה ראשונה במשחק, אבל השוויצרי התעלה עם שתי הגשות עוצמתיות והצליח לעלות ל-3:4.

מארי לא נתן לפדרר לנצל את המומנטום לכדי בריחה, והשניים הלכו לשובר שוויון. מארי חזר מפיגור של 4:1 לנקודת מערכה ביתרון 5:6, אבל פדרר הציל את עצמו בנקודה נפלאה ליד הרשת, נטל את היוזמה וניצח 6:8 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

המערכה השניה נפתחה בצורה מאוזנת ב-1:1, ואז עלה פדרר ליתרון 0:40 במשחקון ההגשה של מארי, שבתצוגת חבטות אדירה לקח את חמש הנקודות הבאות ועלה ל-1:2. שני משחקונים לאחר מכן ניצל שוב מארי נקודת שבירה נדירה באופן מקסימלי ושבר ל-2:4. פדרר ניסה להחזיר מלחמה אך נכנע לדיוק המרשים של הסקוטי, שזכה גם בשני המשחקונים הבאים וניצח במערכה 2:6.

המערכה השלישית התפתחה בדומה לקודמתה, ופדרר המתוסכל נשבר במשחקון הרביעי ונקלע לפיגור 3:1. המשחק הסבלני של מארי, ששיחק כמעט לחלוטין על הבק הנד של השוויצרי, השתלם בגדול ופדרר החל לאבד את קור הרוח וטעה בצרורות. במצב של 2:4 למארי נשבר פדרר פעם נוספת, והסקוטי קינח עם שמירה שסידרה לו ניצחון 2:6 גם במערכה השלישית וניצחון במשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully