וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר כהן: אסור לוותר על הקול האחר של הכדורגל

שוערה של בני סכנין פירסם הודעה שזו כותרתה, בה הוא מנסה להרגיע את הרוחות החמות השוררות ואף מגונן על יו"ר קבוצתו לשעבר, מאזן גנאים

מאיר כהן, קפטן ושוער קבוצת בני סכנין, פירסם הודעה בה הוא מנסה לקרוא להרגעת הרוחות בין תושביה הישראלים והערבים של מדינת ישראל. בהודה מגונן גם השוער על יושב הראש לשעבר של בני סכנין וראש עיריית סכנין כיום, מאזן גנאים, שצוטט לפני כשבוע כאילו הוא קורא להסתה נגד המדינה.

"רבים בתקשורת יצאו במתקפה על מאזן גנאים, ראש עיריית סכנין ויושב הראש לשעבר של קבוצתי", כותב כהן, "אחרי נאום שנשא לפני כשבוע, מול קהל גדול של מתנגדי המבצע בעזה. היו כאלה שטענו כי גנאים חשף את עמדותיו האמיתיות. והזכירו שהשתמש במילה "שאהידים", שלה משמעויות רבות בערבית אבל רק משמעות אחת בעברית – מחבלים מתאבדים. גנאים קידם כדורגל ששובר סטריאוטיפים ומביא יהודים וערבים לאהוד את אותה קבוצה. הכדורגל מהסוג הזה היה הביטוי הכי אותנטי וטבעי לחיים יחד בכבוד הדדי של יהודים וערבים.

"למרות שבכדורגל תמיד היו קללות, קריאות גזעניות, הסתה ואלימות, התופעות האלה נמצאות בירידה חדה, ואף פעם לא שינו את העובדה שבמגרש זה לא משנה אם אתה יהודי או ערבי; במגרש יש סוג של שוויון שקשה למצוא בחברה בכלל", מוסיף הקפטן, "כעת הכעס המובן בגלל המלחמה בעזה וההתנגדות אליה, מביאה רבים לשכוח את הספורט בסגנון גנאים: מקבלים כל מי שהוא אוהב אדם וכדורגל. צריך לזכור שהכדורגל עוזר לקיים חיים שפויים למרות שהוא לא מוחק את הזהות הלאומית שלנו ואת הכעסים שמצטברים; הכדורגל פשוט עוזר לראות ולהבין שלכולנו יש גם משהו משותף על המגרש ובאיצטדיון, שאנחנו יכולים לחיות וליהנות ביחד בשוויון כחלק מחוויה ספורטיבית.

"בנאום ההוא לא נחשפו הדעות האמיתיות של גנאים, אלא צד של הזהות שלו שהיה פחות נוח לנו להכיר. אבל הצד הזה לא בא במקום גנאים של הכדורגל. העובדה שיש לדמויות בכדורגל גם עמדות פוליטיות מחוץ למגרש שקשה לנו לקבל, רק מוכיחה שאפשר שיהיו חילוקי דעות קשים ועדיין לא לגלוש לאלימות ושנאה. דווקא בתקופה כזאת אנחנו צריכים להילחם על הכדורגל כאי של שפיות, ולדאוג לשיתוף של המיעוט הערבי במשחק", מסכם כהן את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully