וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים תחת טילים

אסוס ("אנחנו לא יודעים כלום"), מתיאוס ("לזרים יש רעיון קצת מוטעה") ואיסידורו נאון ("היה גהינום") מגיבים למצב המלחמה בדרום ארץ

שלושה זרים שנמצאים בארץ מגיבים למצב הלחימה בדרום. אסוס, הצרפתי של מכבי תל אביב, לא חושש לחייו, אך מתוסכל מחוסר האינפורמציה, מאמן מכבי נתניה לותר מתיאוס נשמע רגוע וריאליסטי, והארגנטינאי היהודי של הפועל אשקלון איסידורו נאון חווה "גהינוום" נאלץ לעבור לתל אביב בשל מטח הקסאמים על העיר.

"ראיתי בשידור ישיר בטלוויזיה קבוצה שהיו לה 30 שניות לרוץ למחסה", אמר הקשר לתקשורת הצרפתי, "זה קצת מפחיד אותי, אבל האנשים כאן רגילים לזה. הם למדו לחיות עם זה", אמר. "כאן, בתל אביב, זה נחסך מאיתנו. אי אפשר לדעת שהמדינה במלחמה. אבל במרחק עשר דקות מכאן כל יום נופלים טילים".

ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל לדחות את המחזור הקרוב בליגה הרגיעה את הצרפתי. "זה באמת לא היה סביר לשחק בידיעה שכמה קילומטרים מהמגרש נופלים טילים", אמר, אך הודה כי החדשות לא עוברות היטב במדינה. "אף אחד לא מדבר על זה, אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו מתעדכנים ממה שמשודר בטלוויזיה".

ההוראות היחידות שנתנו הקבוצות לשחקנים הן פשוטות: לא לנסוע דרומה ולא להסתובב במקומות הומי אדם. "תל אביב היא קצת כמו פריז, אבל בקטן. יש קצת יותר אבטחה, אבל זה הכל. האנשים לא חיים עם הפחד בבטן".

מתיאוס רגוע

מאמן מכבי נתניה, לותר מתיאוס, נותר שליו למרות הסלמת האלימות ברצועת עזה. "המצב לא נעים, אבל לזרים יש רעיון קצת מוטעה לכבי מה שקורה כאן", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות הגרמנית. מתיאוס לא רואה סיבה להיסטריה שמשפיע על כל ישראל.

מתיאוס סיפר כי חלק משחקניו עשויים להיקרא לקרב. "אני מכיר את ישראל כבר שמונה חודשים, הייתי צריך להסתגל לשיטות האימון ולחגים הדתיים. עכשיו אני צריך לקבל את זה שחלק מהשחקנים אמורים להתייצב בעשר בבוקר בצבא. במקרה הזה עליי להיות גמיש", אמר שחקן העבר.

הגהינום של איסידורו נאון

איסידורו נאון, שחקנה היהודי-ארגנטינאי הפועל אשקלון סיפר על הגהינום שחווה בשל שיגורי הקסאמים והגראדים של החמאס. "בשבוע שעבר עברתי מאשקלון לתל אביב, כי היה מאוד מסוכן להישאר בעיר. היה גהינום. נפלו בין 20 ל-25 פצצות ביום", סיפר נאון לתכנית רדיו ארגנטינאית.

נאון הגיע לישראל ב-10 ביולי 2008 והחל להרגיש את המתח בין ישראל לחמאס בסוף נובמבר. "לפני שלושה שבועות שמעתי אזעקה בבית שלי ולא ידעתי מה זה. התקשרתי לחבר ארגנטינאי אחר לקבוצה שלי כדי לשאול אותו מה זה, והוא אמר לי להישאר בבית, כי עוד מעט תיפול פצצה. תוך שלושים שניות זה קרה", סיפר שחקנה של אשקלון, כשהוא מתכוון לקסאם.

"בדירה שלי, כמו אצל כל הישראלים יש חדר מוגן. הוא מאובטח וללא חלונות. כשנשמעה האזעקה נכנסתי אליו כדי להתגונן ולא קרה לי כלום", הסביר. "בהתחלה נפלה פצצה אחת ביום, אבל בשבוע האחרון נפלה אחת בכל 15 דקות. בגלל זה היינו צריכים לצאת מהעיר. זה היה גהינום. האימון האחרון בוטל במזל, כי נפלה פצצה במגרש הסמוך לזה שאנחנו מתאמנים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully