וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופל לבורתמיאו: "ניצחון טכני לבני השרון"

יו"ר מנהלת הליגה פנה אישית למנכ"ל יול"ב בבקשה להתערב לטובת הקב' הישראלית לאחר המהומה בטורקיה. פסימיות לקראת הדיון

וידאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

יו"ר מנהלת ליגת ווינר, אבנר קופל, ביקש הבוקר (רביעי) את התערבותו המיידית של מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי בורתמיאו, בנוגע להשלכות הפסקת המשחק במסגרת היורוקאפ אמש, באנקרה, בין בני השרון לטלקום אנקרה, כתוצאה מהתפרעות הקהל המקומי.

קופל שוחח באופן אישי עם בורתמיאו והפנה בקשה במכתב רשמי, בו הדגיש כי: "לאור העובדה שהקבוצה הטורקית לא דאגה באופן מספק לביטחון האישי של שחקני הקבוצה הישראלית, הרינו מבקשים לפסוק ניצחון טכני לטובת הקבוצה הישראלית - בני השרון. במידה ובקשתנו זו לא תענה, הרינו מבקשים לערוך משחק חוזר במדינה נייטרלית, או לחילופין לקיים משחק חוזר בטורקיה אך ללא קהל ותוך ארגון ואבטחה על פי הקריטריונים המקובלים ובהתאם לרגישויות הקיימות בימים אלו".

בשעות הצהריים הוחלט ביול"ב, כי דיין שוייצרי הוא זה שיפסוק בהשלכות פיצוץ המשחק אמש. כאמור עוד לפני כן, נשלח מכתב למנכ"ל היול"ב שבו ציין קופל: "הובהר מעל ומעבר לכל ספק, שבמשחק טעון זה אשר השלכותיו היו ברורות וידיעות מראש (עקב מצב האירועים בעזה) היה על המארחים קרי קבוצת טלקום אנקרה להיערך בהתאם בשל הרגישות הגבוהה".

"היינו משוכנעים, כי המארחים אשר באופן אישי נהגו באנשי הקבוצה הישראלית באופן חיובי, היו ערים לרגישות הפוליטית של קהל אוהדיה. יתרה מזאת, טרם המשחק ובמהלך היומיים האחרונים התפרסמו ידיעות בתקשורת המקומית בטורקיה על כוונה ליצור מהומות במהלך משחק זה. לצערנו, הקבוצה הטורקית לא פעלה באופן מספק מבחינה ארגונית וביטחונית בהתאם לרגישות".

קופל ציין כי "בבדיקות שנעשו על ידנו הובהר מעל כל צל של ספק, וזאת אף בהוראת אנשי הביטחון של השגרירות הישראלית בטורקיה, כי המשך המשחק היה מסכן באופן פיזי ומיידי את שלומם של כל המעורבים במשחק, הן השחקנים ואנשי הצוות של הקבוצה הישראלית ואף את אלו של שחקני הקבוצה המקומית".

לסיכום כתב יו"ר המנהלת: "אל לנו לאמץ שיטה זו ולהסתכן בעובדה כי משחקים ספורטיביים באירופה ישוחקו תחת אבטחה של מאות חיילים ומאות שוטרים החמושים בנשק ובקסדות, עובדה אשר תגרום נזק בל ישוער, ישיר ועקיף, הן לכדורסל האירופי ולקבוצות הספורט".

למרות הדברים, לאחר בדיקה מדוקדקת שקיימה מנהלת הליגה עם יועצים משפטיים, ובהתאם לחוקי תקנוני הכדורסל האירופי, הרי שהתעוררו ספקות שהבקשה שנשלחה אכן תתקבל. התקנון מורה על כך שבמידה שמשקיף המשחק מחליט על הוצאת הקהל מהאולם ומורה על חידוש משחק, הקבוצות חייבות לחזור ולשחק, גם אם מדובר במשחק שהופסק במהלכו. בעבר היו אף מקרים שהמשחק חודש או קיום למחרת. סירוב מצד קבוצה לחידוש המשחק מאפשר לגורמים המוסמכים לפסוק לחובתה על הפסד טכני, כאשר במקרה זה הקבוצה שסירבה היא בני השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully