וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם הליגה?

ההתאחדות מתלבטת אם לדחות את המחזור הקרוב, ויושבי הראש חלוקים בדעתם. שירצקי טוען ש"צריך להמשיך כרגיל כדי להוכיח לעולם שהכל בסדר", בעוד שבהפועל ת"א טוענים ש"לא משחקים כשבדרום נלחמים". ומה דעתכם?

קבוצות ליגת העל הגיבו היום (ראשון) באמביוולנטיות לאפשרות שהמחזור הקרוב בליגת העל יידחה בגלל המלחמה בדרום. חלק מיושבי הראש טוענים כי החיים חייבים להימשך, אחרים טוענים כי יש לבדוק כל משחק לגופו, בעוד בחלק מהקבוצות מתעקשים כי אין מקום לקיים משחקי כדורגל בזמן שחיילי ישראל נלחמים בדרום ורבע מהמדינה תחת איום טילים. ומה דעתכם? שתפו אותנו בדעתכם, והצביעו בתחתית הדף.

יושב ראש בני סכנין, חסאן אבו סאלח, התייחס מוקדם יותר הבוקר למשחק שנדחה מול קרית שמונה: "אין לנו בעיה לשחק בכל מקום ובכל מגרש, אבל אני לא יכול לערוב ל-20 אוהדים משולהבים שיבואו ממג'דל שמס, מבוקעתה, או מכפר ערבי אחר, ויתעמתו מול אוהדים. אני לא נכנס לפוליטיקה ורוצה רק ספורט, ספורט נקי, כמו שעשינו עד היום, אבל אני אומר שלאור הרגישות של המצב הביטחוני, למה לקחת סיכונים מיותרים?".

"אני לא נכנס לפוליטיקה", המשיך אבו סלאח, "אנחנו בעד דו קיום ותמיד היינו. בני סכנין היא סמל ודוגמה לדו קיום במדינת ישראל. אנחנו ביחסים טובים עם כל קבוצות ליגת העל, אבל לאף אחד אין שליטה מה יתפתח ביציע".

איזי שירצקי, הבעלים של קריית שמונה, סבור כי יש להמשיך את הליגה כרגיל, אך את המשחקים בהם מעורבות קבוצות יהודיות וערביות יש לדחות עד להתבהרות המצב: "צריך להמשיך לשחק כרגיל כדי להוכיח לעולם כולו שהכל בסדר אצלנו. אני לא חושב שצריך להפסיק את הליגה".

על משחק גביע הטוטו שאמור היה להתקיים ביום שלישי מול בני סכנין, אומר שירצקי: "אין הגיון שיתקיים, למרות שלנו ולסכנין יש מערכת יחסים נפלאה. נסענו ל'יד ושם' ביחד, גם אצלנו וגם אצלם משחקים יהודים לצד ערבים, אבל את המשחקים המעורבים יש לדחות בשלב זה. למה לפתוח פתח למתחים והפגנות? זה מיותר. מטרת הכדורגל היא לחבר בין אנשים וליצור אחווה, סכנין הביאה את הכדורגל למקומות חיוביים, אבל בשלב זה צריך להרגיע את הרוחות".

כל הכבוד לצה"ל

אמיר לובין, יו"ר הפועל תל אביב, אמר כי "לאור הלחימה בדרום, אנחנו חושבים שיש להתחשב באותם עשרות אלפי משפחות שיקיריהם נלחמים בדרום ולדחות את המחזור הקרוב. כדורגל הוא משחק של כולם, ולא ייתכן שקבוצות אשר נמצאות מדרום לאשדוד לא יוכלו לארח משחקים. זה כבר לא ספורט".

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין: "קודם כל, ויותר חשוב מהכל, אנחנו רוצים לאחל לכל לוחמי צה"ל שיחזרו בשלום ושאלוהים ישמור עליהם. לגבי דחיית מחזור המשחקים, כל החלטה שתתקבל בעניין ותהיה לטובת המצב תתקבל על ידינו בהבנה".

יו"ר מכבי ת"א, אביב בושינסקי: "במכבי ת"א מחזקים את ידי תושבי הדרום, חיילי צה"ל ובני משפחותיהם. דאגתנו נתונה בראש ובראשונה לשלומם וביטחונם. מכבי ת"א עושה ותעשה כל שביכולתה להקל על תושבי הדרום ולסייע ככל הניתן. באם החלטה לדחות את משחקי המחזור תקל במשהו על תושבי הדרום, קבוצות הדרום ואוהדיהן - הרי שמכבי ת"א תעמוד מאחורי כל החלטה מסוג זה. במקביל, יש לעשות כל מאמץ לשמר את שגרת החיים, מבלי חלילה לסכן את חיינו. שבירה קיצונית של השגרה עשויה לשחק לידי העוסקים בטרור. בהזדמנות זו אנו פליאה והערכה לעובדה שקבוצת אולימפיאקוס מיוון מגיעה ארצה ועוזרת לנו לשמור על השגרה".

ממכבי חיפה נמסר כי "הקבוצה תפעל על פי נהלי ההתאחדות לכדורגל שמתואמת עם משטרת ישראל. הרצון הוא להמשיך ולשחק כדורגל אך יחד עם זאת שלום הציבור הוא ערך עליון. מי ייתן וכבר במחזור הקרוב הסוגיה הזאת לא תעמוד כלל על הפרק. לבנו עם תושבי הדרום וחיילי צה"ל. אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ההתרחשויות ומקווים שהימים הקשים יחלפו במהירה".

ממכבי נתניה נמסר כי עמדת המועדון היא שלא צריך לתת לטרוריסטים לנצח ולכן הקבוצה תומכת בכך שהליגה צריכה להמשיך ולהתנהל כסדרה, אלא אם ייווצר מצב שבו מרבית הקבוצות יהיו במצב שהן לא יכולת לשחק.

בדרום כן, בצפון לא

הבעלים של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן אמר היום כי "חשוב להבין שאם נשבית את המדינה, נגרום לצד השני להרגיש, אפילו מבחינה פסיכולוגית, שהוא ניצח. צריך להמשיך את החיים עד כמה שניתן. כמובן שאסור לעשות פעולות שמסכנות חיים ולכן טוב שהפסיקו את פעילויות בתי הספר והגנים באזור הדרום. גם אנחנו הפסקנו לחלוטין את פעילות מחלקת הנוער והילדים כדי לא לסכן חיים. אבל אני שוב מדגיש: היכן שאפשר להמשיך שגרה, יש לעשות זאת".

"אני לא חושב שזה נכון לערב פוליטיקה וספורט", אומר חבר הנהלת מכבי פ"ת, איציק לוזון. "אבל אם יש מלחמה וצריך לעצור את הליגה, שיעצרו. לאשדוד לא אסע וגם לא לכל אזור אחר בטווח הטילים, אבל בצפון אין חשש לקיים משחקים. אולי כדאי להתאחדות לעצור כל מה שקשור לטווח הזה ולא את שאר הליגה, זה הרבה יותר הגיוני. לגבי ההכרזות של אנשי סכנין, לי באופן אישי אין בעיה שידחו להם את המשחקים, אבל מבחינה ביטחונית אני מאמין שערביי ישראל לא יזיקו לנו. אף אחד לא יסתכן בלעשות מעשה ולהיכנס לבית סוהר. אני תמיד אמרתי שערביי ישראל הם לא הבעיה. אפשר לקיים משחקים ומי שירים את האף ייעצר".

מנכ"ל הפועל פתח תקוה, אפי צפריר אמר הבוקר: "אני לא רואה שום סיטואציה של קבוצה שתגיע לאזורים של טווח הטילים, אבל כשהקבוצות הללו משחקות בחוץ, אני חושב שאפשר וצריך לקיים את המשחקים כרגיל. אסור לדחות את המשחקים שלא באזור הטווח כי אף אחד לא נפגע. אסור גם להרים ידיים ולעצור את הכדורגל. אנחנו צריך להפגין כוח, לחזור לשגרה. לגבי סכנין, אני מבין את הבקשה שלה לדחות את משחקיה. תמוה הוא שדווקא היא מבקשת לדחות את המשחקים ולא היריבות שלה (הכח עמידר תתארח שם בשבת, א"י). דווקא הן צריכות לחשוש מלהגיע למשחקים באזור בגלל ההפגנות וההתרחשות באזור".

חזי מגן, יו"ר בני יהודה: "הדבר הכי נכון לעשות הוא להמתין יום או יומיים ולא להחליט כרגע. מדובר ביום הראשון ללחימה של כוחות הקרקע, ומי יודע מה יהיה? אולי עד יום שלישי או רביעי תושג בעזרת השם הפסקת אש? אין טעם לקבל עכשיו החלטות לגבי משחקי השבת. כרגע, כשחיילים צעירים שוכבים בשטח ומסכנים את חייהם למען בטחון תושבי המדינה, ברור שהכדורגל הוא משני ואין טעם לשחק בתנאים כאלו, אבל הכי טוב זה להמתין ולקבל את ההחלטות בעוד יומיים או שלושה".

יו"ר הכח עמידר רמת גן, ציקי קקון, אמר: "אני לא חושב שצריך לדחות את הליגה. אני נגד עירוב של פולטיקה וספורט, מה גם שלא צריך לעצור את החיים". הכח אמורה להתארח בשבת בסכנין, וקקון מוכן גם לזה. "אולי צריך להוציא את בני סכנין מסכנין ולהעביר אותם לחיפה לבינתיים. אנחנו לא מפחדים להגיע לשם אבל יש שם כרגע בלאגן וזה לא נעים וחסר ערך ספורטיבי. כשמאזן גנאים אומר דברים כאלה זה יכול לעשות בלאגן ולגרום לתושבים של העיר לתסוס. כשאנחנו מארחים קבוצות אנחנו נותנים להם את ההרגשה הכי טובה בעולם, ולהתארח במקום שראש העיר ויו"ר הקבוצה לשעבר אמר דברים כאלה, לא נותן לך הרגשה טובה בכלל. כשהתארחנו שם בעבר קיבלנו את היחס הכי יפה שיש, וסכנין וגנאים עצמו ידועים בתור מארחים אדיבים ביותר, אבל לאור המצב זה יוצר תחושות קשות ולא נעימות".

ומה דעתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully