וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל בארי נשארת על הפרקט

28.12.2008 / 13:34

חרף המבצע בעזה הפועל בארי מהלאומית ממשיכה בפעילותה. "אנחנו נתגבר על זה", אומר המאמן אסף פוס, "באשדוד יותר מסוכן"

במהלך חודש דצמבר התקיימו בקיבוץ בארי הצגות ילדים וערבי יצירה, לצד סדנאות להפגת מתח. הקיבוץ, שמוגדר כחלק מיישובי עוטף עזה, מצוי זה שנים תחת איום הקסאמים, אך משתדל לנהוג כבשגרה. אולם בארי הוא לא ממש קיבוץ שגרתי, ולא רק הודות למפעל הדפוס המצליח שלו. בשנה האחרונה הקיבוץ סימן מחדש את גבול עולם הכדורסל הישראלי, כשקבוצתו העפילה לליגה הלאומית.

אבל המבצע הצבאי "עופרת יצוקה" שנפתח אתמול (שבת) משפיע בצורה ישירה גם על שגרת הספורט של קיבוץ בארי. העולה החדשה ללאומית, הממוקמת במקום ה-13 בליגה, נאלצת להעביר את אימוניה בימים הקרובים לבאר שבע. הקיבוץ הממוקם בסמוך לחבל עזה נמצא מזה זמן רב בטווח הקאסמים וההשפעה על השחקנים, שרובם מתגוררים בישוב, די מורגשת. במהלך היממה האחרונה עזבו את הקיבוץ מספר שחקנים נוספים.

"היום גרים בבארי חמישה שחקנים", אמר היום מאמן בארי אסף פוס, תושב באר שבע. "אם המצב ימשיך להיות חמור נדאג לארח אותם גם אצלי בבית וגם אצל השחקנים האחרים בבית. אנחנו נתגבר על העניין הזה. אני שומע על נפילות באשדוד ונראה לי שזה מקום יותר מסוכן להיות בו מבארי", מספר פוס, "אתמול בזמן ההפגזות שדיברתי עם השחקנים שגרים בבארי, סיפרו לי שהם בחדר כושר וזורקים לסל באולם. בבארי לא קל, אבל משתדלים להיות במרחבים מוגנים".

מתרגלים באימונים גם ירידה למקלטים

המבצע הצבאי משפיע על מצבן של קבוצות הכדורסל בכל איזור הנגב המערבי. תשומת הלב של עולם הכדורסל מופנית בצורה ברורה לעירוני אשקלון, הקבוצה הבכירה מצפון, אך גם בליגה השנייה והשלישית יש נציגות, שסובלות באותה מידה מהמציאות בשטח. מכבי שדרות, הממוקמת במקום השישי בליגה ארצית דרום, פנתה הבוקר (ראשון) לאיגוד הכדורסל בבקשה להעביר את משחק שמינית גמר גביע האיגוד שלה מול הפועל אילת לבאר שבע, והיא נענתה בחיוב.

אם באשקלון טרם התרגלו למצב החדש שבו ירי טילי גראד הופך למציאות, בבארי חיים את המצב מזה זמן רב, ובעבר חווה מספר נפילות בשטחו. "בארי זה בטווח הקאסמים לחלוטין", מאשר פוס, "זה לא קל להתאמן ככה, קרה לנו שהיתה לנו אעקת 'צבע אדום' באמצע האימון וכולנו ירדנו למקלטים. זה המציאות שאנחנו חיים בה. לא קל להתכונן. חוץ מהצד המקצועי צריך לדבר גם על הצד הפסיכולוגי. השחקנים לא באו כדי להילחם, אלא בשביל לשחק כדורסל, והם נכנסו למצב ממש לא פשוט".

מלבד הסגל הישראלי של הקבוצה, המונה בעיקר שחקנים צעירים מאיזור הדרום, שי ברוך שהצטרף מיקנעם/מגידו לאחרונה והקפטן איתי כהן, נמנים על סגל הקבוצה גם המתאזרח מתיו אברהם קפלן והשחקן המוביל של הקבוצה הזר סדריק ג'קסון.

ג'קסון עזב את בארי כבר לפני חודש וגר באשדוד. "סדריק לא ביקש לעזוב, הוא ביקש לעזוב את הקיבוץ, ואחרי הקאסם הראשון או השני העברנו אותו לאשדוד, כדי להרחיק אותו מהטווח", מספר פוס, "אני חושב שהיום הוא מאוד מחובר לשחקנים ולמערכת ולאנשים בקיבוץ, הוא מאוד אוהב את המקום. מהבית בטוח מתקשרים ואומרים לו לחזור, ואני בטוח שמופעלים עליו לחצים, כמו שאר הזרים במדינה. אנחנו במצב לא קל, אבל בזכות העובדה שאנחנו מוציאים את האימונים מבארי, יהיה יותר טוב. זה לא מצב אידיאלי להכין ככה קבוצה".

בארי תתאמן בימים הקרובים בבאר שבע, הרבה בזכותו של מאמן הפועל באר שבע בעבר ישראל ברוך, על מנת להרחיק את השחקנים מהאיזור המסוכן. "באר שבע הלכו לקראתנו ונתנו לנו אולם ויד רחבה ויש לי רק מילים טובות להגיד עליהם", אמר אסף פוס, "נתאמן שם בימים הקרובים במטרה קצת להוציא את השחקנים מהמצב הזה". הקבוצה, שהפסידה את חמשת משחקיה האחרונים, תצא ביום רביעי למשחק חוץ קשה מול הפועל עפולה מצמרת הליגה, ובשלב זה לא הוגשה בקשה מצד הקבוצה לדחות את המשחק הקרוב. בכל זאת, נסיעה לצפון יכולה להוות הפוגה מרעננת נוכח הפעילות הצבאית בנגב המערבי. בשבוע הבא אמורה הקבוצה לארח את אליצור יבנה בבארי, ולא מן הנמנע שהמשחק הזה אכן ידחה עקב המצב הבטחוני.

* באיגוד הכדורסל פועלים לפי הוראות משטרת ישראל ואמש בוטלו שני משחקי נוער של מחלקת הנוער בנצרת מול קצרין ובקעת בית שאן. אחד המשחקים היותר מעניינים שצפויים להערך היום הוא בין מכבי אום אל פאחם למכבי חדרה, ובאיגוד מחכים להוראת משטרת ישראל על מנת להחליט האם לקיים את המשחק או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully