וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמיניסטית, אבל לוזרית

אם לשפוט לפי הרקורד של מאמנת אלקטרה רמת השרון, אורנה אוסטפלד, נראה שהגביע הונח בכיסן של בנות רמת חן עוד לפני משחק הגמר

אורנה אוסטפלד, מאמנת אלקטרה רמת השרון והאישה שהקימה את קבוצת הכדורסל הזאת לפני יותר משני עשורים, עמדה הערב (חמישי) בפני מבחן אופי רציני במשחק גמר גביע המדינה מול מכבי רמת חן, שהסתיים בהפסד דרמטי 72:71.

כשאומרים כדורסל נשים בארץ, קשה שלא להזכיר את שמה של אוסטפלד. בכל זאת, מדובר באושייה המרכזית בתחום הזה בארץ, אבל לצד כל הפעולות החיוביות שהייתה אחראית עליהן, בימים של גמר גביע צריך לזכור לה גם את האופי וההתנהלות המקצועית שלה כמאמנת בעשרים השנים האחרונות.

למרות כמה שנים יפות של רמת השרון בתחילת העשור הנוכחי, קשה למצוא קבוצת צמרת בכדורסל הישראלי הנשי שאפשר להגדיר כיותר לוזרית מרמת השרון. כן, זו שזכתה ביתרון ביתיות על פני אליצור רמלה בחצי גמר הפלייאוף בשנה שעברה, ולא הצליחה לנצל אותו במשחק החמישי והמכריע.

נפילות ברגע האמת

משחקים מכריעים - זה הקש ששבר את אורנה אוסטפלד בכל כך הרבה שנים של כדורסל. שנתיים אחרי שהקימה את הקבוצה וטיפסה שתי ליגות, היא הצליחה להוביל אותה עד לגמר גביע המדינה, אבל הפסידה שם לאליצור חולון. עם השנים רמת השרון תקעה יתד בצמרת ליגת הנשים, אבל התואר היחיד שלה הגיע בצורת דאבל רק בשנת 1999, אחרי הרבה שנים של יזע ודמעות. את העונה הזאת, שבה אוסטפלד בנתה אולי את הקבוצה הטובה ביותר אי פעם ברמת השרון, קשה לזכור כמושלמת בגלל גמר גביע רונקטי. רמת השרון רשמה הישג שיא במפעל האירופי השני בחשיבותו, אבל הפסידה במפגש הכפול לגראן קנאריה הספרדית, למרות שנחשבה לפייבוריטית הגדולה לזכייה בתואר.

רמת השרון ידעה כמה שנים יפות בתחילת העשור הנוכחי, אבל רק עד 2003, כי מאותה שנה אוסטפלד ושחקניותיה כבר לא זכו לראות מקרוב עוד צלחות אליפות. וצריך לזכור, אליצור רמלה התפרקה לעונה אחת ולא תמיד הייתה שם כדי לתקוע מקל בגלגלים של מי שהייתה אמורה להיות היריבה הגדולה שלה. הפסד האליפות האכזרי ביותר של רמת השרון היה בעונת 2005/6. קבוצתה של אוסטפלד סיימה את העונה הסדירה במאזן מושלם, אבל הפסידה במפתיע להפועל תל אביב של רועי אייזנברג חסר הניסיון, למרות יתרון ביתיות שלה.

בעונה שעברה, כזכור, הסיפור חזר על עצמו. רמת השרון סיימה את העונה הסדירה במקום השני והרוויחה יתרון ביתיות מול אליצור רמלה. הסוף צפוי וידוע, הפסד בהפרש גבוה במשחק החמישי והמכריע בבית של רמת השרון. הערב אוסטפלד שוב הייתה קרובה מאוד לתואר. איך זה נגמר? כולם יודעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully