וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "אנחנו מכוונים כמה שיותר גבוה"

ה-MVP של היורוליג לחודש דצמבר, התראיין באתר היורוליג, נתן קרדיט על התקופה הטובה לפיני גרשון. על וויצ'יץ': "הוא היה המורה שלי"

ליאור אליהו ממכבי תל אביב הצטרף השבוע לרשימה מכובדת של שחקני יורוליג שהשיגו דאבל דאבל בשלושה משחקים רצופים בעשור הזה, הכוללת את מירסאד טורצ'אן, טנוקה בירד ודיוויד אנדרסן. הפורוורד הצעיר הוביל את מכבי לשלושה ניצחונות
רצופים ולתמונת הטופ 16 תחת מאמנו החדש פיני גרשון. במשחקים האלה השיג אליהו ממוצעים של 20.3 נקודות, 12.3 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים.

בראיון לאתר היורוליג, ציין הפורוורד כי הוא מקבל בברכה את האחריות שגרשון מטיל עליו. "זה מכבי ובכל עונה זה אותו דבר: אנחנו מכוונים כמה שיותר גבוה ולא מקבלים שום דבר חוץ מזה", אמר אליהו. "עכשיו שפיני איתנו, בשל ההיסטוריה שלו, הציפיות אפילו גבוהות יותר, אבל מבחינת השחקנים המטרה תמיד היתה ותמיד תהיה אותו דבר: להגיע רחוק ככל האפשר ולנצח בכל משחק".

אליהו חלק מחמאות למאמנו החדש, שנותן לו זמן משחק וביטחון: "אני בתקופה טובה בשלושת השבועות האחרונים, ולפיני מגיע הרבה קרדיט בכך. הוא נתן לי זמן לשחק ולהראות מה אני מסוגל לעשות. עשינו כמה שינויים מאז שהוא הגיע והם הוכיחו את עצמם, כי השגנו ניצחונות חשובים מאוד. העובדה ששיחקתי הרבה עזרה לי לקבל ביטחון. זה נתן לי יותר זמן להראות לכולם למה אני מסוגל ולהרגיש נינוח על המגרש".

לגבי העובדה שנראה שהכל מתחבר לו בתקופה האחרונה, הסביר אליהו: "אני שומע שאנשים אומרים שנראה שהכל הולך לי בקלות, אבל זה רחוק מכך. אני עובד קשה. אפילו אם זה נראה קל מבחוץ, בגלל הסגנון שלי, זה לא כך. במהלך השנים למדתי שכדי להיות שחקן טוב בקבוצה גדולה צריך לעשות הרבה דברים. זה לא רק נקודות וריבאונדים. יש דברים שלא נראים בסטטיסטיקה, כמו מסירה טובה לפני אסיסט, או תנועה בלי כדור שמחייבת את ההגנה להגיב".

לגבי מעמדו בתור מנהיג במכבי, למרות גילו הצעיר, אמר הפורוורד: "אני רק בן 23, אבל אני משחק כבר 6 עונות בליגה הישראלית ושלוש עונות ביורוליג עם מכבי. במובן מסוים אני גם צעיר וגם מנוסה. אני חושב שבמכבי אני לומד כל הזמן להיות מוכן במאה אחוז לשחק, כי אתה אף פעם לא יודע מתי תקבל הזדמנות.

במחזור הבא ביורוליג עומד אליהו לפגוש את אולימפיאקוס, בה משחקים חבריו לקבוצה לשעבר יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ', שהשפיע עליו רבות כששיחקו יחד במכבי. "ניקולה היה השפעה גדולה עליי. אני מרגיש שהוא היה המורה שלי. אולי הוא לא התכוון לזה, אבל למדתי ממנו המון. הוא נהדר בתור אדם וחבר לקבוצה, מישהו שאתה תמיד רוצה בקבוצה שלך. היה מוזר לשחק נגדו וגם נגד יותם הלפרין בהיכל נוקיה. אני מאחל לשניהם הצלחה רבה בכל ערב אחר חוץ מאותו ערב בו ניפגש".

לגבי השאלה אם הוא שחקן של משחקים גדולים, כפי שהראה שחצי הגמר אשתקד מול סיינה ומול צסק"א לפני שנתיים, אמר אליהו: "אני רוצה לשחק טוב בכל ערב, ואם זה משחק חשוב אז מה טוב. כל פעם שאני עולה למגרש אני מרגיש שאני צריך להוכיח את עצמי, ואני לא יכול לנוח על זרי הדפנה. אני לא מתרגש במיוחד לפני משחק גדול, ואני מקווה שזה ישאר כך בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully