וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "כל מה שלא צריך היה לקרות - קרה"

מאמן מכבי ת"א התייחס לתכניות שהשתבשו בהפסד לנהריה ועל העתיד: "לא רוצים לעשות טעויות כמו בתחילת העונה". ג'ינו: "הגיע לנו"

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1. iba@org.il עריכת וידאו: נעמה דרור

לא ככה רצתה מכבי תל אביב לצאת לפגרה הקצרה של עונת הכדורסל הישראלי. הצהובים הפסידו 99:85 לעירוני נהריה אחרי שכבר הוליכו ב-12 הפרש במהלך המחצית הראשונה, והודחו מגביע המדינה כבר בשלב שמינית הגמר.

אם בתחילת העונה נראה היה שמלבד היורוליג, יעשו אנשי סגנית האלופה הכל על מנת להחזיר לעצמם את השליטה ברמה המקומית, היום הם כבר איבדו תואר אחד מתוך שניים. אפי בירנבוים עזב את הקבוצה בגלל תוצאות לא טובות, כשלתבוסה מול הפועל ירושלים היה משקל מכריע, אבל ההפסד של מכבי היום היה השני ברציפות בישראל ונראה שלאופטימיות הרבה שפיזרו ראשי הקבוצה לאחר צירופו של פיני גרשון לא היה כיסוי.

משמעות ההדחה ההערב היא שמכבי תל אביב תשלים שנה שלישית ללא זכייה בתואר השני בחשיבותו בארץ. מבחינתו של גרשון, שההצהרות שלו בשבועות האחרונים נשמעות כמו זלזול בוטה במפעלים בישראל, מדובר בתואר הראשון המקומי בו הוא לא זוכה עם עם מכבי תל אביב.

ההדחה היום בעין שרה הייתה הפעם השלישית בהיסטוריה שבה מכבי תל אביב נפרדה מגביע המדינה בשלב כה מוקדם. הפעם הראשונה הייתה אי שם ב-1976, אז הפועל גבת/יגור ניצחה את מכבי בביתה 66:69, והמשיכה לזכיה בגביע. הפעם השנייה הייתה ב-23 לנובמבר 1987, אז הגיעה מכבי לדרבי באוסישקין והפסידה 88:82, כשהיא נכנעת להצגה של לינטון טאונס.

הפעם האחרונה שהצהובים הודחו לפני שלב חצי הגמר, היה בעונת 92/3, אז במפגש כפול הדיחה אותה בני הרצליה. במשחק הראשון ביד אליהו ניצחה הרצליה 71:78, ובגומלין ניצחה מכבי רק 75:81, והלכה הביתה.

זו גם הפעם השנייה בהיסטוריה בה מכבי לא תזכה בגביע המדינה שלוש פעמים ברציפות. הפעם הקודמת הייתה בין השנים 1995-1997. בעונת 94/5 הודחה מכבי עוד בחצי הגמר מול בני הרצליה, שזכתה בגביע, ובשתי העונות שלאחר מכן הפסידה בגמר להפועל ירושלים.

התחושות אצל הצהובים היו, כמובן, קשות. לאחר המשחק מיהרה הקבוצה לעזוב את האולם בנהריה ולחזור למרכז. בקבוצה כעסו על השיפוט, אך נזהרו מלהביע את הכעס במילים. פיני גרשון טען שהשופטים הרחיקו את קרלוס ארויו אחרי המשחק, אולם הם מצידם הכחישו.

אם לפני המשחק דיברו במכבי על ביצוע שינוי אחד, הרי שאחריו ייתכן שיחליטו לערוך מספר שינויים. זאת למרות ששוק השחקנים דל, וקיים קושי גדול לאתר שחקנים מתאימים. בנוסף, אנשי מכבי חוששים מלחזור על הטעות שנעשתה בהחתמתו של אלטון בראון, שסופג ביקורות רבות בשיחות סגורות. "אולי טעינו, אבל אנחנו לומדים מטעויות. מכבי זה מועדון מסודר", אמר הערב גרשון בהתייחס לסנטר האמריקאי. מכבי צפויה לשחרר שני שחקנים, כאשר המועמדים העיקריים להיחתך הם טריי סימונס, שגם הערב לא שיחק ולו דקה אחת, וג'ייסון וויליאמס. מלבד הגארד שהקבוצה מחפשת, במכבי מייחלים לשובו המהיר של מרכוס פייזר למגרשים, אולי כבר בעוד כשלושה שבועות.

גרשון דיבר על האפשרות שייערכו שינויים נוספים בסגל, ואמר כי "אנחנו לא רוצים לעשות את אותן טעויות שנעשו בתחילת העונה. להחליף שחקן בשחקן כדי להגיד שהחלפנו שחקנים, זה לא דבר נכון. אנחנו צריכים שחקנים שיעזרו לנו ולחפש עם ראייה קדימה, למצוא שחקנים שיהיו כאן גם בשנה הבאה".

"אסור שזה יקרה"

"אני חושב שצריך לתת קרדיט לנהריה כי מגיע להם", אמר פיני גרשון אחרי המשחק, "הם לקחו ריבאונד התקפה יותר ממה שצריך. הם ניצחו אותנו גם במגרש פתוח, גם בחדירות ובכל הפרמטרים שהדגשנו לפני המשחק. בסך הכל לאורך כל המשחק הם היו יותר טובים מאיתנו והגיע להם לנצח. אני מקווה בשבילם שהם ימשיכו עד לזכייה בגביע".

המאמן הוסיף: "אני לא מפיל על אף אחד שום תיק. לא עושה לי יותר טוב אם אני בחרתי או לא בחרתי את השחקנים. נהריה באו, רצו. מהרגע שהובלנו ב-12 הפרש הם חזרו ובסך הכל מסביבות הדקה ה-17 ועד סוף המשחק הם ניצחו אותנו במשהו כמו 25 הפרש. אסור שזה יקרה. הם עשו את כל הדברים שהם חזקים בהם ועשו את זה טוב. אנחנו לא מנענו את זה מהם. כל מה שלא צריך לקרות - קרה".

לפני כמה ימים התלונן מאמן מכבי על שיטת הגביע ועל כך שקבוצתו לא תזכה להתאמן באולם בנהריה לפני המשחק, אבל היום הוא סירב לתלות את ההפסד בסיבות הללו: "זה לא צריך להסיט את הריכוז שלנו במשחקים כאלו. אסור לנו בשום מקרה להפסיד ב-25 הפרש לנהריה, עם כל הכבוד להם. הם היו טובים, אבל זו לא סיבה בשבילנו לאבד ריכוז.

"אם המשחק היה נגמר בנקודה, אולי הייתי אומר שהסל המכריע זה בגלל שלא התאמנו במגרש", המשיך גרשון. "אני לא רוצה לבוא בטענות עכשיו לזה וגם לא לדברים שקרו במשחק עצמו. אני אומר עוד פעם שהקרדיט מגיע לנהריה".

כספי: "יוצאים עם תחושה קשה"

קרלוס ארויו היה מאוד מתוסכל מהשיפוט, אבל סירב לפרט: "אני מאוכזב מאוד, זה הפסד קשה. נהיה חייבים להמשיך להשתפר כקבוצה. אין לי מה לומר על השיפוט היום".

עומרי כספי: "אסור לנו להיראות ככה. היה משחק קשה מאוד ואני חושב שכל קבוצה יכולה להפסיד כאן. נהריה קבוצה טובה מאוד. היא עשתה לנו חיים קשים. אנחנו יוצאים מכאן עם תחושה קשה. אין לי הסבר איך יכול להיות שאנחנו מאבדים שלוש שנים רצופות את הגביע".

ליאור אליהו התייחס לכך שמוקדם יותר היום זכה בתואר שחקן החודש ביורוליג: "זה הישג יפה, אבל עכשיו זה לא חשוב. אני מאוד מאוכזב, התחושה לא נעימה. אולי משהו ברמת המוכנות שלנו למשחקים בארץ לא עובד. הליגה ממש לא חלשה".

ג'ינו: "כל הקרדיט מגיע לנו"

בצד של נהריה הייתה שמחה גדולה. יעקב ג'ינו אמר: "כל הזמן אמרנו שלקבוצה הזו יש פוטנציאל להיות מהטובות ביותר. לרגע לא פיקפקתי בזה. אני חושב שגם ההנהלה וגם האוהדים האמינו".

המאמן, שרק לפני מספר שבועות דיברו ההערכות על כך שימיו בקבוצה ספורים בעקבות שרשרת של הפסדים, הוסיף: "אני לא ראיתי את מכבי מגיעה למשחק בארץ כל כך דרוכה וכל כך רוצה. לכן כל הקרדיט הוא למה שאנחנו עשינו. במיוחד המשחק הקבוצתי וההגנה הלא מתפשרת. אני חושב שפשוט היינו יותר טובים. אני לא זכרתי שהיינו במינוס 12 וזה אומר שבכל רגע נתון במשחק הרגשתי ביטחון. חד וחלק - הגיע לנו לנצח. ואני מאוד שמח".

יוגב אוחיון, שקלע 7 נקודות וחילק 10 אסיסטים הוסיף על דברי מאמנו: "אני שמח שניצחנו. מגיע לקהל, מגיע לג'ינו ומגיע לכל השחקנים. אמרנו שאנחנו קבוצה טובה בתחילת העונה והאמנו בזה גם בזמנים פחות טובים. כל מה שהיינו צריכים זה ניצחון אחד שישחרר את הלחץ ואני שמח שזה קרה לפני שבוע נגד הגליל. התעוררנו בזמן והניצחון היום שולח אותנו לפגרה עם מצב רוח מצוין. מבחינה אישית אני קודם כל שמח שחזרתי לחייך וכשהקהל נכנס לעניינים אנחנו קבוצה טובה מאוד".

"הייתה כאן אווירה מדהימה, ידענו שזה אפשרי", סיכם ניצן חנוכי. "נתנו את כל מה שהיה בנו ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully