וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם של עונות המעבר

21.12.2008 / 13:44

מכבי ת"א מחפשת גארד, ירושלים מחכה להלסקה ודורסמן מבקש פתרונות. אילו שינויים מצפים לליגת העל אחרי פגרת חג המולד?

משחקי גביע המדינה אומנם תופסים השבוע את מקומם של משחקי ליגת העל, אך רוב קבוצות הכדורסל עסוקות כבר בפגרה, עם המחשבות על השינויים האפשריים. אם העונה שעברה סיפקה לנו כמות לא מבוטלת של 70 זרים שנחתו בישראל, העונה יש האטה מסוימת בקצב, כשרק שתי קבוצות (מכבי ראשון לציון ועירוני נהריה) הספיקו לשלוח שני זרים הביתה. אומנם כל הזרים שיצאו לפגרה מחזיק בכרטיס חזרה לישראל לקראת השבוע הבא, אך אחדים מהם לא ייאלצו להשתמש בו. להלן תמונת מצב של השינויים שצפויים בפגרה.

חצי סגל חדש

בשבועות הקרובים מיקי דורסמן יצטרך לשלוף מהכובע את כל אותם שפני קסם שהוא שלף בעונה שעברה. אם בעונה שעברה המטרה של דורסמן הייתה להביא זרים לאליפות, עכשיו הוא צריך להביא לפחות שני זרים להציל את מכבי ראשון לציון מירידה. ג'יימס לאנג יעזוב את ראשון, ומחפש קבוצה אחרת בישראל שתסכים לקלוט אותו, וגם קן טוט צפוי לא לחזור מהפגרה. ג'יימס יוז מתנדנד, אך כנראה יישאר. רוברט קונלי הוא הזר היחיד שמעמדו בטוח אצל הכתומים. אומנם מיקי דורסמן הכחיש בעבר, אך במידה שמכבי תל אביב תסכים לשחררו, בראשון ינסו להחתים את טרה סימונס. בגזרת הישראלים לא צפויים שינויים גדולים מדי, כשאופציית חיזוק מהליגה הלאומית ירדה מהפרק בשלב זה. הקבוצה תתחזק לקראת החזרה מהפגרה באיתי לב, שנעדר מאז תחילת העונה בשל קרע חלקי בגיד אכילס.

קבוצה נוספת שצפויה לעבור מהפכה היא עירוני קרית אתא, העולה החדשה, שנכון למשחקים האחרונים משחקת רק עם שני זרים. המאמן החדש אילון ביהם ינסה במהלך הפגרה להחתים זר אחד לפחות לעמדות הפנים, כאשר השאלה הגדולה ביותר היא מידת כשירותם של דאנטה מיליגן וניב ברקוביץ' שנעדרו ממשחקי הקבוצה בשבועות האחרונים. בקרית אתא מנסים לשכנע את ברק פלג להצטרף למאבקים להישאר בליגה, אך נראה שפלג יעדיף את הלאומית על פניה. שחקן נוסף שעשוי לעזוב את הקבוצה הוא ברנדון מקנייט, שמציג יכולת פושרת למדי עד כה, ובקרית אתא עשויים להביא קומבו גארד אחר במקומו.

יבצעו שינויים, במידה הדרושה

מ.כ גבעת שמואל פתחה את העונה כסיפור הצלחה, אבל מהר מאוד חזרה לתחתית, וכרגע הסיפורים על פלייאוף עליון נראים כאגדות רחוקות. בגבעה מאוכזבים מאוד מרועי ברקוביץ', וינסו להחתים רכז ישראלי אחר במקומו. המועמדים הבולטים הם עדי פרג מעפולה וגיא קנטור מיבנה, שבשלב זה מסרבת לשחררו. גם שמותיהם של דורי אסף וירון להט עלו כאופציות חיזוק. במידה שהגבעה תצליח להחתים רכז מהלאומית, עשוי איתי גרינבוים להישלח בתמורה לליגה השנייה. במידה שלא תצליח למצוא אופציה ישראלית ראויה, מי שישלם את המחיר הוא הזר רונלד רוס, שפתח את העונה טוב ונחלש, ובמקומו יוחתם רכז זר אחר. בקבוצה לא פוסלים אפשרות של החתמת זר חמישי, אך בשל התקציב הלא גבוה, נראה כי אפשרות החלפת זר בזר היא הריאלית ביותר.

קבוצה נוספת שתבצע שינויים בפגרה היא עירוני אשקלון של עדי אזולאי. אדי פובס, שפתח את העונה עם הרבה ציפיות, כבר נמצא עם רגל מחוץ לקבוצה, לאחר שלא הצליח להתאקלם. במקומו צפוי אזולאי להחתים סנטר שיצטרף ללואיס טראסקוט וראשון טרנר מתחת לסלים. גם בעירוני רמת גן עשוי לבוא שינוי, ואם יבוא כזה, הוא יהיה של זר על חשבון זר. כרגע המועמדים הבולטים להישלח הביתה הם טרנס רוברטס, שמחזיק בחוזה זמני, ומייק הלמס, שהגיע במהלך העונה. אם יוחלט על החלפת זר, העמדה הבולטת שברמת גן יעדיפו לחזק היא עמדת הסנטר.

רצף ההפסדים של עירוני נהריה אומנם נקטע בניצחון על הפועל גליל עליון/גלבוע, אך בקבוצה רחוקים מלהיות מרוצים מהביצועים של שחקני החיזוק. עד כה החליפה נהריה זר תמורת זר, כשפיליפ ריצ'י החליף את גרג ברונר, שהגיע בתחילת העונה על חשבון אשאנטה ג'ונסון. בקבוצה ינסו להביא זר חמישי, ככל הנראה בעמדת הרכז, כדי לאפשר ליוגב אוחיון דקות של מנוחה. הדבר יתאפשר עם תוספת תקציב משמעותית של העירייה. קבוצה נוספת שעשויה לבצע שינוי בסגל היא בני השרון, שמחזיקה כרגע בסגל שישה זרים. האמין קווינטנס איבד את מקומו ברוטציה, וגם ריצ'ארד רובי לא מרבה לשחק, ואחד מהשניים עשוי לעזוב במידה שיבקש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

היציבות תדבר

חמש קבוצות הצמרת של ליגת העל לא צפויות לשנות את הסגל יותר מדי. היחידות שעשויות לעשות כך הן הגדולות, מכבי תל אביב והפועל ירושלים. במכבי מדברים על צירוף של גארד נוסף לצדו של קרלוס ארויו ודרור חג'ג', ובהפועל ירושלים, ששחררה את ראשון קלארק, מחכים לראות את קצב ההחלמה של אדם הלסקה. במידה שיהיה בכושר טוב, לא יביאו שחקן נוסף.

מנגד, שלוש קבוצות נוספות שלא יבצעו שינויים לאו דווקא מחזיקות בתקציבים הגדולים בליגת העל. האלופה הפועל חולון, שבעונה שעברה ביצעה שינויים במועד ההעברות כשהביאה את אלטון בראון, מרוצה מהזרים שלה, ודני פרנקו יוכל לנוח מבחינת חיפוש אחר זר נוסף, גם בשל העובדה שאין לו את התקציבים למהלך. הפועל גליל עליון/גלבוע מחזיקה בסגל חמישה זרים, כשלוקאס טישר לא מרבה לשחק, אך מחזיק בחוזה לשלוש שנים. משאר הזרים מרוצים בקבוצה של עודד קטש. כמו כן, גם במכבי חיפה יש שביעות רצון מהסגל, ובכרמל לא מתכננים איזשהם שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully