וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלוייב ניצח את הוליפילד

”הריל דיל” בן ה-46 רצה לקחת את תואר אלוף ה-WBA במשקל כבד מואלוייב, אך השופטים חשבו אחרת והשאירו את החגורה אצל הענק הרוסי

איוונדר הוליפילד, מי שזכה בעבר ארבע פעמים בתואר אליפות העולם במשקל כבד באגרוף, עלה בלילה שבין שבת לראשון לקרב על התואר החמישי שלו מול ניקולאי ואלוייב הרוסי בציריך, בירת שווייץ. רבים חשבו שהוליפילד לא יצליח לעמוד על רגליו במשך שניים-עשר סיבובים, אבל "הלוחם" הראה לב גדול ורגליים חזקות, ועמד שווה בשווה מול ואלוייב הענק (2.13 מ'). בתום הקרב העניקו השופטים את הניצחון לואלוייב, משום שקורא תיגר חייב להראות קצת יותר ממה שהראה הוליפילד בקרב הזה. הכרוז מייקל באפר הכריז על ניקוד השופטים ( 114:114, 112:116, 114:115 לטובת ואלוייב), שהעניקו את הניצחון לאלוף הנוכחי, ובזמן שזה הניף ידיו לאות ניצחון, נשמעו שאגות בוז אדירות מהקהל.

עולם האגרוף ועולם הספורט בכלל יכולים להצדיע לאחד האלופים הגדולים של ענף האגרוף, שהוכיח יכולת טובה ונלחם עד לצלצול החותם, באופן מעורר כבוד.

במסיבת עיתונאים לקראת הקרב המדובר התייחס הוליפילד בן ה-46 ליריבו שמחזיק בתואר אלוף העולם מטעם איגוד ה-WBA. "הראש שלו נמצא בדיוק בזווית עבורי להכות אותו", אמר על המתאגרף שמתנשא לגובה של 2.13 מ', שוקל 45 קילוגרם יותר ממנו וצעיר ממנו ב-11 שנים. אם הוליפילד היה מנצח את ואלוייב, הוא היה הופך לאלוף העולם המבוגר ביותר בתולדות האיגרוף. הוא לא ניצח, אבל הוכיח שלרצון, כישרון ולב גדול אין גיל.

מהלך הקרב

לאחר טקס פתיחה מרשים, הכולל הופעת רוק ונגינת תזמורת סימפונית, הכרוז האגדי מייקל באפר הוציא את ההתמודדות לדרך. השניים פתחו בצורה מהוססת, כש ואלוייב משגר ג'אבים בעיקר לגופו של "הלוחם". בתחילת הסיבוב השני ואלוייב נטל את היוזמה, והוליפילד, אותו עודד הקהל במרץ, ניסה לשמור על מרחק. 1:15 דקות לסיום הסיבוב שלח הוליפילד הוק שמאלית לפניו של ואלוייב, ולאחר מכן המשיך עם קומבינציית שמאל-ימין לגופו של הרוסי.

בסיבוב השלישי הוליפילד נע טוב, וניצל את סגנון ה-Brawler הכבד של יריבו, כדי לעקוץ מדי פעם, אך ללא נזק ממשי לרוסי. בסיבוב הרביעי הוליפילד המשיך ליזום, ואף הצליח להחדיר הוק שמאלית ואחר כך הוק ימנית לפניו של ואלוייב, אך הרוסי הוכיח עצמו כבעל לסת טובה.

ככל שחלפו הדקות נראה היה שואלוייב מחפש את המכה האחת שתגרום ל"ריל דיל" להריח את הקנבס, אבל הוליפילד הוותיק ידע לסגור מרחק ולחמוק היטב מהג'אבים ששלח הרוסי.

באמצע הסיבוב השישי החדיר הוליפילד ג'אב והוק ימנית לפניו של הרוסי, אך השניים באופן כללי השניים הפגינו פאסיביות יחסית. האמריקאי התחיל לגלות סימני עייפות, כשלא שמע את הפעמון. בדקת הסיום של הסיבוב השביעי השניים היו נמרצים יותר, ו-ואלויב הצליח לפגוע בגופו של הוליפילד מספר פעמים.

בסיבוב השמיני ואלוייב הגביר קצב וצמצם מרחק לקראת הוליפילד, שהתקשה להיכנס פנימה. בדקת הסיום הוליפילד הוריד הוק שמאלית, אך חיבוק מהיר של ואלוייב מנע המשך. בסיבוב התשיעי השניים הצליחו לפגוע אחד בשני, ובתחילת העשירי הקהל המשיך להמריץ את האמריקאי, ששלח שתי קומבינציות מוצלחות לפניו של הרוסי. בסיבוב האחד-עשר הוליפילד המשיך לנוע היטב, שמר מרחק מיריבו והצליח להציק לו עם כמה ג'אבים.

בסיבו השניים-עשר והאחרון הוליפילד שלח ימנית טובה לפני יריבו, אבל זה היה הסיבוב של ואלוייב, שהפגין יותר אקטיביות. בסופו של דבר, הוליפילד הוכיח את מבקריו, עמד בכבוד כשנע היטב והצליח לעקוץ את ואלוייב.

"ואלוייב הוא שונה מכל האחרים שנלחמתי נגדם, הוא די גדול וקשוח", אמר הוליפילד בסיום הקרב. "אני היכתי אותו יותר ממה שהיכה אותי. עשיתי כמיטב יכולתי, אבל השופטים חשבו אחרת. אני לא מאוכזב מההופעה שלי. זזתי טוב וגרמתי לו להחמיץ. אלך הביתה, ואחשוב לגבי ההמשך. אני מרגיש טוב ושמח שהקהל תמך בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully