וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את לה מאן 73:87

מכבי ת"א השיגה ניצחון שלישי ברציפות, 73:87 בחוץ על לה מאן, עלתה למקום השלישי ותנצל את הפגרה שתימשך שלושה שבועות כדי להתכונן לאולימפיאקוס, אחרי שהבטיחה את מקומה בטופ-16

מכבי תל אביב ראתה את לה מאן מקשה על החיים של כל קבוצות היורוליג בחמשת המחזורים הראשונים, וגם היא נאלצה להתמודד עם משחק קשוח של הצרפתים בסיבוב הראשון. הערב (חמישי) האופרה הייתה לגמרי אחרת, והצהובים צעדו לניצחון שלישי ברציפות, ניצחון שני בחוץ ובעיקר לקראת שיפור המוראל אחרי 73:87חשוב.

בזכות הניצחון המספק מכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בטופ-16, מקום שבו רק לפני שבועיים היה בגדר סימן שאלה מבחינתה. אז אחרי שאת אבלינו היא עברה בשבוע שעבר, היא השאירה את לה מאן על אפס במאזן הניצחונות ועלתה למקום השלישי בזכות ההפסד אתמול של ציבונה זאגרב לאולימפיאקוס.

ללא ד'אור פישר, שהרגיל את מכבי לדומיננטיות שלו, מילאו את מקומו בצורה טובה קרלוס ארויו, עומרי כספי וליאור אליהו (19 נקודות לכל אחד מהם), שידעו לעשות את הנקודות הקלות היכן שהיה צריך וניצלו חולשה כללית של לה מאן, שגם היא לא ממש הבינה בדקות מסוימות מה היא עושה על הפרקט. אליהו עצמו רשם משחק שלישי ברציפות מצוין וסיים עם דאבל דאבל.

אלא שעם האוכל מגיע גם התיאבון. אחרי שמכבי עלתה כאמור למקום השלישי, היא מרשה לעצמה לפזול לעבר המקום השני, אך כדי לעשות זאת היא תצטרך לנצח בעוד שלושה שבועות את אולימפיאקוס בהיכל נוקיה, ועד אז יש לה הזדמנות לשפר עוד קצת את היכולת. משחק כמו שהיה לה הערב בצרפת בטוח לא יהיה לה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ליאור אליהו, יניב גרין, עומרי כספי, קרלוס ארויו ומרכוס בראון. לה מאן פתחה עם אלאן קופי, ז'ואאו פאולו באטיסטה, דיוויד בלות'נטאל, בריאן צ'ייס ודווריק ספנסר.

רבע 1

מרכוס בראון קלע את הנקודות הראשונות במשחק מהעונשין, אך דווריק ספנסר החזיר מהצד השני עם שלשה. הצרפתים הציגו התקפה רעה בדקות הראשונות ובמקביל ביצעו עבירות על שחקני מכבי, שהירבו ללכת אל הקו ולעשות את מרבית הנקודות מהעונשין. אחרי שלשה של מרכוס בראון עלה לראשונה העונה אלטון בראון מאז הצטרפותו לצהובים. הדקות המהוססות של ליאור אליהו בפתיחה הסתיימו עם ארבע נקודות רצופות, שהעלו את הצהובים ל-11:17. הפער רק גדל בזכות עומרי כספי עד סיום הרבע, שהסתיים ב-16:25 למכבי.

רבע 2

אחרי שלשה של מלייה אנדוי ללה מאן, עומרי כספי דייק עם שלשה משלו ובהמשך קלע שתיים קלות בדרך ליתרון נאה 19:30. אחרי שלה מאן חשבה שהיא כבר חוזרת למשחק עם שלשה של צ'ייס (שהוריד לחמש), הגיע ארויו, שסוף סוף נכנס למשחק, חילק אסיסט למרכוס בראון שצלף שלשה ובהמשך הוסיף שתיים משלו בדרך להשבת היתרון ל-12. טל בורשטיין לקח אחריות אחרי נקודות של באטיסטה ובלות'נטאל והיה הדומיננטי מתחת לסל של לה מאן. מכבי המשיכה לשמור על היתרון והמחצית הסתיימה ב-36:49.

רבע 3

את הנקודות הראשונות שלו אצל הצהובים קלע אלטון בראון בפתיחת הרבע השלישי, אחרי שלא שיחק טוב ברבע השני. בלות'נטאל צלף שלשה, אבל ההתקפה הצהובה של גרשון המשיכה לעבוד כשאליהו דאג לשמור על הפרש דו ספרתי גדול. צ'ייס ובאטיסטה ניסו להשאיר את לה מאן במשחק, אבל חבריהם לקבוצה הציגו הגנה נרפית, שאיפשרה גם לארויו להצטרף למצעד השלשות. הרבע הסתיים ב-49:66 למכבי.

רבע 4

מכבי עלתה קצת שאננה לרבע האחרון כשספנסר ובלות'נטאל קלעו נקודות ובהמשך הפער ירד עד ל-71:58 בעקבות עוד שתי נקודות של אנטואן דיו. פיני גרשון עורר את השחקנים שלו ואליהו התחמם בדרך להשבת היתרון למה שהיה קודם ואף יותר, תוך כניעה של לה מאן, שהחטיא זריקה לשלוש ומיד לאחר מכן לשתיים שלוש דקות לסיום. הדהירה של מכבי נמשכה עד הסיום והמשחק הסתיים ב-73:87.

סטטיסטיקה

ללה מאן: בריאן צ'ייס 17 נקודות (5 מ-9 לשלוש), דווריק ספנסר 14, אלאן קופי (11 ריבאונדים) ומלייה אנדוי 12 כל אחד, דיוויד בלות'נטאל 9 (1 מ-6 לשלוש), ז'ואאו פאולו באטיסטה 7 (5 ריבאונדים), פאפה בדיאן 2. שיחקו ולא קלעו: אנטואן דיו וג'רמי ללופ.

למכבי תל אביב: קרלוס ארויו (7 אסיסטים), ליאור אליהו (10 ריבאונדים, 5 איבודי כדור) ועומרי כספי 19 (10 מ-10 מהעונשין) כל אחד, מרכוס בראון 14, טל בורשטיין 6, יניב גרין 5 (6 ריבאונדים), אלטון בראון ודרור חג'ג' 2 כל אחד, דרק שארפ 1. שיחק ולא קלע: ג'ייסון וויליאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully