וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ספליט קורסת כלכלית

18.12.2008 / 10:36

המשבר הכלכלי החריף תקף גם את הקבוצה הקרואטית הגדולה, שזכתה באליפות אירופה בין השנים 89'-91'. המאמן והנשיא כבר התפטרו

קבוצות הכדורסל במזרח אירופה נמצאות מזה זמן רב במצב של אי ודאות כלכלית, שהחמיר עוד יותר עם המשבר הכלכלי העולמי. לפי הפרסומים בתקשורת הקרואטית אמש (רביעי), קבוצה נוספת שנקלעה לקריסה הכלכלית המגמתית היא ספליט, אלופת אירופה בין השנים 1989-1991. ספליט, המשתתפת בליגה האדריאטית, הודיעה אמש כי המאמן הסלובני של הקבוצה, סלובודאן סובוטיץ', הודיע על התפטרותו. מי שימלא את מקומו הוא עוזרו תיאו צ'יזמיץ', ששיחק בעבר בהפועל גליל עליון. בנוסף, בעקבות המשבר הכלכלי, הודיע נשיא הקבוצה, דינו ראדג'ה, מגדולי שחקני הקבוצה והכדורסל האירופי בכלל, על התפטרותו.

אחת הקבוצות הגדולות באירופה ירדה מנכסיה בשנים האחרונות, והחל מעונת 2003/4 גם לא משתתפת במפעלי יול"ב אלא רק בליגה האדריאטית, כאשר גם שם היא לא זוכה להצלחות גדולות מדי. בסגל של ספליט העונה ניתן למצוא את אדי שאנון האמריקאי, ששיחק שנים רבות בליגה הצרפתית, ובעונה שעברה עשה צרות להפועל ירושלים עם שטרסבורג, והאמריקאי אנתוניו גרנט. שאר שחקני הקבוצה הם שחקנים קרואטים או סרבים צעירים שבשנים הקרובות ימכרו כנראה לקבוצות הגדולות של אירופה.

נפילתה של ספליט מצטרפת לקריסה של ז'לגיריס קובנה, אלופת אירופה נוספת, שהחל מתחילת העונה נמצאת בהדרדרות מתמשכת, ועדיין לא ניצחה משחק אחד ביורוליג. בנוסף גם אולימפיה לובליאנה ודינמו מוסקבה נמצאות תחת ערפל כבד החל מתחילת העונה, כאשר בשתי הקבוצות הללו מתעכבים תשלומי המשכורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully