וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים נשארה בחיים בקושי

שחקניו של גודס ניצחו 73:74 את אמסטרדם של שיבק והצילו לעצמם את העונה האירופית. סניד קלע 27 נקודות, שהעניקו ניצחון שני לגודס

כולם דיברו על זה שלהפועל ירושלים אין אופי באירופה. אחרי שבליגה הם הקרינו ביטחון, ניצחו משחקים גדולים ונתנו הופעות לקהל, ולא רק במלחה, בירושלים קיוו להביא את היכולת גם לאירופה, שם נשרה הקבוצה בשלב מוקדם מהיורוקאפ. הערב היא החזירה מעט כבוד בניחוח אירופי עם ניצחון 73:74 על אמסטרדם של אריק שיבק.

אלא שבניגוד לפעם הקודמת, אז הפסידה הקבוצה להולנדים בארץ אחרי שנכנעו בשניות הסיום, הפעם גילו שחקניו של גודס אופי ולמרות שפיגרו ברוב שלבי המשחק, הם כפו משחק צמוד שהוכרע בשניות האחרונות לטובת האדומים-לבנים. בכך ירושלים משיגה ניצחון שני, שמציל את מצב הקבוצה מפני הדחה מוקדמת גם מהיורוצ'אלנג'.

ערב טוב של עומר סניד, שקלע 27 נקודות והוסיף שבעה ריבאונדים, הביא למשחק צמוד ברוב שלביו, אך הישראלים הערב (שלישי) לא סיפקו את התפוקה ומיעטו להשפיע, כשקלעו יחד שמונה נקודות בלבד. טימי באוורס הציל את המצב והיה טוב עם 23 נקודות, שהביאו לירושלים את הנחמה לקראת המשך הדרך, כשהקבוצה תפגוש את לאריסה, אותה אמורה ירושלים לנצח בקלות.

במקביל לניצחונה של ירושלים ניצחה לאריסה את אולדנבורג 75:89, מה שיוצר כעת בית מרובע של ארבע קבוצות עם שש נקודות כל אחת. המצב הנוכחי טוב לירושלים, שכן ניצחון על לאריסה עשוי להספיק כדי להעפיל לשלב הבא. בכל מקרה, אם ירושלים תנצח בשני המשחקים שנותרו לה (מול לאריסה ואולדנבורג), היא תבטיח בוודאות את מקומה בשלב הבא.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה את המשחק עם מורן רוט, טימי באוורס, שרון ששון, טרוויס ווטסון ועומר סניד. אמסטרדם עלתה עם אוריאן גרין, טדי גיפסון, אויס ווייט, סטפן וסלס, פטר ואן פסנן.

טרוויס ווטסון פתח את המשחק עם נקודות ומיד גם סניד נכנס לעניינים עם שלשה חשובה לירושלים, שהעלתה את הקבוצה ל-2:5. בהמשך אמסטרדם נהנתה מכניסה טובה של אויס ווייט, אך בצד השני סניד נכנס טוב וסיפק מחצית מהנקודות של ירושלים ברבע הראשון, שהסתיים ביתרון 18:22 לירושלים.

את הרבע השני פתחה ירושלים עם התקפה מבולבלת אחרי החטאות של מורן רוט לשלוש וסניד לשתיים בזמן שאמסטרדם עלתה ליתרון ראשון אחרי שלשה של אוריאן גרין, שבהמשך השלים חמש נקודות רצופות בדרך ליתרון 26:31. היתרון של אמסטרדם נשמר עד סיום המחצית, שהסתיימה ב-34:39.

מורן רוט, שלא בא לידי ביטוי במחצית הראשונה, פתח את הרבע השלישי עם שלשה, אך אמסטרדם דאגה לשמור לעצמה את היתרון בזכות דקות טובות של פטר ואן פסנן שהתבלט. סטפן וסלס קלע שלשה שהעלתה את המקומיים ל-42:50. רוג'ר פאוול ביצע עבירה בלתי ספורטיבית ואיפשר לאמסטרדם להמשיך לדהור עד ל-50:59 בסיום הרבע.

את הרבע האחרון פתח טימי באוורס עם ארבע נקודות רצופות, ובהמשך הגיעו סניד ו-ווטסון שהורידו את ההפרש רק לנקודה. סניד המשיך להיות האס של ירושלים באותן דקות והעלה את גודס ל-66:67 שתי דקות לסיום. אחרי נדנדת סלים מצד לצד, גיפסון העלה את המארחים ל-70:72, באוורס איזן מהקו. טימי באוורס הלך אל הקו שבע שניות לסיום וקלע את שתי הנקודות, שניצחו לירושלים את המשחק, 73:74 בסיום.

סטטיסטיקה ותגובות

להפועל ירושלים: עומאר סניד 27 (7 ריבאונדים), טימי באוורס 23, טרוויס ווטסון 10 (9 ריבאונדים), רוג'ר פאוול ומורן רוט 6, יובל נעימי 2. כן שותפו: שרון ששון, ארז מרקוביץ', ראשון קלארק.

לאמסטרדם: טדי גיפסון 22, אויס ווייט 13 (7 ריבאונדים), אוריאן גרין 12, קלינט הריסון 8, פטר ואן פסנן 6, סטפן וסלס וטמיאן טרנט 3.

"אני שמח מאוד שקלעתי את העונשין, הניצחון הזה מאוד חשוב לנו, גם מבחינת המשך הדרך באירופה וגם לשקט שלנו לפני היציאה לפגרה", אמר באוורס בסיום. "גם כשאמסטרדם הובילה כבר ב-11 הפרש ידענו שאנחנו יכולים לחזור ואני גאה בכולם על המאמץ הגדול שהושקע כאן היום, הוכחנו אופי גדול. שמענו עכשיו שגם לאריסה ניצחה את הגרמנים והבית פתוח עכשיו לחלוטין. נשארו לנו עוד שני משחקים ואנחנו חייבים לנצח אותם על מנת לעלות שלב באירופה, שזאת אחת המטרות שלנו העונה".

מאמן הקבוצה, גיא גודס, סיכם: "ידענו שלא יהיה קל, עשינו ניצחון משמעותי מבחינתנו, מבחינת הקבוצה, מבחינת האופי של הקבוצה. הראנו אופי גדול במשחק הזה בעיקר לפני הפגרה, חשוב לצאת עם ניצחון. התחלנו את המשחק טוב. אני חושב שהרבע הכי חלש שלנו היה הרבע השלישי, כשאמסטרדם רצו ועלו ליתרון עשר.

"התחלנו את הרבע הרביעי במינוס עשר אבל עלינו מרוכזים. עשינו שני מהלכים טובים וחזרנו למשחק. התפתח משחק עם נדנדה והיתרון עבר מצד לצד, טימי הלך לעונשין כמה פעמים, גיפסון הלך בצד השני ובמהלך האחרון אחרי העונשין של טימי הכנסנו את כל שחקני ההגנה, הכדור הגיע מתחת לסל שלהם אבל טימי הצליח לחטוף וניצחנו את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully