וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: איפה השלום, איפה האחווה?

אולימפיאקוס הביסה בביתה את ציבונה זאגרב 64:93, והשתלטה על ראשות בית א'. ריאל מדריד הדהימה במוסקבה את צסק"א, 78:82

המחזור השמיני של היורוליג נפתח כבר הערב (רביעי) כשברחבי אירופה ניסו מספר קבוצות להוכיח שהן ראויות להוביל את הבתים שלהן, בדרך אל הטופ 16. חלק מהן עשו זאת בסטייל, חלק מהן נכשלו באופן חרוץ. במוקד אירחה אולימפיאקוס את ציבונה למאבק ישיר על ראשות בית א', ובסיום שלחו היוונים את האורחים משופלים לביתם, עם ניצחון ענק, 64:93.

בבית ד' שנראה היה סגור הפתיעה ריאל מדריד את אלופת אירופה, צסק"א כשהנחילה לה את הפסדה השני בלבד ביורוליג, 82:78. בבית ב' השפילה ברצלונה את סיינה, כשעצרה אותה על 3 נקודות בלבד ברבע הראשון, בדרך לניצחון 61:87. פנאתינייקוס לא התקשתה כלל בביתה וגברה על נאנסי החלשה, 69:83. בבית ג' השיגה פנרבחצ'ה/אולקר ניצחון ביתי גדול וחשוב מאוד על חובנטוד בדאלונה, 63:89, והתקרבה מאוד לטופ 16. במשחק נוסף בבית ד' הביסה מילאנו את פרטיזן בלגרד, 59:74.

בית א'

אולימפיאקוס - ציבונה זאגרב 64:93

בזמן שבמכבי תל אביב מתכוננים לקראת המשחק מול לה מאן, באולם השלום והאחווה ביוון נפגשו שתיים מהקבוצות החזקות של בית א', כדי להכריע בסוגייה מי מהן ראוייה לראשות הבית יותר. אולימפיאקוס זכרה טוב את המפגש הקודם עם ציבונה (בו הפסידה 85:76), ולא התכוונה לוותר הפעם. האורחים עוד הוליכו בסיום הרבע הראשון ב-2 נקודות הפרש, אלא שאז הגיע רבע שני עצום של שחקניו של ינאקיס, שהתפוצצו עם ריצת 9:30 בעשר דקות. המחצית לא קיררה את היוונים, שעלו ל-30 הפרש ברבע השלישי, ומשם והלאה הגארבג' טיים שלט.

יותם הלפרין (5 מ-6 מהשדה, 3 אסיסטים, 3 חטיפות) ובורוסיס הוליכו את קלעי אולימפיאקוס עם 13 נקודות כל אחד, כשניקולה וויצ'יץ' נותן משחק גדול עם 12 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ג'וש צ'ילדרס הוסיף 12 נקודות משלו. ארל קלאוויי הוליך את קלעי ציבונה עם 18, ומארין רוזיץ' קלע 11.

בית ב'

ברצלונה - סיינה 61:87

דברים כאלה גם זקני היורוליג לא זוכרים. קבוצה מגיעה למשחק חוץ וקולעת 3 נקודות בלבד ברבע הראשון. ולא סתם קבוצה: מדובר בסיינה, המדורגת שניה בבית ב', קבוצה שהפסידה רק משחק אחד מתוך 7, קבוצה שרבים מעריכים שמקומה בפיינל פור כמעט ומובטח. האיטלקים נכנסו להלם ברבע הראשון שהסתיים בתוצאה 3:25 לזכות ברצלונה. סיינה הצליחה לחזור מעט לעצמה ברבע השני, אבל רבע שלישי של 17:27 לזכות המארחים סתם את הגולל על כל סוג של קאמבק אפשרי.

חואן קרלוס נבארו הוליך את קלעי ברצלונה עם 17 נקודות (3 מ-3 מחוץ לקשת), דניאל סנטיאגו היה שם עם 14, וג'יאנלוקה באזילה סייע עם 13. הנרי דומרקאנט היה היחידי בסיינה שקלע בדאבל פיגרס, וסיים עם 13 נקודות.

פנאתינייקוס - נאנסי 69:83

השיריון הירוק של פנאתינייקוס נסדר מעט בשבוע שעבר, כששחקניו של ז'ליקו אוברדוביץ' נחלו הפסד ביתי צורב לברצלונה, ופתאום, המאבק על ראשות הבית התרחק ממנה. כמה טוב אם כן, שיש את נאנסי. הצרפתים שרשמו רק שני ניצחונות במפעל עד כה הגיעו לאולם הלוהט ביוון, נתנו פייט ברבע הראשון בסיומו הוליכו המארחים בפער 2 נקודות בלבד, אבל ריצה של 12:22 ברבע השני של הירוקים נתנה לאוברדוביץ' ושחקניו את המרווח הדרוש.

נאנסי עוד ניסתה מעט לחזור ברבע השלישי, אבל הרימה ידיים בסיום, ואיפשרה לפנאתינייקוס להחתים את הכרטיס שלה לטופ 16. פרפרוגלו הוליך את קלעי פנאתינייקוס עם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, דיאמנטידיס קלע 12 וצארצריס הוסיף 11 ו-7 ריבאונדים. לנאנסי: ריקרדו גריר 21, למיין וילסון 14.

בית ג'

פנרבחצ'ה/אולקר - חובנטוד בדאלונה 63:89

אחרי הניצחון הביתי הגדול על רומא החזקה, הרגישו בחובנטוד שסוף סוף הם יכולים להביט למעלה, לראשות בית ג', ולאו דווקא לבדוק מי נלחם איתם על המקום השלישי. ניצחון חוץ על פנרבחצ'ה/אולקר היה ממקם אותם סופית בטופ 16, אלא שאת זה גם בטורקיה הבינו, והכינו לספרדים קבלת פנים חמה במיוחד. המארחים טסו ל-13:21 ברבע הראשון, ורק הגדילו את הפער כשבמחצית הם מוליכים כבר ב-16 הפרש.

משם ועד לסיום רק הגדילו הטורקים את הפער לשמחתו של הקהל באבדי איפקצ'י. דווין סמית' הוליך את הטורקים עם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, עומר אונן, מירסאד טורצ'אן ואמיר פרלדזיץ' קלעו 14 כל אחד. ג'אגלה הוליך את קלעי חובנטוד עם 17, סימאס יסאיטיס תרם 14 משלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

בית ד'

צסק"א מוסקבה - ריאל מדריד 82:78

מאבק הצמרת של בית ד' הבטיח להיות צמוד ומרתק, ועמד בציפיות. אלופת אירופה, שהפסידה עד למחזור הנוכחי רק משחק אחד ביורוליג, חזרה לאולמה הביתי, אבל פגשה ביריבה עיקשת בדמות ריאל, שחיפשה להבטיח את מקומה בשלב הבא. הרוסים, שהביסו את פאניוניוס ב-32 הפרש במחזור הקודם קיבלו מאבק אדיר במחצית הראשונה, כשהם יורדים בפער מינימלי של נקודה בלבד. טרנס מוריס נתן מחצית ראשונה טובה, אבל ג'רמייה מאסי החזיק את ריאל בתמונה.

המארחים הצליחו לפתוח יתרון בפתיחת הרבע השלישי של 5 נקודות, אבל ריאל השיבה מלחמה וריצת 5:14 בפתיחת הרבע האחרון הובילה את ריאל לסנסציה גדולה במוסקבה, ופתחה מחדש את המאבק על ראשות בית ד'. פיליפה רייס הוליך את קלעי ריאל עם 19 נקודות ו-6 ריבאונדים וקיבל סיוע מאלכס מומברו (14 נקודות) ולואיס בולוק (13). קלעו לצסק"א: טרג'ן לנגדון 14, טרנס מוריס וג'יי אר הולדן 12 כל אחד.

מילאנו - פרטיזן בלגרד 59:73

פרטיזן בלגרד אמנם יצאה אל מילאנו כשהיא מדורגת במקום השלישי בבית דק, אבל פעם נוספת למדנו שהפערים ברמות בין הקבוצות בבית הוא לא כזה גדול. האיטלקים הציגו משחק מלחמה מצויין, וחזרו ברגע האחרון למאבק על העלייה לשלב הבא. מילאנו תפסה פיקוד כבר מהפתיחה ועלתה ליתרון 10 ברבע הראשון. פרטיזן עשתה קולות חזרה, אבל קלעה רק 6 נקודות ברבע השלישי לעומת 16 של המארחים, ולמעשה איבדה את המשחק.

לוקה ויטלי וג'ובי תומאס הוליכו את מילאנו עם 14 נקודות כל אחד, ודייויד הוקינס נתן גיבוי עם 12 נקודות משלו. פרטיזן האומללה קיבלה משחק טוב אך ורק ממילנקו טפיץ', שסיים עם 19 נקודות, והיה היחידי שקלע בספרות כפולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully