וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס לוזון: "התקשורת מנסה להפיל את משפחת לוזון”

המשטרה חוקרת חשד לפיו אבי לוזון היה מעורב בעסקה במסגרתה טוברוק תתמוך במועמדותו לתפקיד יו"ר ההתאחדות ותעביר שחקנים למכבי פ"ת, בתמורה שיעבירו אותם מחוז בליגה ג'. עמוס לוזון, אחד החשודים, דוחה את הטענות

הותר לפרסום כי המשטרה חוקרת פרשת שחיתות בכדורגל הישראלי. שמותיהם של בית"ר נס טוברוק ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון נקשרו בה. במסגרת הפרשה נחשד כי טוברוק סיכמה לכאורה עם נשיא מכבי פתח תקוה לשעבר אבי לוזון ואחיו עמוס על זכות ראשונים להעברת שחקנים תמורת העברה של קבוצת הבוגרים של טוברוק למחוז שונה בליגה ג'.

חקירת הפרשה מתנהלת תחת צו איסור פרסום ביחידה הארצית לחקירות פשעים בינלאומיים של המשטרה מזה כשנה. במסגרתה נחקרו גם עמוס ואיציק, אחיו של אבי לוזון. במשטרה סירבו להגיב ורק מסרו כי למרות שפג תוקפו של צו איסור הפרסום שהוארך מעת לעת, "טרם בוצעו כל פעולות החקירה הנדרשות בתיק ומאחר שהחקירה טרם הסתיימה, איננו נוהגים למסור פרטים מחקירה מתנהלת".

על פי החשדות שנבדקים כרגע, פתח תקוה בראשות עמוס לוזון הבטיחה לטוברוק שתעבור ממחוז שומרון למחוז שרון, לאחר שאבי לוזון ימונה ליושב ראש ההתאחדות במרץ 2007, ובתמורה טוברוק תתמוך באבי לוזון. חשד נוסף שעלה הוא ששני שחקני נוער יעברו בהשאלה מטוברוק וכמו כן יהיה שיתוף פעולה בין המועדונים בעתיד.

יש לציין שקבוצת הבוגרים של טוברוק, ששיחקה במשך שנים רבות במחוז שרון ומאוחר יותר הועברה למחוז שומרון, פתחה קבוצה בליגה ג' ללא מטרות עלייה כיוון שללא מחלקת בוגרים היא לא תוכל לקיים מחלקת נוער. ההנחה היא כי בטוברוק ביקשו לעבור ממחוז שומרון כדי להימנע ממפגש עם קבוצות ערביות.

עמוס לוזון מסר בתגובה: "טוברוק נמצאת בכלל במרכז בית"ר ואבי במרכז מכבי, כך שלטוברוק לא הייתה זכות בחירה ליושב הראש. לקבוצה מליגה ג' אין כמעט ניקוד שקובע מי ייבחר, אין להם שום השפעה ולכן אין לכך כל משמעות. מכבי פתח תקוה קיבלה מאז היווסדה רק שחקן אחד מטוברוק וזה היה לפני מספר שנים, עוד לפני שאבי הפך להיות יושב ראש ההתאחדות. מדובר בשוער דודי חננשווילי, שעבר ניתוח בגבו וגמר את הקריירה, ואנחנו משלמים לו משכורת מטעמים הומניטריים". חננשווילי עדיין מתאמן במכבי פתח תקוה ורשום בהתאחדות כשחקן פעיל.

בשלב זה המשטרה לא מפרסמת פרטים נוספים ולא מוכנה להגיב. גם אבי לוזון סירב להגיב. הבעלים של טוברוק אריק איזיקוביץ' מסר: "טוברוק מעולם לא זומנה לחקירה ביחב"ל ולא נחקרה בנושא. לא היו דברים מעולם. כל ניסיון לקשור את טוברוק או את משפחת לוזון בפרשה הינו מחפיר".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "קבוצת נס טוברוק גיאוגרפית משתייכת לאזור השרון ועל כן הועברה בהתאם לבקשתה ועל בסיס מקום פנוי. ההעברה בוצעה בהתאם לקריטריונים ולהוראות התקנון. יצוין כי קבוצות נוספות הועברו ממחוז שומרון למחוז השרון באותה עונת משחקים, כגון מכבי השרון נתניה, מהסיבות האמורות. בהליך שיבוץ קבוצה לא מעורב יו"ר ההתאחדות וכך גם במקרה זה לא היתה ליו"ר ההתאחדות כל מעורבות או קשר לנושא. ראוי להמתין עד שיתבררו כל פרטי החקירה טרם קפיצה למסקנות".

"התקשורת מנסה להפיל אותנו"

עיתון "מעריב" מפרסם היום (שלישי) מכתב שעליו לכאורה חתום עמוס לוזון, ובו כתוב בכתב יד: "אני עמוס לוזון מתחייב לדאוג להעביר חזרה בעונה הבאה את קבוצת הבוגרים של בית"ר טוברוק למחוז השרון ממחוז השומרון", ולצדו חתימה.

עמוס לוזון הכחיש הבוקר את הטענות ואמר לגלי צה"ל ש"זה שטויות. הכל גיבוב של שטויות. המכתב שפורסם ב'מעריב' חתום על ניייר מכתבים של טוברוק, זה לא אני כתבתי, זה לא כתב ידי, אני מוכן שישלחו את זה לגרפולוג. לא הבטחתי להם כלום, מעולם לא התערבתי בזה.

"מעולם לא נחקרתי ביחב"ל, לא על הפרשה הזאת ולא על שום דבר אחר. אין לי מושג מי מחפש אותי, ועל מה? על העברה של קבוצה מליגה ג' ממחוז שרון למחוז שומרון? עיתון 'מעריב' מחפש אותי. התקשורת מנסה להפיל את משפחת לוזון, מקיזים את דמנו, אבל זה לא יעזור לאף אחד".

עדכון ראשון: 0:00
עדכון אחרון: 10:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully