וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני נהריה גברה 73:90 על הפועל גלבוע/גליל

נהריה התאוששה מהמשבר עם ניצחון מרשים 73:90 על גלבוע/גליל והצילה לג’ינו את המשרה. הקבוצה של קטש הקלה עליהם את המשימה

עירוני נהריה גברה הערב (שני) על הפועל גלבוע/גליל 73:90 והצליחה להתאושש מהמשבר שפקד אותה רגע לפני פגרת החורף עם ניצחון ביתי ראשון העונה.

הקבוצה של יעקב ג'ינו, שהפסידה בשישה משבעת משחקיה האחרונים, פגשה יריבה שאוהבת לרוץ בדיוק כמוה, והצליחה סוף סוף להביא לידי ביטוי את המשחק המהיר שלה. מנגד רשמה קבוצתו של עודד קטש הפסד שני ברציפות אחרי רצף חמשת הניצחונות המצוין שלה, והתרחקה מהצמרת הגבוהה. האורחים היו טובים לפרקים אבל לא שמרו על יציבות וחזרו לפרופורציות אחרי הדיבורים בגן נר על העפלה לפיינל פור.

נהריה התגברה על פתיחה חלשה ובנתה יתרון של 16:22 בסיום הרבע הראשון, והגדילה אותו ל-34:46 במחצית. הנחיתות הקשה בריבאונדים מנעה מגלבוע/גליל לחזור למשחק וברבע השלישי עזר טוני ווישהאם לארון מגי ורון לואיס המצוינים ונהריה שמרה על היתרון הבטוח שלה עד לסיום.

מהלך המשחק

קטש הפתיע בחמישייה כשהעלה את גל מקל לצידם של גוני יזרעאלי, בריאן רוברטס, בריאן רנדל ואלוסיוס אנגוניה. ז'ינו עלה עם החמישייה הקבועה שלו, עם יוגב אוחיון, רביב לימונד, רון לואיס, פיליפ ריצ'י וארון מגי.

בפתיחה נראתה נהריה מבולבלת מתמיד ואנגוניה חגג מתחת לסל והריץ את גלבוע/גליל ל-0:8 מהיר. אבל שלשה של לימונד מהעבר השני הפכה את המומנטום, ודקות טובות של לואיס השלימו ריצה נגדית והעלו את נהריה ל-8:11. רנדל שמר את האורחים קרוב ובסיום הרבע הראשון הוליכה נהריה 16:22.

שתי הקבוצות המשיכו להציג משחק מפוזר ברבע השני, כשנהריה הסתדרה טוב יותר עם הבלאגן וטיפסה ל-21:29. קטש הזעיק פסק זמן וגלבוע/גליל חזרה עם שלשה של גורדון ועוד כמה מהלכים נהדרים של רנדל שקבעו שוויון 29:29. לאחר מכן הגיעה תורם של המקומיים לרוץ, כשמגי משתלט על אזור הצבע ומעלה את נהריה עד ל-30:39, ובמחצית הוליכה נהריה 34:46.

ברבע השלישי נכנס גם טוני ווישהאם לעניינים, והתחמם במהירות עם עשר נקודות. ארון ניקסון ניסה לענות לו מהספסל של גלבוע/גליל, אבל האורחים לא הצליחו לייצר ריצה שתחזיר אותם למשחק. אוחיון המשיך לרכז בסבלנות, ונהריה שמרה על היתרון שלה גם בסיום הרבע השלישי בו הוליכה 55:67.

ברבע האחרון הרימו האורחים ידיים באופן סופי, והפער של נהריה צמח ל-20 נקודות. מגי ולואיס הגיעו לרף 20 הנקודות כל אחד וירדו לנוח, והקהל בעין שרה התפנה לחגוג את הניצחון הביתי הראשון העונה, כשהמשחק הסתיים בתוצאה 73:90 לנהריה.

קלעו לנהריה: ארון מגי (9 ריבאונדים) ורון לואיס 20 כל אחד, רביב לימונד 14, יוגב אוחיון (8 אסיסטים, 6 ריבאונדים) וטוני ווישהאם 10 כל אחד, פיליפ ריצ'י 8 (8 ריבאונדים), רוברט רות'בארט 6, דניאל גור אריה 2, ערן סעודאי שיחק ולא קלע.

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רנדל 14 (11 ריבאונדים), בריאן רוברטס 13, גוני יזרעאלי 10 (5 אסיסטים), אבישי גורדון 9, ארון ניקסון ואלוסיס אנגוניה 8 כל אחד, לוקאס טישר 4, דגן יבזורי 3, אלישי כדיר וגל מקל 2 כל אחד.

ג'ינו: "אני תמיד אופטימי והנה התוצאות"

המאמן המנצח, יעקב ג'ינו, אמר בסיום: "אני מאוד שמח מהניצחון. אני שמח בשביל השחקנים, כי היה לנו הרבה תסכול. אני תמיד אומר לשחקנים לא להביא תסכול למגרש, אבל האמת שגם אני הרגשתי תסכול. רק להעריך אותם על איך שהם יצאו מזה היום. אנשים מסביב רק תמכו בי ושידרו רוגע. אני תמיד אופטימי והנה התוצאות. היה המון רצון היום, במיוחד בצד ההגנתי. אני חושב ששיחקנו עם הרבה סבלנות והיינו עם 10 אסיסטים כבר במחצית הראשונה. זה עדיין רחוק מלהיות מושלם, אבל עשינו דברים התקפיים טובים, במיוחד כשהלכנו פנימה".

על יוגב אוחיון אמר ג'ינו: "הוא לא שכח לשחק. שמנו את המפתחות בידיים שלו, וקורה שהולך קשה. צריך להבין שכמעט אין לו גיבוי, והאחריות עליו גדולה. הוא היחיד שחתום פה לשנתיים מתוך הבנה כמה מוכשר וכמה אישיות יש בו. הוא מתרומם, עושה עבודה, מוותר לטובת הקבוצה וראינו דברים נפלאים ממנו".

על השמועות שיפוטר אמר ג'ינו: "לא הייתי בדכדוך כשהפסדנו, ולכן היום אני לא חושב שאנחנו קבוצת צמרת. סוף סוף שמרנו על הבית, פוטנציאל יש פה ומתחילת הדרך אמרתי סבלנות. אני מבין שמסכלים עליי בעין עקומה כשאני מבקש סבלנות, אבל יהיה טוב".

עודד קטש נשמע מרוצה הרבה פחות: "התחלנו את המשחק הטוב, הובלנו 0:8 אבל נתנו להם לרוץ וזו הייתה המטרה הראשונה שהצבנו - לעמור את הריצה. הגיע לנהריה הניצחון. הם באו יותר אגריסבים, והדברים הבסיסיים לא הלכו. שחקנים שוקלעים משלוש לא קלעו היום. נתנו להם לרוץ, לא עצרנו פסט ברייקים בזמן. כל הדברים הקטנים שעושים משחקים לא עבדו. זה מן חוסר ריכוז שאני לא יודע ממה הוא נובע. לא חושב שהרבה קבוצות ימשיכו לנצח פה. יש לנהריה קבוצה טובה, הם הענישו אותנו בתוך הצבע ולא הייתה לנו תשובה לאגרסיביות".

רון לואיס, שקלע 20 נקודות אחרי שאיכזב עד כה, אמר בסיום: "שיחקנו כקבוצה וזה מה שהיה חסר לנו. השארנו הכל בצד כדי להביא את הניצחון. הרגשתי טוב במשחק, והכי חשוב שהשגנו את הניצחון הראשון שלנו בבית. להפסיד משחקים צמודים בבית זה היה מתסכל. נשארו עוד הרבה משחקים הרבה לעונה ונמשיך להשיג ניצחונות. אני חושב שנהריה שייכת לצמרת. אם נמשיך לשחק ביחד ובהגנה נצליח".

רביב לימונד, שרשם גם הוא משחק טוב אחרי תקופה רעה, אמר: "טוב לנצח, זה רק הצעד הראשון בדרך למה שאנחנו רוצים להגיע. היינו יותר ממושמעים ובהתקפה יותר חכמים. בהגנה היה לנו אקסטרה התאמצנו יותר מהם, וזה מה שניצח את המשחק. אני לא מתייחס לביקורת, אני מאמין בעצמי ובחברים ובעזרת השם נעלה על הגל. נגד מכבי ת"א בגביע נגיע עם הרבה אנרגיות ומקווה שניתן תצוגה טובה. אנחנו רוצים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully