וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעורי בית לחופש

15.12.2008 / 12:13

הישראלים לא קולעים מספיק, החיפאים לא מפחדים מכלום ומיקי דורסמן ובארט ג'וניור לא קשורים. חמש הערות לפני הפגרה בליגת העל בכדורסל

1. הישראלים מזמן בפגרה

ליגת העל בכדורסל לא הגיעה אמנם לאמצע הדרך (בגביע יש לנו עדיין את מחזור שמינית הגמר בשבוע הבא), אבל פגרת החג המולד שהתחילה אתמול היא הזדמנות לא רעה להסתכל על כל מה שקרה ולנסות להבין. הרמה, לא נחדש לכם, לא משהו, אבל לפחות העונה ליגה שומרת על אלמנט אחד מהעונה שעברה: ענין. הצמרת מעובה, התחתית ברורה והדרמה מצליחה לעתים לחפות על הכדורסל הרזה. אחרי שמונה מחזורים מוצאת את עצמה הפועל ירושלים, אחת משלוש הקבוצות היחידות שמשחקות שני משחקים בשבוע, בראש הטבלה, כשרק הפסד לבני השרון מונע ממנה מאזן מושלם. הנתון המדהים לגבי ירושלים היא העובדה שהקבוצה מנצחת כל משחק בהפרשים קטנים, ורק פעמיים החבורה של גיא גודס השיגה ניצחון בפער דו ספרתי. וזאת, אם לא שמתם לב, הקבוצה הכי דומיננטית בליגה.

אם בצמרת ליגת העל אפשר לראות ביום בהיר את הקבוצות שירכיבו לנו בחודש מאי את הפיינל פור, בתחתית אפשר למצוא את הקבוצות שיילחמו על חייהן הרבה אחרי הפגרה. בראש הרשימה, שתי הקבוצות שמתחילת העונה מציגות את היכולת הגרועה ביותר, מכבי ראשון לציון ועירוני קרית אתא, שביחד משלימות 7 הפסדים של מעל 20 הפרש. לשם השוואה, כל הקבוצות האחרות בתחתית, עירוני אשקלון, עירוני נהריה, עירוני רמת גן ומ.כ גבעת שמואל, הפסידו ביחד פעמיים מעל 20 הפרש. מיקי דורסמן אכן קוסם.

ואם כבר, אז הנה עוד הערת סיכום אחת: גם הטבלה הסטטיסטית של ליגת העל לא מביאה איתה בשורות טובות להוגים של "החוק הרוסי". רק שחקן ישראלי אחד, גילי מוסינזון, נמצא ברשימת 20 הקלעים הבולטים של ליגת העל אחרי שמונה משחקים. גם בטבלת הריבאונדים, המצב של הישראלים אינו טוב במיוחד, כשרק שלושה, עידו קוז'יקרו, אורי קוקיה ויניב גרין, נמצאים ברשימת 20 המובילים. לעומת זאת, טבלת האסיסטים עמוסה בישראלים, הרבה בזכות תופעת הרכזים הישראלים שהציפו העונה את הליגה. 14 ישראלים נמצאים ברשימת 20 המובילים, למרות ששלושת המובילים הם רכזים זרים. בטבלה המסכמת את המדד הכללי, נמצא לבדו ליאור אליהו כישראלי יחיד מבין 20 המוליכים. נקווה שעד סוף הסיבוב, אז נעשה את הסיכום המלא, זה יתוקן.

2. ג'פרסון איירפליין

אחת החידות איתה נצא לפגרה היא מכבי חיפה. בתחילת העונה הקבוצה סומנה כאחת הקבוצות שעשויות לטרוף את הקלפים בליגה, אבל אז הגיעו שני הפסדים לגליל/גלבוע ולהפועל ירושלים שקצת הוציאו את האוויר מהאטרקציה החדשה. מכאן חיפה קצת התייצבה ואולי גם התבגרה, אמש היא גברה 60:76 על מ.כ גבעת שמואל במשחק חוץ, אבל עדיין לא ברור מה מידת הכוח האמיתית שלה. "אנחנו קבוצה טובה, למרות שאנחנו אולי קצת מתקשים", אמר אחרי המשחק דבון ג'פרסון, אחד הזרים הבולטים של חיפה, רגע לפני שהוא עולה על מטוס שלוקח אותו לחג המולד בקליפורניה. "אנחנו משחקים בשיטת משחק שייחודית לנו. אף קבוצה אחרת בישראל לא משחקת ככה. אנחנו עדיין קבוצה חדשה, ואין חיבור מושלם. אחרי חג המולד אני מקווה שנשתפר עוד יותר".

ג'פרסון הגיע לישראל בתור תקווה גדולה, ואחרי שמונה משחקים, אפשר לראות כי המאמן אבי אשכנזי שומר על הכוכב הצעיר (22) שלו. עד כה לא שיחק ג'פרסון יותר מ-26 דקות למשחק, ולמעט שני משחקים קלע בספרות כפולות בכל משחק. "אני עושה את החלק שלי בקבוצה", מצטנע ג'פרסון, "המאמן שלי רוצה שאבוא מהספסל ואוסיף התלהבות למשחק. אני עדיין עומד מאחורי הדברים שלי שאנחנו רוצים אליפות השנה. עד כה הפסדנו לשתי הקבוצות שלא יותר טובות מאיתנו, ואנחנו היינו בימים לא טובים של כדורסל. אנחנו הפסדנו לעצמנו את המשחקים, ככה שאף קבוצה לא ניצחה אותנו חוץ מעצמנו".

3. המספר הנוסף של בארט

ההגדרה של מלך הסלים בליגת העל, הפכה החל משנות ה-90 לשם גנאי לקבוצה שתלויה באיש אחד. ברוב הפעמים אותה קבוצה גם מוצאת את עצמה בתחתית הטבלה. דיוויד אנקראם הוריד בעונת 1993/4 את הפועל עפולה, וזכה בתואר מלך הסלים. כמוהו גם דרק גרווין עם הפועל גבת ומכבי קרית מוצקין בעונות 1995/6 ו-1997/8 בהתאמה, דימיטרי היל עם הפועל תל אביב בעונת 1996/7, ג'ו ג'ו אינגליש עם מכבי קרית מוצקין בעונת 1999/2000 ואחרון לעשות זאת היה רואן בארט עם מכבי ראשון לציון בעונת 2001/2. בעונות האחרונות מלכי הסלים נלחמו על הירידה עד המחזורים האחרונים, כשרק סטיב בארט ג'וניור בעונה שעברה חרג מהקו הכללי.

השנה, ככל הנראה, אם בארט ג'וניור לא יתפוס את עצמו בידיים, הוא עשוי להצטרף לרשימה השחורה. כמעט 8 פעמים למשחק זורק בארט ג'וניור מחוץ לקשת השלוש, ומחדיר רק שלושה כדורים למשחק לתוך הטבעת (כשהנתונים עוד סבירים בעיקר בזכות משחקים טובים בתחילת העונה). בכל משחק נראה כאילו בארט ג'וניור מאבד את הראש תוך כדי משחק, והמאמן עדי אזולאי נאבק כדי להשאיר את האיש המרכזי שלו בעניינים. אשקלון של העונה נראית כאילו היא מחפשת יותר מתמיד מנהיג שיוביל אותה לעבר היציאה מהתחתית, ואחרי שקורי קאר נטש בתחילת העונה לטובת גבעת שמואל, יאלץ בארט ג'וניור להתעלם מהאגו שלו, לקלוע אולי קצת פחות, אבל להוציא את העגלה מהבוץ. המספרים שלו לא ימחקו לו את כתם הירידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

4. דורסמן מתקרב אל הסוף

4 דקות לסוף הרבע השני, כשהפועל ירושלים מוליכה 14:41, שלח מאמן מכבי ראשון לציון מיקי דורסמן אל הפרקט חמישה שחקנים שמיעטו לשחק עד כה. רז זהביאן, שזכה בשבוע שעבר לאזכור מעליב בסיכום המחזור, הפציץ 13 נקודות. ביחד איתו עלו קן טוט, אחד הזרים הפחות משמעותיים בליגת העל שכבר נמצא עם רגל וחצי על המטוס, ניר אלוני שחזר לשחק כדורסל העונה אחרי הפסקה של 4 עונות, וגם טל קרפלס ואיגור נסטרנקו, שסיימו העונה גיל נוער.

המהלך של דורסמן מסמל בעיקר את חוסר האונים שלו להוציא מהסגל של ראשון יותר ממה שזיו ארז הוציא. אמנם דורסמן השיג ניצחון אחד בארבעה משחקים, אך ההפסדים הגדולים ביותר של ראשון הגיעו תחתיו. קשה להאמין שדורסמן לא חזה את היכולת הנוראית של קבוצתו מול הפועל ירושלים. רק כמה ימים לפני כן הוא עמד במסיבת עיתונאים וסיפר כמה ירושלים טובה יותר מהקבוצה שלו. באימונים הוא ניסה לשדר אווירה של עסקים כרגיל, אך בקבוצה כמו ראשל"צ צריכים לשנות אווירה וגישה, שני דברים שדורסמן לא משפיע עליהם.

בסיום המשחק נראו שחקני ראשל"צ שבורים, גם הם יודעים שהמהלך שביצע המאמן שלהם לא יוביל לתוצאות חיוביות. מצד אחד השחקנים שהורדו לספסל בבושת פנים קיבלו מכה קשה לביטחון, וקשה לראות כיצד דורסמן ישלב אותם כעת. מצד שני, קשה לדעת כיצד השחקנים האלה יתנו גב למאמן שלהם כשיצטרכו, כשדרכו של דורסמן בראשון תתקרב אל סופה. משמע, עכשיו.

5. קהל פחים

בשבוע שעבר החלטנו לפרגן לקהל של הפועל חולון על ההתבגרות ועל העובדה שהם הרוח החיה שמאחורי ההצלחה של הקבוצה העונה, מלבד הצוות המקצועי. אחרי שבשנים האחרונות יצא שם רע לקהל מאולם הפחים, המחשבות על היום שאחרי מיקי דורסמן הכניסו בהם פרופורציות ויצרו שמחת קיום. שינוי שמקבל משנה תוקף בזכות חלק מהאוהדים הדוחים של מכבי חיפה.

למה הכוונה? 3 דקות לסיום המשחק באור יהודה מול גבעת שמואל, כשהניצחון החיפאי כבר מונח בכיס, החלו אוהדי חיפה לנהום אל עבר קורי קאר, מהזרים הטובים והמנוסים בליגת העל. קאר לא הגיב, אך בסיום המשחק קראו מספר אוהדים לעברו "כושי מסריח". סביר להניח שקאר גם את זה לא שמע, אחרת היה מגיב. מתחילת העונה הספיקו אוהדי חיפה לסבך את קבוצתם בקנס כספי בעקבות הדלקת אבוקה במחזור הפתיחה במשחק בזיסמן, ובמשחק מול גבעת שמואל גם התעמתו עם השוטרים. מישהו שם כנראה נשאר עדיין בליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully