וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות האמיתית

8.12.2008 / 12:56

אם גם הסקר בתחתית העמוד לא שכנע אתכם איפה רואים היום את הכדורגל הכי טוב בעולם, מגיעה נבחרת המחזור באירופה של ענבל מנור ששמה חותמת סופית על כך שיש רק פרמיירליג אחת באירופה: בספרד

44 שערים ב-10 משחקים, שתי קבוצות שחזרו מפיגור 3:0 לשוויון 3:3, משחק בלתי נשכח בין ריאל מדריד לסביליה ועוד תצוגה מדהימה של ברצלונה, הבליטו השבוע את הליגה הספרדית הרבה מעל הליגות הבכירות של אירופה. באנגליה ובאיטליה נרשם מחזור סולידי ללא הפתעות. בגרמניה, אולי לכבוד משחק העונה בו גברה באיירן מינכן על הופנהיים, המשחקים התנהלו על מי מנוחות. ובצרפת, ליון המשיכה לגמגם והפסידה לנאנט, ומארסיי ניצלה זאת לצמצם פערים. מבין עשרות המשחקים האירועים, השערים והמהפכים בסוף השבוע בליגות של ספרד, איטליה, אנגליה, גרמניה וצרפת, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור של אירופה. וברוח סוף השבוע, הנבחרת כוללת ארבעה נציגים מהליגה הספרדית, ומעט מאוד הפתעות. הכוכב האורח של השבוע מגיע אלינו מהליגה הקפריסאית השכנה.

שוער:

ביקורת רבה סופג השוער הצרפתי בן ה-23 של מארסיי. אומרים עליו שהוא לא יציב, שהוא עושה לפחות טעות אחת במשחק, שהוא לוקה ביציאות לכדורי גובה וסופג שערים שטותיים. מארסיי קבוצה נפלאה מבחינה התקפית, אבל חוליית ההגנה שלה, בראשות מנדנדה, גורמת לאריק גרטס הרבה כאבי ראש. בשבת, מנדנדה, שמגדיר עצמו כשוער הטוב בצרפת, דווקא הגיע לעבודה ובגדול. השוער רשם יום נפלא וקבוצתו עצרה את רצף המשחקים ללא הפסד של ניס עם 1:2 בוולודרום. החדשות הטובות הגיעו מנאנט שעתיים מאוחר יותר. ליון הפסידה והפער בצמרת ירד לשלוש נקודות. מישהו מריח מאבק אליפות אמיתי בצרפת?

הגנה:

מגן ימני: ז'וזה בוסינגווה – צ'לסי

במאי 2009, שתורכב נבחרת העונה באירופה, יתחרו שלושה שחקנים על עמדת המגן הימני: מייקון מאינטר, דני אלבש מברצלונה ובוסינגווה, הפורטוגלי של צ'לסי. כולם מגנים מהדור החדש - מהירים, חורשים את האגף ופנטסטיים בצד ההתקפי. היתרון של בוסינגווה על פני האחרים, הוא דווקא ביכולות ההגנתיות. אולד סקול. בוסינגווה היה האיש של המשחק בניצחון צ'לסי בבולטון 0:2. הוא בישל את השער הראשון לאנלקה, היה קרוב לכיבוש, וגם נעל את האגף שלו. צ'לסי התאוששה מההפסד לארסנל וממשיכה להחזיק בתואר ההגנה הטובה בפרמיירליג. למגן שעלה 16 מיליון ליש"ט מפורטו חלק גדול בכך. איך אמר עליו ג'ון טרי: "הוא מתגלה כאחת ההחתמות הגדולות של השנה באירופה".

בלם: נמניה וידיץ' – מנצ'סטר יונייטד

לפעמים, פשוט צריך לדעת להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. תשאלו את נמניה וידיץ', שבדקה ה-90 באולד טראפורד הגיח לכדור שניתז מהקורה לאחר בעיטה של מייקל קאריק, וגלגל כדור פשוט לרשת של סנדרלנד. 90 דקות צרו שחקני היונייטד על שערו של מרטון פולופ, בעטו 27 פעמים לעבר השער, ולא הצליחו לפצח את הבונקר. ומה שלא הצליחו רוני, טבז, ברבאטוב והחברים, עשה דווקא הבלם. בזכות הטיימינג המושלם ובזכות השמירה על הסטטוס קוו והמתח בצמרת, וידיץ' מקבל הופעה שנייה העונה בנבחרת.

בלם: קרלס פויול – ברצלונה

לקפטן של ברצלונה היה משחק טוב מאוד בהצגה השבועית מול ולנסיה (0:4). במחצית הראשונה, כשולנסיה עוד הייתה במשחק, הבלם רשם חילוצי כדור יפים ושמר על השקט ברחבה של ויקטור ואלדז. בכלל, צריך להוריד את הכובע בפני פויול. לא פשוט לא להיות בלם בקבוצה מטורפת מבחינה התקפית, כשגם המגנים שלה מבלים יותר ברחבת היריב מאשר ברחבה שלהם. השקט שמעניק הקפטן הוותיק הוא זה שמאפשר לחבריו להשתולל, להתפרע ולספק הנאות כדורגל צרופות שבוע אחרי שבוע. ברצלונה כבשה העונה 44 שערים, אבל היא גם ספגה רק 9 וזה נזקף בעיקר למספר 5 עם הרעמה.

מגן שמאלי – פיליפ להאם – באיירן מינכן

בדקה ה-60 של משחק העונה בבונדסליגה חובבי האנדרדוג ברחבי אירופה יצאו מגדרם. הופנהיים הקטנה, הסיפור הכי גדול בכדורגל העולמי, הובילה 0:1 באליאנז ארנה. אלא שאז, יצא המגן השמאלי של באיירן לפריצה סוחפת ושלח טיל אדיר לחיבורים שקבע שוויון. להאם ניחן בכישרון לכבוש שערים היסטוריים. הוא כבש את השער הראשון במונדיאל 2006, ואת שער הניצחון בחצי גמר היורו מול טורקיה ב-2008. בין לבין, הוא עשה כמה טעויות קריטיות שגם עלו לנבחרת שלו בהפסד בגמר היורו לספרד. בקיץ, להאם היה כבר סגור בברצלונה, ויורגן קלינסמן שכנע אותו להישאר במינכן. שער השוויון מול הופנהיים עשוי להתברר בסוף העונה כזה שהביא את המפנה בדרך לעוד אליפות.

קישור:

קשר: חסוס נבאס – סביליה

לסביליה היה הרבה מזל בניצחון 3:4 על ריאל מדריד. פאלופ היה מצוין בשער, הכדורים פגעו בקורות והשופט התעלם מפנדל ברור. ובכל זאת, האנדלוסים השיגו ניצחון שני בברנבאו ב-15 השנים האחרונות. הניצחון הזה הושג הרבה בזכות התקפות מתפרצות קטלניות, שהבליטו את ההגנה המגוחכת של ריאל. מי שהיה אחראי המרכזי לכאב ראש התורן של ברנד שוסטר, היה הקשר הימני בן ה-23. חסוס נבאס לא הפסיק להטריד את מרסלו האומלל, חרש את האגף הימני והכין את השער הראשון לאדריאנו. נבאס, אגב, מאובחן כסובל מגעגועים כרוניים והתקפי חרדה, וכתוצאה מכך סירב בעבר לצאת למחנות אימון הרחק מביתו שבסביליה. אחרי המשחק בברנבאו, התגלו אצל שוסטר סממנים דומים.

קשר: אסטבן קמביאסו – אינטר

בניגוד לברצלונה ההרפתקנית והמלהיבה, אינטר היא בית ספר לכדורגל יעיל. ללאציו היו הרבה שאיפות להפתיע את האלופה באולימפיקו, אבל הנראזורי לא התרשמו, עקצו וסגרו את המשחק מהר מאוד. בין שער לשער, כשלאציו החזיקה בכדור וחיפשה לחזור למשחק, היה זה היום של הארגנטינאי. בדקה ה-29 הוא גלש לרגליים של מאורו סראטה ומנע שער שוויון. קמביאסו, שבעיתות מצוקה משחק העונה גם כבלם, היה בכל מקום. הוא חילץ כדורים ברחבה, הוציא מתפרצות והציג משחק שקט במרכז השדה. ז'וזה מוריניו יכול להתרווח בשקט בכיסאו – המאזן שלו באולימפיקו עומד על שני ניצחונות ו-0:7 בשערים.

קשר: סבסטיאן ג'ובינקו – יובנטוס

ג'ובינקו הוא עוף מוזר. 164 סנטימטרים של כישרון ויכולת טכנית מדהימה, עם אגו של סופרסטאר בהתהוות. הילד, שמסומן כיורש של אלסנדרו דל פיירו, איים להפוך בקיץ לדבר הבא ביובנטוס. אלא שקלאודיו ראניירי מתרשם פחות. המאמן הוותיק עושה לילד סדרת חינוך. דקות המשחק שהוא מקבל מעטות, והשמועות על מעבר בינואר הלכו וגברו. באיטליה מדברים על ווסטהאם, ארסנל וגנואה, אבל ראניירי לא מוכן לשמוע. פציעה של דל פיירו שלחה את הילד להופעה נדירה בהרכב. ג'ובינקו אותת לראניירי עם שער ענק בבעיטה חופשית ואינספור נגיעות אומן, ב-1:2 הקשה של הגברת מול לצ'ה. יובה תארח את מילאן במחזור הבא למשחק הגדול של איטליה. ראניירי יקבל ודאי במהלך השבוע הרבה מסרים מהסוכנים של ג'ובינקו.

התקפה:

חלוץ: סרחיו אגוארו – אתלטיקו מדריד

גם הקולצ'נרוס הבריקו בסוף השבוע המטורף בספרד. אתלטי, הקבוצה הכי לא יציבה בספרד, חזרה מחיחון עם 2:5 מרשים, שהעלה אותה למקום השישי. אגוארו, הדבר הכי מלהיב העונה במדריד, בלט עם צמד ובישול, שהעלו את מאזנו לשבעה שערים. אתלטיקו סומנה בקיץ כאחת שמסוגלת לחזור לימיה הגדולים ולאיים על התואר, אך למרות הסגל הסופר כשרוני, חבייר אגירה סובל מהגנה רעה וחוסר יציבות משווע. וכמובן, גם מהמנחוס התמידי שאופף את הקלדרון. ובחזרה לקון, ספקולציות בספרד קושרות אותו למעבר של 55 מיליון יורו לברצלונה בקיץ. אתם יכולים לדמיין את שיתוף הפעולה עם מסי?

חלוץ: איבן קלסניץ' – נאנט

ההתלבטות בין החלוץ הקרואטי לגיום הוארו מסן ז'רמן נמשכה עד הרגע האחרון. הוארו כבש צמד ובישל בניצחון פ.ס.ז' 1:3 על לה מאן, אבל הפור נפל על קלסניץ'. החלוץ הקרואטי, שנכנס ללב של חובבי הכדורגל בעולם לאחר שהתגבר על שני ניתוחים להשתלת כליה, עזב בקיץ את הבית החם בברמן והצטרף לעולה החדשה. הוא לא כבש שער אחד ב-16 המשחקים הראשונים של העונה, אבל בשבת הוא הפך לגיבור של נאנט. קלסניץ' עלה למגרש בדקה ה-59, ועד לסיום כבש צמד שניצח את ליון 1:2, והחזיר את העניין לליגה הצרפתית. רק בשבוע שעבר נפוצו שמועות על כך שהקרואטי ייחתך מהקבוצה בגלל היכולת החלשה, אלא שקלסניץ' שוב עשה מה שהוא עושה טוב מכולם – קם מהאשפתות.

חלוץ: תיירי הנרי – ברצלונה

בשבוע שעבר, התיישב הצרפתי במסיבת העיתונאים השבועית של ברצלונה והסביר לכתבים מדוע הוא לא כובש שערים כמו בארסנל. "אני מבין שכולם רוצים לראות את השערים שכבשתי בארסנל, אבל כאן זה שונה", אמר הנרי והסביר שהסיבה נעוצה בכך שהוא מתופקד כשחקן אגף. חסרונו של סמואל אטו החזיר את הנרי לעמדת החלוץ של פפ גווארדיולה, והתוצאות היו מיידיות. שלוש נגיעות רכות של הנרי בכדור הסתיימו בשערים נפלאים, שהזכירו ימים יפים. מעבר לזה, הסופרלטיבים על ברצלונה כבר באמת מתחילים להישחק.

כוכב אורח: יואניס אוקאס – אומוניה ניקוסיה

המחזור ה-12 בליגה הקפריסאית סיפק מוליכה חדשה ומפתיעה. אומוניה פירקה את אא"ק לרנקה 2:5 בחוץ, ניצלה את ההפסד של אנורתוזיס ועלתה לפסגת הטבלה באי השכן. למלך החדש בניקוסיה קוראים יואניס אוקאס. שלושער שלו העלה את מאזנו לשמונה שערים העונה. בעבר הוא זכור כמי שכבש גם מול נבחרת ישראל. בקריירה שלו הוא עבר באנורתוזיס, פאוק סלוניקי, אולימפיאקוס וסלטה ויגו, ובקיץ חזר לקפריסין כדי לנסות ולהשיב לאומוניה את האליפות לאחר חמש שנים, על חשבון קבוצתו לשעבר. בינתיים, הוא עושה את העבודה מצוין.

שווים אזכור:

מרטון פולופ (סנדרלנד) – יום גדול לא הספיק לנקודה באולד טראפורד.

ז'ולן לסקוט (אברטון) – צמד נדיר, אבל מה עם ההגנה?

אנחל לאפיטה (לה קורוניה) – פנטסטי בניצחון השלישי ברציפות של דפור.

סטפן קיסלינג (לברקוזן) – צמד ובישול על הנמושות ממנשנגלדבאך.

אלברטו ג'ליארדינו (פיורנטינה) – צמד שהעלה את ג'ילה ל-11 העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully