וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי כץ תל אביב

5.12.2008 / 16:24

הוא דחף את דרוקר, התעקש על בראון ומחליף את ג'מצ'י. הכוח של רענן כץ במכבי ת"א רק גדל השבוע, והוא ממשיך לדחוף לשינויים במועדון, מהדירקטוריון ועד עמדת הגארד: "קנינו חליפה, עכשיו רק חסרה עניבה"

רענן כץ זרח לאחר ניצחונה הביתי של מכבי תל אביב על ציבונה זאגרב (83:88), כמו חתן ביום חופתו. בשמונת הימים האחרונים שהה כץ בישראל, ואין זה מקרי שהיו אלו ימים מלאי התפתחויות: שרון דרוקר צורף, גם אלטון בראון, בעוד שרודני ווייט עזב את המועדון לאחר חודשיים של אי-וודאות. קודם לכן היה כץ שותף מרכזי בהחלטה להשיב ארצה את פיני גרשון. אם בעבר היה מקדיש הישראלי-אמריקאי נתח ניכר מביקוריו בישראל לבדיקת אפיקי השקעה שונים, בעיקר בתחום הנדל"ן, הרי שאת השבוע האחרון הקדיש כמעט בלעדית למכבי: הוא דחף בכל הכוח את מינויו של דרוקר, אף שנתקל בהסתייגויות מצד דיוויד פדרמן; לאחר מכן, בגיבויו של שמעון מזרחי, שכנע את חבריו בהנהלה כי יש צורך להחתים את בראון, הגם שהקבוצה מצויה כבר כעת בגירעון של מיליוני דולרים.

אילו היה הדבר תלוי בלעדית בפדרמן, ייתכן בהחלט שהשניים לא היו מגיעים העונה לתל אביב. פדרמן, מספרים בקבוצה, לא שש כעת להוציא כספים מיותרים, ודאי שלא לאחר המשבר הכלכלי האחרון, בו כנראה ספגו עסקיו מכה קשה (על כך נכתב אתמול בהרחבה באחד העיתונים הכלכליים). כץ נחשב כיום לאדם החזק ביותר במועדון מבחינה פיננסית, לאחר שנערך היטב למשבר המדובר. בטרם המריא בלילה לארה"ב, העניק אור ירוק לצוות המקצועי בכל הקשור להחתמת שחקן נוסף. עוד קודם לכן הספיק כץ להחליף את נציגו בדירקטוריון בארבע השנים האחרונות, דורון ג'מצ'י, בעו"ד חיים סמו, שבזמנו ייצג בדירקטוריון מכבי את איש העסקים קובי אלכסנדר. "קנינו חליפה, עכשיו רק חסרה עניבה", רמז אתמול כץ, בהתייחס לחלק החסר בפאזל שנאלצה מכבי להרכיב מחדש תוך כדי תנועה – גארד בכיר נוסף, שיעזור לקרלוס ארויו בהובלת הכדור ויורד מעט מהנטל העצום הרובץ על כתפיו. הדבר אמור לצאת לפועל כבר בימים הקרובים.

הגארד הזה עשוי להיות מיירה צ'אטמן. בשנתיים האחרונות הוזכר האמריקאי כמועמד לאיוש עמדת הרכז במכבי, אך בכל פעם נפסל מטעמים אחרים. לפני שבוע הועלה שמו לראשונה, אולם קבוצתו הנוכחית, בשיקטאש, סירבה לשחררו. הקבוצה הטורקית מצויה אומנם בקשיים כלכליים ומפגרת בתשלומים, אך נכון להיום מסרה שהיא אינה מוכנה לוותר על שחקנה המרכזי. אם בימים הקרובים לא ישוחרר צ'אטמן מבשיקטאש, תמשיך מכבי בחיפושיה.

מי שצפויים לשלם את מחיר השינויים הם שלושה: אסטבן באטיסטה, טריי סימונס וג'ייסון וויליאמס. האורוגוואי ציפה לקבל הזדמנות מחודשת תחת גרשון ונראה מאושר לאחר עזיבתו של אפי בירנבוים, אלא שגם המאמן החדש מעדיף שחקנים אחרים על פניו. ברגע שישוב אלטון בראון לכושר משחק – בכל זאת, בחודשים האחרונים התנהל ללא מסגרת מסודרת והגיע ארצה ללא כושר גופני – באטיסטה ישוחרר. סימונס, שהגיע בקיץ כהבטחה גדולה והפך ברבות הימים לעוד שחקן ספסל מדוכדך, יעזוב לאחר שיוחתם הגארד הנוסף. וויליאמס, שבשלוש דקות משחק אמש הספיק לשחרר שני איירבולים מביכים, נמצא גם הוא בדרכו החוצה.

"לליגה הישראלית אני לא דואג"

"האמירות המכוונות של 'האיש החזק' או 'האיש הקובע' הן מיותרות", סבור כץ. "יש קבוצת בעלים בראשות שמעון מזרחי שמגבשת החלטות. הרקאנטים שותפים נאמנים ואין לבטל אותם. שמעון רואה את טובת המועדון, ויש לנו מערכת יחסים יוצאת מן הכלל. אני שמח שבשמונת הימים בהם שהיתי בארץ סגרנו את נושא צוות המאמנים, שלדעתי הם הכי טובים שיש.

"לליגה הישראלית אני לא דואג", ממשיך כץ. "יש לנו את עומרי, ליאור, טל ויניב, שהם הטובים ביותר בעמדות שלהם. הפעם ליאור נתן את משחק חייו, ואני שמח שאחרי התקופה הקשה הוא ידע לקום ולהתעלות. לצדו של צביקה קציר, שמייצג אותי בהנהלה, יהיו בדירקטוריון אחי ועו"ד חיים סמו, שמחליף אחרי ארבע שנים את דורון ג'מצ'י אשר ימשיך לטפל בנאמנות בוותיקים. אני מודה מאוד לדורון על כל מה שעשה. בחרתי בעו"ד סמו כאיש מקצוע בתחומו".

אי אפשר איתם, אי אפשר בלעדיהם

מקצועית, גם אתמול הייתה מכבי רחוקה מלהרשים. תצוגת שיפוט בינונית עזרה לה לברוח ברבע השני עד לפלוס 14, אולם מהרגע בו ירד ארויו לספסל לאחר שביצע עבירה שלישית, חמש דקות למחצית, צברה מכבי כמות זהה של נקודות ואיבודי כדור (4). ציבונה הצנועה, שמציגה סגל הכולל שחקני ספסל לשעבר בעירוני נהריה (וודראן ווקושיץ'), קרואטים מזדקנים (דאבור קוס, ניקסה פרקאצ'ין) או אמריקאים חסרי ניסיון אירופאי (ארל קאלוואי), גררה את מכבי ברבע הרביעי לקרב חפירות שכמעט והביא לסדרת התקפי לב בהיכל. כשציבונה עלתה במהלכו ליתרון ארבע, פרש דיוויד פדרמן מהמגרש לכיוון חדרי ההלבשה. גם איש העסקים השקול לא יכול היה לשאת את המתח הרב.

בסיכומו של דבר, הניצחון על ציבונה הותיר את מכבי בחיים שבוע נוסף. הפסד בשבוע הבא לאבלינו, ומכבי שוב תסתבך בתחתית בית א'. הפסד ב-8 נקודות ומעלה, והסכנה תהפוך מוחשית במיוחד. גרשון ודרוקר מקווים לעבור את השבועיים הבאים בשלום; הם מסמנים את פגרת חג המולד, אליה תצא היורוליג ב-17 בדצמבר, כתקופה שתשמש מעין "קדם עונה" עבורם. אז יהיה די זמן להטמיע בשחקנים את הפילוסופיה של גרשון וללמד בצורה דקדקנית יותר את התנועות המסוימות שרוצה לראות המאמן בהתקפה. ומה יקרה עד אז? "בינתיים אנחנו צריכים לספק פתרונות", אומרים גורמים בצוות המקצועי.

הפתרון הנוכחי הוא אחד: ריצה. המטרה של גרשון היא להימנע ככל האפשר ממשחק עומד. כשמכבי רצה, כפי שעשתה ברבע הראשון והשלישי, קל יותר לשחקנים כמו דיאור פישר וטל בורשטיין לבוא לידי ביטוי. במשחק עומד נאלצת מכבי להתמודד מול הגנות אזוריות, שללא שחקן פנים דומיננטי הופכות קשות במיוחד לפיצוח. ובעיקר: היא מאלצת את מכבי לחשוב. במצב העניינים הנוכחי, נראה שלא מדובר בצד החזק ביותר שלה.

גם הקו האחורי פגיע, ובכללו המחסור בסמול פורוורד אמיתי, נותן את אותותיו. שהרי ללא ארויו, מכבי לא מסוגלת להוציא לפועל בהתקפה; ללא מרכוס בראון, אין למכבי שחקן שמהווה איום של ממש מבחוץ; וללא בורשטיין יש הרבה פחות איי.קיו על המגרש. הבעיה היא שאיתם יחד אין הגנה. כספי מהווה פיתרון זמני בעמדה מספר 3, ושארפ עולה לשחק בעיקר כדי לאפשר לגארדים האחרים מעט מנוחה. זה כרגע מה שיש למכבי להציע, וגם גארד נוסף לא אמור לשנות את המצב באופן קיצוני.

אוהדי הקבוצה, מכל מקום, מעדיפים שלא לשאול כעת שאלות. סובלים בשקט. לכך, הם אומרים, עוד יהיה די זמן בהמשך. לאחר מפח הנפש מול מלאגה, וכשלפתע ההעפלה לשלב הבא ביורוליג – עליו שילמו מראש במסגרת המנוי – כבר לא נראית כדבר מובן מאליו, הם מסתפקים בשתי הנקודות החשובות. "קשה, קשה", סיכם אחד מהם עוד ערב דרמטי. "אבל מעניין", הוסיף חברו. מה שנכון, נכון.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully