וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המאמנים ואיגוד הכדורסל קרובים לחתימת הסכם שכר

הארגון העביר לאיגוד הסכם לאישור, שכר המאמנים יעלה ב-45 אחוזים ב-5 השנים הבאות. ארגון המאמנים יסייע למאמנים לתבוע את אשקלון

ארגון מאמני הכדורסל ואיגוד הכדורסל קרובים מאוד לחתימת הסכם שכר היסטורי בין מאמני הנבחרות לאיגוד, שהוא שלב ראשון בהסגת הסכם כולל לתנאי העסקתם של כלל מאמני הכדורסל בארץ.

לאחר משא ומתן שנמשך כעשרה חודשים העביר הארגון באחרונה לאיגוד הכדורסל טיוטה אחרונה של הסכם המסגרת עליו בין הארגון לאיגוד. כבר בפתח הסכם המסגרת מוסכם כי בתוך חודש מרגע החתימה תוקם ועדה שתכלול שישה נציגים, שלושה מהארגון ושלושה מהאיגוד, שתגבש דרכים לקידום מעמד המאמן בכל הליגות המנוהלות על ידי איגוד הכדורסל. הוועדה תגיש את המלצותיה עד ל-1 במרץ 2009 כשהכוונה היא ליישם את המסקנות כבר בעונת 2009/10.

באשר למאמנים המועסקים באיגוד באימון נבחרות ישראל השונות והנבחרות האזוריות, סוכם בהסכם המסגרת שהם יועסקו בחוזה עבודה אישי, יופרשו להם כל הכספים לקרנות הפנסיה והם יצברו וותק ויהיו זכאים לפיצויי פיטורים.

המצב כיום הוא שהמאמנים מועסקים בחוזי משימה ואינם זכאים לדמי הבראה, ימי חופשה והחזר הוצאות נסיעה. הסעיף המרכזי בהסכם הוא סעיף השכר. הוסכם שבחמש השנים הקרובות, החל מה-1 בינואר 2008, יעלה שכרם של המאמנים בסך כולל של 45 אחוזים לעומת השכר המשולם היום. בשנתיים הראשונות השכר יעלה ב-8.5 אחוזים מידי שנה, בשנה השלישית והרביעית ב-9 אחוזים בכל שנה ובשנה החמישית, 2012, יועלה השכר ב-10 אחוזים נוספים.

כאמור, הנהלת ארגון המאמנים החליטה לקבל את תנאי הסכם המסגרת ועתה מצפים באיגוד להודעה הסופית מצד האיגוד ולקביעת המועד לחתימה.

יושב ראש הארגון צביקה שרף מרוצה, אך מדגיש שזהו רק תחילתו של המהלך: "אני שמח שאחרי 60 שנה סוף כל סוף יזכו מאמני הכדורסל המועסקים באיגוד לתנאי עבודה שכל עובד שכיר במשק זכאי להם וגם לתמורה הולמת. הכדור אצל ראשי האיגוד ואני מקווה שהחתימה תהיה בקרוב. השלב הבא והוא החשוב בעייני יותר, להגיע להסכמה עם האיגוד לגבי תנאי ההעסקה של כלל המאמנים בכדורסל הישראלי, בעיקר אלה שמאמנים בליגות הקט סל והילדים וששכרם זעום ואין להם תנאים מינימליים".

ארגון מאמני הכדורסל יסייע למאמנים צעירים לתבוע את אשקלון

ארגון מאמני הכדורסל והסתדרות העובדים יסייעו לששת מאמני הנוער שאימנו בעירוני אשקלון להגיש תביעה לבית הדין לעבודה לתשלום שכרם.

ששת המאמנים - שי מימון, מוזס אלחרר, ספי ביטון, גל וקנין, דניאל עידן וג'ף ריידן, הועסקו באגודה בזמן שזו נוהלה על ידי אברהם פלדה וידידיה רפפורט, (2006/07) כמאמני קט-סל, ילדים ונוער. אחרי שהשניים פסקו מלנהל את האגודה, נותר כלפיהם חוב כספי, בסכום כולל של 157 אלף שקלים כולל הצמדה וריבית.

אחרי שפלדה ורפפורט עזבו, חזרה האגודה לניהולה של עיריית אשקלון, אשר מסרבת להכיר בחוב ואינה מוכנה להסיר אותו. המאמנים פנו לארגון המאמנים בבקשה לעזרה והיועץ המשפטי של הארגון, עו"ד יול ברדוש, הגיש בשמם עתירה למוסד לבוררות של איגוד הכדורסל.

אבל כאן, בניגוד למצופה, התערב היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, אשר טען בחוות דעת כי על פי תקנון האיגוד אין באפשרות בית הדין לדון בעתירה, חוות דעת שהתקבלה על ידי דייני בית הדין.

לאחר שיושב ראש איגוד הכדורסל סרב להתערב בנושא ולבקש מהיועץ המשפטי לשנות את חוות דעתו, הוחלט בארגון המאמנים לסייע לששת המאמנים להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. מדובר בשישה מאמנים צעירים, חלקם חיילים בשירות סדיר אשר אין באפשרותם הכלכלית לשכור סיוע משפטי ולכן הארגון וההסתדרות יטפלו בהם ללא כל תמורה.

במקביל מתכוון יושב ראש הארגון צביקה שרף לפנות ליושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורסל אבנר קופל ולבקש ממנו לפעול אצל הנהלת עירוני אשקלון כדי למצוא פתרון לששת המאמנים הצעירים אשר לא קיבלו את שכרם מבלי להגיע לדיון משפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully