וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטרוממה על הרגליים

29.11.2008 / 21:56

חיפה היט התאוששה משני הפסדים בליגת העל כדי לנצח את עירוני נהריה 61:71. ניצחון רביעי לבני השרון, הפעם 68:79 על הגבעה

המחזור השישי בליגת העל נפתח כבר הערב (שבת), לראשונה העונה עם שני משחקים. מכבי חיפה התאוששה משני הפסדי ליגה כדי להזכיר לכולם למה הצהירו שם על כוונות רציניות בפתיחת העונה. ההיט ניצחה את עירוני נהריה 61:71 במשחק בין שתיים מהקבוצות המועמדות להגיע לפיינל פור בסיום העונה.

במשחק השני, שהוקדם לפי בקשתה של בני השרון, גברה הנציגה הישראלית ביורוקאפ על מכבי גבעת שמואל 68:79. בני השרון השיגה ניצחון ליגה רביעי ברציפות בעידן אריאל בית הלחמי, ומצבה בליגה נראה טוב מתמיד.

עירוני נהריה - מכבי חיפה 71:61

החילופים בסגל עזרו לעירוני נהריה לייצב את עצמה בימים האחרונים, אבל מי שהיה אחראי לפתיחה הטובה שלה בעין שרה הפעם היה רביב לימונד, שקלע 6 מ-8 הנקודות הראשונות של קבוצתו. את האורחים מחיפה זה לא ממש הרשים בהתחלה, ומשה מזרחי קלע שלשה כדי לבצע מהפך ולהעלות את ההיט ל-10:13. הדקות הבאות היו שייכות לזרים של נהריה ובעיקר ארון מגי, שהובילו אותה ליתרון 16:20 בסיומו של הרבע הראשון.

דבון ג'פרסון פתח את הרבע השני בסערה ותוך שתי דקות היה זה שוב מזרחי שדאג למהפך נוסף, והעלה את חיפה ל-25:26. נהריה ענתה בריצת 1:7 כולל שלשה של טוני וושהאם, ושמרה בדקות הבאות על יתרון משכנע, בשיאו העלה אותה רוברט רותבארט ל-30:40. חיפה הצליחה לקלוע רק נקודה אחת עד להפסקה.

רון לואיס העלה את נהריה ליתרון שיא של 31:42 בתחילת הרבע השלישי, אלא שמכבי חיפה הראתה בדקות האלה למה היא מתיימרת להיות קבוצת צמרת העונה, והגיבה בריצת 0:10 בכיכובו של משה מזרחי. שלשה שלו כבר העלתה את הירוקים להפרש של ארבע נקודות, אבל ארון מגי דאג לשמור על משחק צמוד מהצד השני, וחיפה סיימה את הרבע השלישי ביתרון 48:50.

משה מזרחי המשיך לככב גם בפתיחתו של הרבע האחרון כדי לקלוע את השלשה השלישית שלו במשחק ולסיים ריצת 0:5 בדרך ליתרון 48:55. נהריה שוב לחצה, אבל גם דורון פרקינס קלע מעבר לקשת ושמר על היתרון של הירוקים. פרקינס, יחד עם עידו קוז'יקרו ודבון ג'פרסון, יצרו מומנטום נוסף ארבע לסיום והעלו את קבוצתם ליתרון דו ספרתי, 55:66. לנהריה כבר לא היו כלים להתמודד עם המשבר הזה, בדקות האלה העומק והחיבור בין השחקנים הוכיחו את עצמם - וחיפה הוכיחה שהיא נמצאת במצב הרבה יותר טוב בפרמטרים האלה.

אחד מכוכבי המשחק, משה מזרחי, אמר בסיום: "אחרי שני הפסדים התאוששנו. באיזשהו מקום זה מסמן מטרה. כעת אנחנו ממשיכים קדימה. אני עושה את העבודה שלי, לפעמים קצת יותר טוב ולפעמים פחות. אנחנו עובדים קשה וכל פעם מישהו אחר הוא זה שעושה את העבודה יותר טוב".

מאמן מכבי חיפה אבי אשכנזי: "אנחנו אחרי שני הפסדים ויצא לנו קצת המומנטום. זה גם ניצחון חוץ מול קבוצה שתיאבק איתנו על הפיינל פור. בעיקר באנו רכים ולא סגרנו את הצבע כמו שתיכננו. אני שמח שהעלנו את רמת האגרסיביות שלנו במחצית השנייה. קבוצה שרוצה להצליח חייבת הגנה. אנחנו צריכים להציג כדורסל טוב ומעבר לזה אני לא רוצה לצאת בהצהרות".

מאמן עירוני נהריה יעקב ג'ינו: "כל המחצית השניה שיחקנו רע מאוד ומגיע להם קרדיט על ההגנה החזקה שלהם. בכל זאת חיפה עשו פה 71 נקודות. לא שיחקנו קבוצתי, לא פירגנו במחצית השנייה ולכן הפסדנו. היום כבר אין משמעות רבה לבית וחוץ כי השיפוט הוא מאוד הוגן. בהמשך ניקח ניצחונות רק בזכות עבודה. אנחנו מתפרקים מהר מידי, ולזה אני מתכוון למצוא פתרונות".

קלעו למכבי חיפה: משה מזרחי 17, ברוקס סיילס 14, דבון ג'פרסון 11, דורון פרקינס (10 אסיסטים ו-9 ריבואנדים) ועידו קוז'יקרו 10, בי.ג'יי מאקי 9.

קלעו לעירוני נהריה: ארון מגי 14, טוני וושהאם 13, רביב לימונד 12, רון לואיס 10, פיליפ ריצ'י 6, רוברט רותבארט, ניצן חנוכי ויוגב אוחיון 2 כל אחד.

מ.כ גבעת שמואל - בני השרון 79:68

מעודדים משלושה ניצחונות בשלושת משחקי הליגה האחרונים, שחקניו של אריאל בית הלחמי פתחו בסערה ועלו ליתרון 8:17 בעיקר בזכות מאיר טפירו ואוגונה אוניקווה. גבעת שמואל הצליחה לרשום ריצת 0:5 כדי להימנע מהפרש דו ספרתי משמעותי כבר ברבע הראשון, אבל טפירו החזיר בשלשה כדי למנוע מהמארחים לחזור לגמרי למשחק, בדרך ליתרון 18:26 לבני השרון בסיומו של הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני, בני השרון ניסתה לפתוח שוב פער ועלתה ל-22:30 אחרי זריקות עונשין מוצלחות של שון מונסון. מהצד השני, קורי קאר וג'רמיין הול המשיכו לרדוף אחרי שני השרון וצימקו ל-32:29. הגבעה ניסתה להיצמד לבני השרון לאורך כל הרבע הזה, ונהנתה מאחוזים רעים שלה מהשלוש כדי לעשות את זה. בסופו של דבר, רונלד רוס צימק ליתרון מזערי לפני הבאזר, ובני השרון הובילה 40:42 בלבד בהפסקה.

גבעת שמואל הצליחה לעשות מהפך עם ארבע נקודות רצופות בתחילת הרבע השלישי. מאותו רגע, בני השרון הייתה זו שרדפה אחריה, אלא שזה קרה רק עד לשוויון של 50:50. מאיר טפירו (שלשה) וארז כץ קלעו חמש נקודות, וקוקי בלצ'ר הוסיף עוד חמש משלו כדי לעלות ליתרון 50:60. עד לסיום הרבע, המארחים הצליחו לקלוע שש נקודות רצופות כדי לחזור לחיים בפיגור 60:56 לקראת הרבע האחרון.

מאיר טפירו וארז כץ המשיכו לטווח מעבר לקשת בתחילתו של הרבע האחרון, כדי להעלות את בני השרון ל-60:68, ובדקות האלה היה נראה כי הגבעה כבר איבדה את הפתרונות לעצור את האורחים. היתרון של בני השרון רק הלך וטפח, מאיר טפירו סידר לעצמו עוד ערב יפה לשורת הסטטיסטיקה, וקבוצתו של אריאל בית הלחמי השיגה ניצחון ליגה רביעי ברציפות.

בהפסקה בין הרבע השלישי לרביעי ביקש השופט אסף אוברלנדר מהמאבטחים באולם באור יהודה, להוציא את בעלי בני השרון לני רקנאטי מהאולם. לטענתו של השופט, רקנאטי ביצע תנועת איום לעברו. לאחר מספר דקות הוחלט שרקנאטי יישאר באולם בהתערבותו של יו"ר המנהלת אבנר קופל. האירוע הסתיים בהתערבות כוחות השיטור באולם ובהתנצלות הדדדית.

אריאל בית הלחמי, מאמן בני השרון: "הגבעה היא קבוצה טובה, קבוצה רצינית וראו את זה בכל המשחקים שלה. הם באו עם מאזן שלושה ניצחונות ושני הפסדים, ככה שלא היינו יכולים להקל ראש. בחצי הראשון ההגנה שלנו נראתה זוועתית. בחצי השני אני חושב ששמרנו כבר יותר טוב ורצנו יפה, ובסך הכל גמרנו משחק לא קל בניצחון טוב".

מאיר טפירו: "בחוץ אין אף משחק קל. באנו מול קבוצה קשה, שהקשו עלינו כל המשחק. בחצי השני שיפרנו את ההגנה ועצרנו אותם על 28 נקודות. כנראה ששני משחקים בשבוע מכניסים אותי לכושר יותר מהר. בסך הכל פתחנו באירופה ברגל שמאל ואני מקווה שנדע לשפר את זה".

אורן אהרוני, מאמן גבעת שמואל: "סבלנו היום מהעובדה שסטפון ברדפורד שיחק פצוע ולא התאמן כל השבוע. מעבר לזה היה לנו יום לא טוב מבחוץ, 18 איבודי כדור היו בעוכרינו. בהגנה עמדנו במטרות שלנו, אבל איבודי כדור שהובילו למתפרצות גמרו את המשחק ומול קבוצה כמו בני השרון כבר קשה לחזור".

קלעו לבני השרון: מאיר טפירו 21 ו-7 אסיסטים, קוקי בלצ'ר 18, אוגונה אוניקווה 16, ארז כץ 10, ריצ'ארד רובי 6, שון מונסון, אורי יצחקי, האמין קווינטנס ושון ג'יימס 2 כל אחד, עוסמאן סיסה 0 נקודות ו-13 ריבאונדים.

קלעו לגבעת שמואל: ג'רמיין הול 19, רונלד רוס 12, קורי קאר 11, יוני ניר 7, משה ברנר 6, סטפון ברדפורד 5, אנטון שוטבין 4, איתי גרינבוים ורועי ברקוביץ' 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully