וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הפסידה 80:73 למלאגה במשחק החזרה של גרשון

פיני גרשון החליף על הקווים את אפי בירנבוים, אבל מכבי תל אביב המשיכה להיראות רע מאוד ונוצחה ביד אליהו 80:73 על ידי מלאגה במחזור החמישי של היורוליג. ההפסד מסבך מאוד את הצהובים בקרב העלייה לטופ 16

משחק החזרה של פיני גרשון במכבי תל אביב נגמר הערב (חמישי) בכי רע. לא כך פיללו הצהובים, על ההנהלה והאוהדים, כי יראה משחקו הראשון של ה'מושיע' בקבוצה הצהובה, שנוצחה במחזור החמישי של היורוליג 80:73 על ידי אוניקאחה מלאגה. בתום הסיבוב הראשון מדורגת מכבי במקום החמישי עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים.

פסטיבל פיני גרשון בטח יימשך עוד תקופה, אלא שהיסטריה כפי שהייתה ב-72 השעות האחרונות, מאז חתימתו של פיני גרשון במכבי ועד המשחק הראשון שניהל בקדנציה השנייה שלו במועדון, לא נראתה בעולם הספורט הישראלי זה זמן רב, אם בכלל. בדרך כלל עצם מינויו של מאמן חדש נוטע התלהבות בקבוצה, במקרה של גרשון, ציפינו לקצת יותר, אבל נראה שהתקשורת והאוהדים התלהבו הרבה יותר מהמינוי מאשר השחקנים. יש בכך הרבה היגיון, כשלפחות מחצית מסגל הקבוצה הצהובה לא ממש מכיר את גרשון ואת אופן העבודה שלו. את גרשון החליפו בהרבה כסף, אבל השחקנים הם אותם השחקנים.

אם מכבי הייתה שוטפת את המגרש וחותכת את מלאגה, הרי שפיני היה עולה עוד מדרגה בדרך לאלוהות. במקרה של המשחק המפוזר של מכבי וחסר התכליתיות פיני יכול לומר כי הוא לא קוסם - 48 שעות (מאז נחת בישראל) הן לא פרק זמן כדי לעשות שינוי חד בקבוצה. מכבי שיחקה מפוזר וללא אחריות. היא התבססה רבות על רגעי התלהבות, מהלכים אישיים ושחקנים חמים.

מלאגה עלתה במחצית הראשונה ליתרון בן 16 נקודות, אבל ביד אליהו זה כמעט תמיד לא מספיק. הצהובים נגסו ביתרון, והקריסה המנטאלית, שמאפיינת קבוצות רבות ואף גדולות מהספרדית, הגיעה בשלהי המחצית הראשונה ובתחילת הרבע השלישי. פסק זמן לא כל כך מובן של מאמן מלאגה אאיטו רנסס ברבע השני גם נתן למכבי הרבה דחיפה, בדרכה למחוק את יתרונה של מלאגה ולעלות ליתרון משלה. ברבע האחרון מכבי ממש קפאה על שמריה, לא הצליחה לפצח את ההגנה של מלאגה והתקשתה בפעולות פשוטות.

מלאגה חסרה ארבעה שחקנים חשובים במערכה והתבססה על סגל מאוד קצר, זאת בניגוד לגרשון ששיתף את כל 12 השחקנים שלו בסגל. גרשון החליט לנפות מהסגל למשחק את ג'ייסון וויליאמס ונתן את הקרדיט לרודני ווייט, שעד כה לא התלבש לאף משחק. ווייט היה מאוד חלוד ונראה לא מחובר לקבוצה הצהובה.

כשישקע מעט האבק מכל הבאזז סביב גרשון, יוכל המאמן להתמקד כולו בקבוצה (וקצת בתקשורת) ולהתחיל את מה שהוא הצהיר עליו קבל עם ועדה מול המצלמות. מכבי חייבת שינוי דרסטי; בהגנה הלא מחוברת, בהתקפה המבוזרת, בהיררכיה שאין בקבוצה. בגלל זה בירנבוים הוחלף וכך זה לא יכול להימשך מבחינת הצהובים.

מחצית ראשונה

פיני גרשון העלה בחמישייה של מכבי תל אביב את קרלוס ארויו, דרק שארפ, מרכוס בראון, ליאור אליהו וד'אור פישר. מלאגה העלתה לפרקט חמישייה שכוללת את קרלוס חימנז, יירי וולש, עומאר קוק, תומאס קלאטי ורוברט ארצ'יבלד.

רבע 1

אליהו העלה את מכבי ליתרון ראשון, אבל מלאגה הפכה תוך שתי דקות ל-2:6. הצהובים, בריצה משלהם, עלו ל-6:9 ו-8:12. שלשה של קוק עשתה 12:13 לאורחים, שהמשיכו לשחק בפשטות ועלו ל-14:22. גרשון הזעיק פסק זמן. שלוש נקודות של ארצ'יבלד מהקו העלו את הספרדים ל-17:25. וולש תפר שלשה עם הבאזר כדי לגמור את הרבע הראשון ב-20:28.

רבע 2

מלאגה עשתה ריצה של 0:7 ועלתה ל-20:35. בורשטיין דפק דאנק מטורף אחרי שתי דקות ללא סל מאז פתיחת הרבע. הקבוצה הספרדית עלתה ליתרון שיא של 16 נקודות, 22:38. מכבי חזרה מפסק הזמן של אאיטו משולהבת וטסה למתפרצות, ביחד עם שלשות של בראון צימקו הצהובים ל-38:35. מלאגה עצרה את ההתלהבות של מכבי ועלתה ל-36:41. מכבי עוד צימקה וסיימה את הרבע במינוס ארבע, 44:40.

מחצית שנייה

רבע 3

מלאגה פתחה טוב את הרבע ועלתה ל-42:48. הצהובים המשיכו לרדוף אחרי מלאגה, ועל כל סל צהוב חטפו על הראש בצד השני, וכשנותרו חמש דקות לסיום הרבע, הוליכה מלאגה, 46:52. הצהובים המשיכו לנגוס עוד ועוד ביתרון והורידו ל-54:53. 2:40 דקות לסיום הרבע, עלתה מכבי ליתרון מזה זמן רב, 54:55. שלשה של כספי עשתה 56:58 ואחת של חג'ג' העלתה ל-59:61. אבל מלאגה היא זו שירדה ליתרון ברבע עם 62:61.

רבע 4

הספרדים פתחו גם את הרבע האחרון טוב מאוד ועשו ריצה של 0:8 בדרך ל-61:70, עד שארויו ענה בשלשה. קרב שלשות התפתח בהיכל, כשהאחרונה הגיעה מכיוונו של בראון, שצימצם ל-75:70. דקות ארוכות לא הצליחו הצהובים לסיים התקפה בסל. כספי עשה לזה סוף וצימק לשלוש. אבל מכבי שוב נתקעה בהתקפה ולא הצליחה לייצר סל. מלאגה קלעה, שמרה על הכדור והנחילה למכבי הפסד בית ראשון העונה, 80:73.

סטטיסטיקה

למכבי תל אביב קלעו: קרלוס ארויו 14 נקודות ושישה ריבאונדים, מרכוס בראון קלע 13 נקודות (4 מ-7 לשלוש), טל בורשטיין עם 12, ליאור אליהו הוסיף 11, עומרי כספי עם שמונה נקודות, ד'אור פישר שבע, דרור חג'ג' וטריי סימונס שלוש נקודות כל אחד, דרק שארפ שתי נקודות.

למלאגה: תומאס קלאטי עם משחק נהדר של 23 נקודות, קרלוס חימנז הוסיף 15 והוריד שבעה ריבאונדים, בונפיס נ'דונג עם 11 נקודות, עומאר קוק 10, יירי וולש שמונה, ג'וסף גומיס שבע נקודות, רוברט ארצ'יבלד חמש ויון קורטבריה עם נקודה אחת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully