וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הפסידה לאמסטרדם בגביע האתגר 83:81

משחק נרפה במיוחד של הפועל ירושלים הוביל להפסד ביתי בגביע האתגר 83:81 לאמסטרדם. גיא גודס: "אי אפשר לשחק ברמה הזאת"

דווקא כשהיה נדמה שאת תסמין הניצחון על מכבי תל אביב הפועל ירושלים כבר עברה, בדמות ניצחון על מכבי חיפה בליגה, חזרו האדומים והבהירו במשחק חלש מאוד שהם עוד רחוקים מלפתור את כל הבעיות בקבוצה. ירושלים, שהודחה מהיורוקאפ מוקדם יותר העונה, ונשרה אל המפעל השלישי בגודלו באירופה, גביע האתגר, פגשה בקבוצתו האתלטית של אריק שיבק, אמסטרדם ההולנדית, וירדה מנוצחת לאחר תצוגת הגנה רכה במיוחד, 83:81.

אמסטרדם עלתה ללא רגשות נחיתות באולם הקשה במלחה, ופתחה עם ריצת 0:6 שהבהירה לכל האוהדים באדום שפשוט וקל זה לא הולך להיות. שחקניו של גודס נתקעו פעם אחר פעם בהתקפה, חטפו גגות מכל עבר ובצד השני נתנו לוויאט, גיפסון וגרין לעשות ככל העולה על רוחם ברחבה המקומית. טימי באוארס שהציג יכולת פנומנלית בתקופה האחרונה לא היה שם בהתקפה עבור המקומיים, ובלעדיו התקשו שחקניו של גודס לתפקד. אלא שנראה שמעבר לתלות בבאוארס, נראה שגודס בראש ובראשונה צריך להתמודד עם הרכות ההגנתית של הקבוצה שלו, ועם חוסר היכולת להתמודד עם גבוהים אתלטיים כפי שהציגה יריבתו ההולנדית. בלי זה, נראה שגם גביע האתגר יתגלה כאתגר לא פשוט כלל.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה עם שרון ששון, מורן רוט, עומר סניד, טרוויס ווטסון וטימי באוארס.

אמסטרדם העלתה בחמישייה את אוריאן גרין, טדי גיפסון, ספטן וולס, ואן פאסן, וויאט.

ירושלים נראתה בטוחה בעצמה, אבל מהר מאוד הבינה שזה לא הולך להיות פשוט. האורחים פתחו עם ריצת 0:6 בעזרתם של וויאט וגיפסון, וגם שלשה של סניד לא עזרה, כשגיפסון טיווח מחוץ לקשת בדרך ל-3:11. סניד שוב החזיר עם נקודות, אבל ירושלים המשיכה להיתקע פעם אחר פעם בהתקפה, חטפה שני גגות מוויאט, וההפרש עלה ל-8:15. אלא שאז התעורר אחד, טימי באוארס, ו-4 נקוודת שלו בצירוף הגנה טובה של הירושלמים הביאו אותם עד 15:15, ופיגור נקודה בלבד בסיום הרבע הראשון, 17:18 להולנדים.

וויאט פתח מצויין את הרבע השני כשעבר בקלות את מרקוביץ' בהתקפה, ובהתקפה הבאה קלע מחצי מרחק כדי להעלות את אמסטרדם ל-17:22. באוארס המשיך להיות האופציה היחידה בהתקפה של המקומיים וצלף מחוץ לקשת, אבל סל ועבירה של סיסי האריסון השאיר את האורחים מלפנים. שחקניו של גודס ניסו לחזור עם 5 נקודות של ששון, אבל עוד גג ענק של וויאט, ועוד אחד של גיבסון הקשו עליהם את המשימה. וויאט שוב חסם, מצא את הסל בהתקפה שלאחר מכן, וסל ענק שלו בשניות האחרונות של המחצית הוריד את אמסטרדם עם יתרון 37:39 בהפסקה.

וויאט פתח את המחצית השניה מהמקום אותו הפסיק, עם חטיפה ודאנק מן העבר השני, אבל שלשה של מורן רוט הקפיצה את הקהל באדום, ששון סייע לו, ושלשה נוספת של רוט השלימה את המהפך בדרך ל-43:46 לירושלים. סניד נכנס למשחק, קיבל מסירה גדולה מששון וסיים מתפרצת כדי להעלות את המקומיים ליתרון 47:52. אלא שההולנדים לא הרימו ידיים, שוב הקשיחו את ההגנה, וריצת 0:7 שלהם העלתה אותם בחזרה ל-54:55. דווקא כשנראה היה שהמומנטום נוטה לכיוון האורחים, באוארס נזכר שהוא עדיין כאן, צלף שלשה והוריד את ירושלים ביתרון 59:60 בסיום השלישי.

הנדנדה המשיכה גם ברבע הרביעי, כשאמסטרדם ניצלה שממה בהתקפה הירושלמית, ורצה עד ל-64:72 בעזרתו האדיבה של גיפסון שהמשיך להיות חם. רוט עוד ניסה להחזיר את המקומיים למשחק, אבל ללא סיוע מבאוארס שנעלם במחצית השניה, זה היה לא פשוט כלל. שתי דקות לסיום ההולנדים הוליכו 74:79, אבל ירושלים לא הרימה ידיים, ובאוארס סוף סוף מצא את היד מבחוץ כדי לצמק ל-2 בלבד. באוארס הלך אל הקו כדי להחטיא אחת מהן, ומהעבר השני העניש וויאט את ההגנה שוב, ובמצב של 81:83 להולנדים שיחרר מורן רוט שלשה שהיתה קרובה, אבל לא מספיקה, בדרך להפסד ראשון במפעל החדש.

קלעו לאמסטרדם: אוויס וויאט 27 (2 מ-18 ל-2), 7 ריבאונדים, 4 חסימות, טדי גיפסון 19, אוריאן גרין 14, קלינט האריסון 9, ויקטור תומאס 7, פיטר ואן פאסן 4, טרנט 3.

לירושלים: שרון ששון וטימי באוארס 20 נקודות כל אחד, עומר סניד 15, טרוויס ווטסון 11 ו-15 ריבאונדים, רוברט פאואל 8, מורן רוט 5, יובל נעימי 2.

"אי אפשר לשחק ברמה הזאת"

גיא גודס נשמע מאוכזב מאוד בסיום. "הפסדנו בהתחלה. לא באנו מוכנים. הייתה לנו הרגשה שאנחנו יותר מדי למעלה, דיברנו עם שחקנים גם בבוקר על זה, אבל אי אפשר לנצח ככה. גם לעייפות יש משקל, אבל נכנסה גם אפטיות מסוימת. אי אפשר לשחק ברמה הזאת. לא באנו מוכנים ברמה המנטלית, וזה הקושי לעשות סוויצ'ים בין אירופה לארץ". באשר לתלותיות בבאוארס, שנתן משחק חלש במיוחד, אמר גודס: "כששחקני מפתח כמו טימי לא נכנסים למשחק כמו היום קשה לנו, אבל זה ילווה אותנו כל העונה".

הישראלי השני על הקווים, אריק שיבק, אמר בסיום: "בשביל הכדורסל ההולנדי ובשביל אמסטרדם זה בהחלט מרגש. אני כבר ניצחתי במלחה בעבר. היינו בתקופה נפלאה ובאנו עם משהו מוכן, אבל אני לא אקח קרדיט על כלום. השחקנים עשו עבודת הקרבה נפלאה, ובמשחקים כאלה צריך טיפ טיפה אקסטרות שהבאנו". על היריבה שלו אמר שיבק: "קשה לי להאמין שירושלים יפסידו עוד משחק בבית, בטח לא בשלב הזה של העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully