וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסם

24.11.2008 / 11:18

מוזיקה באימונים, פסק זמן בלי דיבורים וארוחה דשנה לפני משחק הם רק חלק מהסודות של דורסמן בתחייה של מכבי ראשל"צ

שבוע סוער עבר על מכבי ראשון לציון. אחרי ההפסד הרביעי ברציפות שלחה הקבוצה את המאמן זיו ארז הביתה, ובמקומו הגיע מיקי דורסמן, האיש שהביא אליפות להפועל חולון, אך לטענת רבים עשה זאת בעיקר בזכות היותו הבעלים של הקבוצה. אתמול (ראשון) דורסמן השיב לכל המבקרים עם ניצחון מרשים באשקלון 80:88, והחל את מסע ההתאוששות של קבוצתו.

"הגדרנו אותו בתוך חדר ההלבשה כקוסם, אם הוא שכח את האבקה אז לא הרגשנו. את הסודות של מיקי אני לא יכול לגלות, אבל לא קיבלנו העלאה בשכר", גילה בסיום המשחק הקפטן אבי סוכר. חלק מהסודות של דורסמן נעוצים בעיקר בצד המנטלי. המאמן החדש של ראשון הוכיח שהוא יכול לעביר סדנאות לחלק ממאמני הליגה, כשכבר ביום חמישי, יומיים אחרי תחילת תפקידו, ביצע צעד שמאמן במצבו לא היה אמור לבצע. אחרי חצי שעה בלבד באימון הערב של הקבוצה הוא הפסיק את האימון, השמיע מוזיקה ב"בית מכבי" החדש, וערך לשחקניו סוג של מסיבה כאלטרנטיבה מעניינת לאימון שחרור. יום לאחר מכן הוא פתח את האימון בתרגילי ביטחון לשחקנים, והסביר בפרוטרוט את תוכנית המשחק לקראת אשקלון. "ביצענו 95 אחוז ממה שרצינו לעשות", סיכם בסיום המשחק את הצלחתו.

משדר רוגע ושלווה

מי שהגיע בסביבות השעה 19:00 לאולם באשקלון, 45 דקות בלבד לקראת תחילת המשחק, שפשף את עיניו כלא מאמין. דורסמן, לצד שלושה מחבריו, ישב בניחותא ואכל ארוחה דשנה, צעד לא שגרתי למאמן לפני משחק, בטח שלפני משחק הבכורה שלו. גם במהלך המשחק הראה דורסמן שלוות נפש. 4:00 דקות לסיום, באמצע הקאמבק של אשקלון, לקח פסק זמן, ונעמד במרכז המגרש. אחרי 40 שניות בהן נתן לשחקנים להתמודד עם עצמם, ניגש, נתן הוראה אחת או שתיים, ושלח את שחקניו אל הפרקט. צעד זה שידר גם לשחקנים שדורסמן רגוע ומאמין ביכולתם, אולי יותר ממה שהם האמינו בעצמם, "אני לא יודע אם היינו חסרי אמונה, סך הכל שחקנים נשברו מנטלית די מהר", אמר סוכר לאחר המשחק, "עברנו תקופה לא קלה, באנו היום מפוקסים, הורדנו את הלחץ. שחקנים הבינו שאחרי שזיו הלך שעכשיו זה הזמן להוכיח שהוא בנה סגל טוב, ונתנו את המקסימום על המגרש גם בשבילו וניצחנו".

סוכר עצמו פתח את העונה בצורה לא הכי משכנעת, ובשני המשחקים האחרונים בקדנציה של זיו ארז שיחק רק 26 דקות ביחד למשחק. אתמול הוא לא ירד לרגע מהפרקט, ולמרות שקלע רק 3 נקודות, הוסיף הגנה הרואית על סטיב בארט ג'וניור (שהסתפק הפעם רק ב-17), מסר 8 אסיסטים ומעל הכל ניהל את המשחק מצוין ללא אף איבוד כדור. "היו המון רגשות במשחק הזה, אני שמח שחזרנו לחייך והאמת שאנחנו צריכים להתרגל לנצח, כי היו לנו כמה שבועות של הפסדים", סיכם סוכר את המשחק, "צריך לשמור על פרופורציות, זה בסך הכל ניצחון ראשון. התחלנו דרך חדשה, נתנו למיקי שבוע אוויר להכיר אותנו. כמו שלא יצאנו מפרופורציות שהפסדנו, ככה לא נשתגע אחרי ניצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully