וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיין מקס ג'ייבן הורחק לשנה מכל פעילות

השחיין היה אמור לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, אך נתגלו חומרים אסורים. ההרחקה בתוקף מיום השעייתו ב-5 ביוני 2008

ועדת השימוע בעניינו של השחיין הישראלי מקס ג'ייבן גזרה עליו שנת הרחקה מכל פעילות, עקב שימוש בחומרים אסורים, וזאת החל מ-5 ביוני 2008, מועד השעייתו.

כזכור, בבדיקה שגרתית שנערכה מטעם הוועד האולימפי בישראל, שהתקיימה בחודש אפריל 2008, בעת תקופת האימונים של השחיין, התגלה בגופו חומר האסור בשימוש על פי חוקת wada וחוקת פינ"א. הממצאים נמסרו לאיגוד השחייה רק בחודש יוני השנה.

השחיין דרש לפתוח גם את הבקבוקון השני וטען כי החומר שהתגלה אינו ממקור חיצוני, אלא מופרש בגופו. גם הבדיקה השנייה איששה את הממצאים, כי השחיין השתמש בחומר אסור.

השחיין, באמצעות מומחה הולנדי, ד"ר דה בור, טען בעדותו בוועדת השימוע ובחוות הדעת, כי הליך הבדיקות שנעשו במעבדה באתונה, יוון, לא היה תקין, המכשירים לא היו מכוילים, כנדרש על פי התקן הבינלאומי, ואין לקבל את התוצאות המצביעות, לכאורה, על שימוש בסטרואידים אנאבולים.

על-אף ההכחשה של המעבדה ביוון, אשר ביצעה את הבדיקות המקוריות, החליטה ועדת השימוע לבדוק את הטענות, ופסקה כי יש לערוך בדיקות נוספות במעבדה בקלן, גרמניה. הבדיקות הנוספות התקיימו בנוכחותו של העד המומחה ד"ר דה בור, אשר ציין בעדותו כי במידה שממצאי הבדיקה של הבקבוקון השני יהיו זהים לממצאי הבקבוקון הראשון, יהיה בכך אישור כי השחיין אכן השתמש בחומר האסור. התוצאות, כאמור, היו זהות והוועדה הטילה עונש על השחיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully