וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי חיפה לא פחות טובה ממכבי תל אביב"

21.11.2008 / 11:59

מורן רוט, האיש שניצח את מכבי ת"א 6 פעמים ב-4 עונות, מזמן כבר לא חושש מהצהובים. הוא חושש יותר מהאנגאובר המפורסם של ירושלים

יותם רונן

צפו בחגיגות הניצחון ממלחה
צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בהפועל ירושלים קמו הבוקר (שישי) למציאות שהם התרגלו אליה רק מגמר הגביע בשנתיים האחרונות. רק אמש הביסו שחקניו של גיא גודס 77:91 את מכבי תל אביב ללא כל קושי, אך בניגוד לחגיגות הגביע שנגמרו בדרך כלל בהתרסקות בליגה, ירושלים קמה הבוקר לאימון נוסף, לקראת משחק הליגה החשוב מול מכבי חיפה. יש כבר כאלו שהגדירו את המשחק מול חיפה כקשה יותר מהמשחק נגד אפי בירנבוים ושחקניו. מעניין למה.

"זה רק מחזור רביעי, עם כל הכבוד, אנחנו לא מסתכלים כל כך רחוק", סיכם אחד מגיבורי הניצחון, מורן רוט. "יש לנו את חיפה שהיא לא פחות טובה, ויהיה קשה מאוד שם. זה יהיה המבחן שלנו, לבוא לנצח בחיפה ואז נוכל להסתכל קדימה". אמנם המספרים של רוט לא היו מרשימים אתמול, אבל השחקן ניהל את משחק קבוצתו כמו שרכז אמיתי צריך לנהל. בקיץ האחרון המגעים בין רוט לירושלים היו מתישים, ונראה היה לפעמים כי השחקן לא יגיע לבירה, אך בסופו של דבר שני הצדדים הרוויחו. רוט גם היה זה שבשלשה גדולה 5 וחצי דקות לסיום, שם קץ לריצת 0:11 של הצהובים.

למעשה הניצחון של רוט על מכבי היה השישי שלו בתקופה של ארבע עונות בלבד, תפוקה מרשימה לשחקן שעד לפני ארבע עונות בלבד לא היה בדיוק מהשחקנים המוכרים בכדורסל הישראלי. "אני חושב שאני השחקן שניצח הכי הרבה פעמים את מכבי בפרק זמן קצר. מכבי היא קבוצה גדולה, ויודעים את זה מאיך שהתכוננו אליה, כל פרט קטן אנחנו עובדים עליו. כיף לנצח אותם, ואפשר לעשות את זה. צריך להסתכל אליהם בעיניים, באים ומרביצים להם. הם שחקנים בדיוק כמונו, אוכלים אותו אוכל".

קליין: "הרבה שנים לא ראו דבר כזה"

עוד אחד שהסתובב אתמול בחדרי ההלבשה במלחה עם חיוך של מנצח הוא גיא גודס. מול קבוצתו לשעבר שוב הוכיח גודס כי הוא אחד המאמנים היותר טובים שיש כיום בכדורסל הישראלי. גודס, שבתקופתו בתור מאמן ראשי במכבי ראשון לציון ניצח את הצהובים פעמיים, הביא איתו למלחה את רוט ועומאר סניד, שגם היה אתמול מצוין כמו בכל משחק גדול אחר, וקיבל משניהם את אותה תפוקה כמו בראשון. "השילוב שלי עם גיא מצוין, ואת זה כולם יודעים", המשיך רוט. "אנחנו מבינים אחד את השני, אנחנו יודעים מה אנחנו מצפים אחד את השני. כיף לשחק בשבילו. זה לא רק אני, כל הקבוצה מעריכה אותו מאוד והוא נותן לנו גם כבוד והרבה הערכה. הוא מאמן מצוין שמכין את הקבוצה שלו בצורה מושלמת למשחקים"

דני קליין ניהל במהלך הקיץ האחרון מלחמות על מנת להשאיר את הפועל ירושלים בטופ של הכדורסל הישראלי. המאבק היה קשה ואינטנסיבי, אך נראה שקליין עמד במשימה. אמש הוא נראה מתוח על הספסל גם כשהקבוצה הובילה ב-30 הפרש, אך אחרי המהלך המדהים של המשחק בו הרים עומאר סניד את טימי באוורס להאלי הופ דרך הקרש, לא יכול היה קליין להישאר אדיש והחל לקפץ ביחד עם האוהדים של ירושלים, שיצרו אמש אווירה ייחודית. "מה שהיה במלחה היום זה דבר שלא ראו הרבה שנים בכדורסל הישראלי, ולא משנה מול מי שיחקנו", אמר היו"ר בסיום, ולאחר מכן מיתן את עצמו כשנשאל האם זה הצהרת כוונות. "לא, יותר חשוב שהשחקנים הראו שקשה לנצח במלחה", ענה. "בסך הכל אני גאה בכולם. הלוואי לכדורסל הישראלי שיהיו עוד הרבה ערבים כאלה".

גם קליין מודע לעובדה שדווקא השנה, דווקא כשהציפיות מירושלים קצת ירדו לאחר הזכייה של חולון באליפות, דווקא כששאר הליגה התחזקה והתקציב של ירושלים נחלש, הקבוצה שלו נראית יותר טוב מבעבר: "נושא של תקציבים לא מדבר, השחקנים עולים בלי ארנקים וכסף לא משחק תפקיד במגרש. הורדנו פרופיל כי אין מה להגיד ולספר. בסופו של דבר אנשים כותבים ואותנו מודדים לפי ההישגים על הפרקט. אם זה עושה יותר טוב להפועל ירושלים, אז אני צריך לשתוק ואתם צריכים לכתוב".

באוורס: "השנה יש הנאה באימונים"

אך עם כל הכבוד, הגיבור האמיתי של המשחק אמש היה ללא ספק טימי באוורס, שהוכיח שהוא לא נופל מאף אחד משחקני הליגה שמכבי תל אביב החתימה בקיץ האחרון. בסיום נשאר באוורס עם הרגליים על הקרקע, בצורה שכל כך אופיינית לו: "הרגשה טובה. זה היה משחק חשוב בשבילנו, אבל אחרי שהוא נגמר זה כמו עוד משחק רגיל. אסור היה לנו להפסיד כי זה משחק בית, אבל זה עוד מוקדם לדבר האם זה מסמל משהו. השנה הזאת שונה מהעונה שעברה, השחקנים נהנים לשחק ביחד. באימונים יש הרבה הנאה, ובמשחקים נותנים את הכל. אם נמשיך לדחוף גם בחיפה נוכל להתקדם לעוד ניצחונות. לא רוצה לדבר על אליפות או משהו כזה, אנחנו צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק ולהשיג ניצחון אחרי ניצחון. אני מקווה שמול חיפה זה יהיה כמו מול מכבי, ושנשיג ניצחונות בכל משחק. אנחנו יודעים שחיפה קבוצה מצוינת. כל משחק תלוי בנו, והוכחנו את זה מול מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully