וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "ירושלים בעטה לנו בתחת"

מאמן מכבי תל אביב המחיש את מה שעשו האדומים מהבירה לסגנית האלופה במלחה. גיא גודס: "אחוזי ההצלחה שלי נגד מכבי עלו"

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

לא הרבה נתנו סיכוי להפועל ירושלים במשחקה מול מכבי תל אביב בליגה במשחק דחוי של המחזור השני. אלה שכן, חשבו שאם היא תנצח, זה יהיה אולי ניצחון דחוק, אם בכלל. אבל האדומים מהבירה ענו לכל המלעיזים ונתנו את אחת מתצוגות הכדורסל הגדולות שנראו בשנים האחרונות על חשבונה של הקבוצה המתרסקת של אפי בירנבוים.

ירושלים סיימה עם ניצחון בן 14 נקודות הפרש, 77:91, אבל ההפרש משקר מאוד. ירושלים חתכה את מכבי ללא רחם, הובילה בשיא ב-30 הפרש ולא הותירה סיכוי לצהובים. במהלך הרבע הרביעי הקבוצה מתל אביב עשתה מיני קאמבק, אבל זה היה ממש רחוק מבאמת לאיים על הניצחון של ירושלים, שכבר הובטח הרבה קודם לכן.

בירנבוים: "בכאלה ערבים מתגלים אנשים עם אופי"

בתחילת העונה לא רצה אפי בירנבוים את גיא גודס כעוזרו. אחרי ההשפלה שעבר במלחה ניסה המאמן המפסיד להסביר מה לא עבד: "היו הרבה דברים שלא עבדו. היינו מוכנים אבל באנו קפואים, אנשים לא ביצעו 20 אחוז ממה שתכננו. ירושלים בעטו לנו בתחת. העלתי אנשים שנתנו תחת כדי שלא יברח ל-30 ו-40 הפרש.

"הם שיחקו יותר טוב מאיתנו", הוסיף בירנבוים. "לא הוצאנו לפועל, לא בהגנה ולא בהתקפה. אני לא נוטה להגיד את זה, בטח שלא בכאלה ערבים, אבל היו כאן אנשים שדאגו שמכבי לא תפסיד במספרים יותר גדולים, ולפעמים, בכאלה ערבים, מתגלים אנשים עם אופי, שזה הקפטן שלנו (דרק שארפ), ולא בגלל השלשות שלו. סבלנו מזה שלא הוצאנו לפועל את כל התוכניות שלנו, בהגנה ובהתקפה, וראו את זה על המגרש.

"מה המשחק הזה אומר עלינו? זה אומר שאנחנו צריכים לעשות חושבים טוב-טוב, ולהופיע הרבה יותר טוב. ירושלים שיחקו טוב, מכבי הרבה פחות. אנחנו נוטים להכניס לכדורסל הרבה דברים. זה מתחיל בכדורסל ועובר לדברים אחרים. ירושלים לא קבוצה טובה יותר ממכבי, אבל היום הם שטפו אותנו. זה מה שאני חושב", חתם בירנבוים את דבריו.

"קשה לי להגיד מה נשתנה", אמר שחקן מכבי תל אביב, טל בורשטיין, "אבל אני יכול לדבר על המשחק. ירושלים פתחו חזק מהרגע הראשון, שלטו במשחק מהדקה הראשונה. לא היו לנו תשובות לדברים האלה, לא הגבנו טוב, לכל אורכו. אין הרבה דברים מקצועיים שאני יכול לדבר עליהם כרגע. המשחק היום היה מאוד חד-צדדי. לא הצלחנו ולא הראנו יכולת מספיק טובה בשביל לנסות ולצמצם, וההפרש רק הלך וגדל. בדקות האחרונות שהורדנו מהפרש מאוד גבוה לגבוה, גם זה לא באמת משנה".

גודס: "היו דברים שנפעמתי מהם"

"היו דברים שהחבר'ה עשו, שלא ידעתי מה לעשות עם עצמי. אפילו אני נפעמתי מהספסל מדי פעם", אמר בסיום צרוד מאושר מאמן הפועל ירושלים, גיא גודס. "מגיע לקהל, מגיע לשחקנים, אבל זו רק ההתחלה. צריך לרדת לקרקע, לקחנו שתי נקודות חשובות כי הרבה קבוצות לא ינצחו את מכבי. נמשיך להיות צנועים ולעבוד קשה. מבחינתי, אחוזי ההצלחה שלי נגד מכבי עלו".

גודס הסביר את אובדן היתרון הגדול ברבע הרביעי: "חלק מהשחקנים סבלו מהתכווצויות שרירים. הם נתנו הכל על המגרש, וכשאתה נותן הכל, אתה מתכווץ. ביום שישי יהיה לנו יום התאושושות ונמשיך הלאה. יום ראשון יש לנו משחק קשה בחיפה נגד מכבי ואם לא ננצח, לא עשינו כלום. הליגה קשה וארוכה וצריך להמשיך שלב שלב".

עוד הוסיף גודס: "אני דבר ראשון מסתכל בסטטיסטיקה על אסיסטים ואיבודים. משחק שני שאנחנו במצב טוב. החבר'ה באו נחושים למשחק. בתור מאמן אתה יכול כל השבוע להראות ולעשות, ובמשחק לא מבצעים. היום השחקנים ביצעו במאה אחוז, לא בתשעים, אלא במאה. שלטנו בריבאונד, 27:44 מול קבוצה יותר גבוהה מאיתנו. היום גם אני נהניתי מהכדורסל, כי היו כמה דקות עם שואו טיים שהרבה שנים לא ראו דברים כזה, ודברים שאתה כמאמן אומר לשחקן "מה אתה עושה", וטימי מרחף ונותן דאנק ואתה תופס את הראש. רוג'ר פאוול שהגיע לא מכבר הוא אדם מדהים ושחקן כדורסל יוצא מן הכלל, והחבר'ה קיבלו אותו כמו שמשפחה צריכה לקבל שחקן חדש שמגיע. מקבלים אותו בזרועות פתוחות, מחבקים אותו, ועושים הכל כדי שירגיש בבית.

"מתי נרגעתי הערב?", שאל את עצמו גודס, "רק דקה וחצי לסוף. אני תמיד יודע שמכבי יכולה לחזור. אין לי שום דבר אישי עם מכבי. הם בחרו את הדרך שלהם, אני את הדרך שלי, ואני היום בירושלים, ומרוכז רק בהצלחות של הקבוצה. מעבר לזה, כל מה שמבחוץ לא מעניין אותי. מוקדם מדי להגיד שזה היה סוג של הצהרת כוונות. אני לא מתרגש לא מניצחונות כאלה, ולא מהפסדים כאלה. החוכמה היא להישאר מרוכזים. אין לנו זמן להתלהב יותר מדי, הליגה הזו אינטנסיבית".

סניד: "אנחנו רק הוצאנו לפועל"

אחד ממצטייני המשחק, עומאר סניד שסיים עם 18 נקודות ו-12 ריבאונדים אמר בסיום: "תוכנית המשחק שלנו הייתה נהדרת. גיא גודס ומתן חרוש עשו עבודה נהדרת והתכוננו לכל צעד של מכבי. אנחנו רק הוצאנו לפועל. שיחקנו כדורסל קבוצתי. זו עונה ארוכה. פייזר נראה די חזק שם. אז אתה לא יכול לדעת מה יקרה, אבל רק לקוות שנמשיך כך ולקוות שנראה אותם בפיינל פור".

מורן רוט, שלקח בעונה שעברה את האליפות ממכבי תל אביב עם הפועל חולון, אמר : "זה רק מחזור רביעי, ויש לנו עונה ארוכה, ומשחק קשה בחיפה ביום ראשון. היה מאמץ ענק, איזו אווירה, זה מדהים וזה כיף. אנחנו עם הרגליים על הקרקע, אין מה להתלהב וביום ראשון לא להציג כדורסל כזה. אם נשחק ככה כל העונה יהיה טוב ונדבר במאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully