וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה 77:91 את מכבי תל אביב

מאמן הפועל ירושלים התעלל בקבוצה אותה עזב בקיץ האחרון עם 77:91 וגרם ללא מעט סימני שאלה סביב עתידו של אפי בירנבוים. יכולת מצוינת של באוורס וסניד לצד יתרון משמעותי בריבאונד הביאו להפסד הראשון של הצהובים בליגה

אף אחד לא באמת חשב שזה מה שהולך להיות. דיברו על משחק צמוד שבסיומו מכבי תל אביב תנצח. אז לא רק שזה לא קרה, אלא שהצהובים קיבלו את אחד ההפסדים הקשים ביותר אי פעם מהיריבה המושבעת, הפועל ירושלים, שהתעללה בה 77:91 והנחילה לה הפסד ליגה ראשון.

לא ממש ברור איך ההגנה של מכבי תל אביב נראית כמו שהיא נראית, והמשחק במלחה היה פשוט המשך ישיר ליכולת הדלה מהמשחק נגד אולימפיאקוס ביורוליג. שום דבר שמזכיר כדורסל לא נתנו שחקניו של אפי בירנבוים, שנכנסו רע למשחק וההחטאות מחוץ לקשת רק רימזו על מה שעתיד לקרות.

ממש בניגוד לתסריטים הקודמים במפגשים בין שתי הקבוצות, הפעם ירושלים דאגה לעצמה ליתרון ובהמשך גם דאגה לשמור עליו. יתרון משמעותי בריבאונד ההתקפה לא איפשר לצהובים לחזור לעניינים. יכולת גבוהה של הזרים של ירושלים, עומר סניד וטימי באוורס, שיתקו לגמרי את החבורה בצהוב, ועכשיו בירנבוים יצטרך לעשות חושבים איפה הטעויות. גם הוא יודע שעל הפסד כזה לא עוברים במכבי לסדר היום.

קרלוס ארויו היה חושך. בדקות שהוא היה טוב, הוא לא ממש ספר את החברים שלו והלך לבד לסל. רק דרק שארפ ברבע הרביעי הצליח להחזיר את החברים שלו לעניינים, שיתק את ההתקפה של ירושלים וקלע את הנקודות החשובות, שהיממו את ירושלים. אבל גיא גודס ביצע מספר החלטות נבונות ודאג לעצור את שטף ההתקפה הצהובה שהחליטה להתעורר והשלים ניצחון אישי חשוב מאוד על האקסית. ועכשיו נשאלת השאלה איך ויתרו עליו.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם שרון ששון, טרוויס ווטסון, טימי באוורס, עומר סניד ומורן רוט. מכבי תל אביב פתחה עם קרלוס ארויו, מרכוס בראון, עומרי כספי, ליאור אליהו וד'אור פישר. אחרי פתיחה מהוססת של מכבי תל אביב כשקרלוס ארויו פתח עם עבירת תוקף, ירושלים השיגה את הנקודות הראשונות ועומר סניד הפגיז שתי שלשות ששיתקו את הגנת מכבי והעלו את ירושלים ל-4:10. מכבי ניסתה לקזז את היתרון עם זריקות מחוץ לקשת, אבל זה לא ממש הלך וכל הזריקות שלה (חמש) היו בחוץ. רוג'ר פאוול המשיך את המומנטום באדום וצלף עוד שלשה כשהוא משלים מאה אחוז מהנקודות של הזרים עד סיום הרבע שהסתיים ב-14:19 למארחים.

קרלוס ארויו התעורר עם פתיחת הרבע השני וקלע את השלשה הראשונה שלו ושל מכבי תל אביב במשחק. אלא שפאוול החזיר לו עם שלשה בצד השני ושמר על יתרון חמש. באוורס היה חם ושלשה נוספת שלו לצד סל שני של ארז מרקוביץ' העלה את ירושלים ליתרון 12 (17:29) בשלב מוקדם של הרבע. באותן דקות מכבי נראתה איום ונורא ופאוול המשיך לחגוג מכל עמדה והעלה ל-20:36 באמצע הרבע אחרי שמכבי הראתה חולשה בלתי מוסברת בריבאונד. אבל הסיפור של מכבי במחצית הזו היה כשטרוויס ווטסון החטיא מהקו, השתלט על הריבאונד ומשום מקום ניפק שתי נקודות. מורן רוט היה חתום על הפרש עשרים (24:44) כשצלף שתיים מהקו. באוורס נעל את המחצית עם שלשה על הבאזר (השלישית שלו), שקבעה 30:51 חלומי לירושלים.

סניד עלה בטירוף גם אל הרבע השלישי והביא ארבע נקודות רצופות למקומיים. טרוויס ווטסון הצטרף לחגיגה והעלה את ירושלים ל-30:60 דרמטי. ארויו וכספי הצילו קצת את הספינה והורידו "רק" ל-25. ארויו המשיך לעשות את הנקודות בצד הצהוב, אך ההגנה הגרועה של חבריו לא ממש הביאה לקיזוז ההפרש. גם דקות פחות טובות של ירושלים בהתקפה, העובדה שהריבאונד היה שלה איפשר לה להחזיק ביתרון הגדול והיא סיימה ב-49:75 את הרבע השלישי.

דרק שארפ עלה לרבע האחרון במטרה לסחוב את החברים שלו לקיזוז היתרון וגם הצליח כשהוריד ל-75:53. ד'אור פישר המשיך אותו והשלים ריצה של 0:6 מפתיחת הרבע. שארפ צלף עוד שלשה והשלים עוד שתיים בדרך לקאמבק חלומי ומינוס 15 (75:60), שהשאיר את ירושלים על אפס נקודות מפתיחת הרבע. מורן רוט דאג לעצירת המומנטום בצהוב ושלשה שלו יחד עם איבוד כדור של מכבי עצר את הדהירה של האורחים. הצהובים עוד קיזזו ל-13 הפרש אבל שרון ששון הפגיז שלשה ובאוורס המשיך עם דאנק ענק שהעלה ל-71:89. המשחק הסתיים ב-77:91.

סטטיסטיקה

להפועל ירושלים: טימי באוורס 27, עומר סניד 18 (12 ריבאונדים, 6 אסיסטים), טרוויס ווטסון 14 (9 ריבאונדים), רוג'ר פאוול 12, מורן רוט 9, ארז מרקוביץ' 6, שרון ששון 5. שיחקו ולא קלעו: בן לזר, ג'ורדן פליגל, יובל נעימי.

למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 16 (6 אסיסטים), עומרי כספי 13, דרק שארפ 11, ליאור אליהו וטל בורשטיין 9 כל אחד, ד'אור פישר 7 (10 ריבאונדים), ג'ייסון וויליאמס 6, מרכוס בראון ויניב גרין 3 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: אסטבן באטיסטה, דרור חג'ג' וטריי סימונס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully