וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה 73:75 את גליל/גלבוע ועלתה לרבע הגמר

גליל/גלבוע הובילה רוב המשחק, אך רבע אחרון טוב של הירוקים הביא להם ניצחון 73:75 והעלה אותם לרבע גמר הגביע המדינה. צפו בתקציר

רותם דרוב

התקציר באדיבות ערוץ 1
אתר הערוץ הראשון http://www.iba.org.il
עריכה: נעמה דרור

מכבי חיפה העפילה הערב (רביעי) לרבע גמר גביע המדינה בכדורסל, אחרי שניצחה בשמינית את הפועל גליל/גלבוע באולמה הביתי ברוממה 73:75.

אחרי שלושה ניצחונות רצופים של הקבוצה של אבי אשכנזי רבים הכתירו אותה כיורשת של הפועל חולון. אלא ששני משחקים נגד הקבוצה של עודד קטש החזירו מיד את הירוקים לפרופורציה. ביום שבת זה נגמר בהפסד בגן נר לגליל, הערב זה הסתיים אמנם בניצחון, אבל מאוד-מאוד דחוק. ניצחון, שבקלות יכול להיות של גליל. למעשה אלמלא חוסר החלטיות ונחישות של השחקנים של קטש, הרי שחיפה הייתה מודחת.

גליל פתחה טוב את המשחק ושלטה בקצב, חיפה נקלעה למרדף אחריה ולא הצליחה להדביק אותה. ברבע השלישי פתחה גליל יתרון של 14 נקודות, כשרק אז החלה חיפה להתעורר. אבי אשכנזי עשה מספר חילופים, ובעזרתו של דבון ג'פרסון חיפה צימצמה אט-אט את היתרון. גליל עוד נתנה פייט, הרבה בזכות משחק טוב של גוני יזרעאלי ובריאן רוברטס, אבל חיפה קיזזה, נגסה ותפסה את היתרון. גליל לא עמדה בלחץ ונפלה. גם ברגעי הסיום יכלה הגליל להשוות, אבל חוסר סדר וארגון בהתקפה עלה לה במשחק ובגביע.

כחלק משדרוגה ושיווקה של הקבוצה, במהלך החודשים האחרונים נעשו שיפוצים נרחבים באול ברוממה ונתלו עשרים תמונות של שחקני הקבוצה.

מהלך המשחק

מכבי חיפה עלתה בחמישייה עם דורון פרקינס, בי. ג'יי. מקי, משה מזרחי, ברוקס סייילס ועידו קוז'יקרו. הפועל גליל/גלבוע פתחה עם גוני יזרעאלי, בריאן רוברטס, אארון ניקסון, אלישי כדיר ואלואיסיוס אנאגוניה.

האורחים פתחו מצוין ועלו ליתרון 2:7 אחרי שתי דקות. חיפה חזרה מהר למשחק ואיזנה ל-7:7, ועלתה ליתרון 9:10. לקראת סיום הרבע החלה נדנדה ביתרון, ניקסון תפר שלשה מדאון-טאון והעלה את גליל ל-14:16, תוצאה שנשמרה עד סוף הרבע.

גל מקל קלע את הסל הראשון ברבע השני והעלה את גליל ליתרון בן ארבע נקודות. אחרי מספר דקו, בהן לא קלעה, חיפה צימקה ל-18:17. 4:50 לסיום הרבע השוותה חיפה ל-24. גליל שוב השיבה לעצמה את היתרון ועלתה ל-26:28. גליל המשיכה לרוץ וחיפה לרדוף אחריה, ובסיום המחצית נרשם 35:37 לקבוצה של קטש.

גליל פתחה מצוין את הרבע השלישי ורצה ל-0:8 (35:45). אשכנזי הזעיק מיד פסק-זמן. אבל זה לא עזר, גליל הפגיזה ופתחה פער של 14. רק אחרי חמש דקות קלעה חיפה נקודות ראשונות ברבע, והוסיפה מיד עוד שתיים כדי להוריד ל-49:39. קטש ביקש פסק-זמן. פרקינס הוסיף שלשה וחיפה נגסה עוד ביתרון, אבל גליל עצרה את המומנטום של חיפה, עם שלשה של יזרעאלי, שעשה 44:55. שלשה גדולה של יזרעאלי עם הבאזר הורידה גליל ביתרון תשע, 51:60.

חיפה קיזזה בתחילת הרבע מהיתרון והורידה, בעזרת סל ועונשין של ג'פרסון, לשתי נקודות בלבד. בהתקפה הבאה היא השוותה ל-62. 4:56 לסיום המשחק שלשה מצוינת של משה מזרחי העלתה את חיפה ליתרון מזה זמן רב, 66:68. אחרי שתי דקות של משחק, בהן לא נקלע סל, עשה ג'פרסון מהלך של שלוש נקודות. חיפה המשיכה להוליך ועלתה ל-71:74, 13.4 שניות לסיום. עבירה נעשתה על יזרעאלי, שקלע שתיים והוריד ל-74:73. גליל עשה עבירה על מזרחי, שקלע רק אחת והעלה ל-73:75. גליל יצאה להתקפה אחרונה, אבל נתקעה ולא הצליחה לייצר זריקה, חיפה חטפה את הכדור וצהלה כל הדרך אל רבע הגמר.

את חיפה הוליכו דבון ג'פרסון עם 19 נקודות, משה מזרחי הוסיף 14, בי. ג'יי מקי תרם 13, דורון פרקינס סיים עם 11, קוז'יקרו עם 10 ותשעה ריבאונדים. את הגליל הובילו בריאן רוברטס שצלף 17 נקודות, אלישי כדיר עם 16, גוני יזרעאלי תרם 12 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully