וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "לקחתי את התפקיד ב-100 אחוזים"

20.11.2008 / 12:24

מנג'ר מכבי ת"א לא מגדיר עצמו כזמני: "מי שלא יכול לעמוד בלחץ, לא מתאים". על הדרבי: "אם התוצאה תהיה טובה, נדע שהשחקנים הגיעו מוכנים"

חן אלמקייס

צילום ועריכה: איתי חסיד

מכבי תל אביב ממשיכה בהכנותיה לקראת הדרבי התל אביבי הגדול נגד הפועל, שייערך ביום שני. לראשונה מזה זמן רב נהנה הצוות המקצועי מסגל מלא כמעט לחלוטין, כאשר למעט החלוץ הזמבי עמנואל מאיוקה, שנמצא עם נבחרתו ויוסי שבחון, שעדיין לא החלים לחלוטין מהשברים בגולגולתו ועורך אימונים אישיים עם המומחה לפיזיות בוקי ירון, נכחו כל שאר השחקנים באימון.

נמני ובלבול החלו בהכנות הטקטיות לקראת המשחק ועל פי התרגול היום נראה שיבוצע שינוי אחד בהרכב, כשיובל שפונגין צפוי לפתוח כנראה על חשבונו של דור מלול בעמדת המגן הימני. במכבי ציינו השבוע את ההתקדמות הגדולה שעשה שרן ייני במשחקיה האחרונים של הקבוצה, והוא אמור להמשיך לקבל את הקרדיט בעמדת המגן השמאלי.

אחרי שגזר על עצמו שתיקה, התפנה היום המנג'ר אבי נמני לשוחח עם התקשורת לקראת המשחק. נמני נשאל על מצב הלחץ והדריכות בקבוצה לקראת הדרבי: "אני מרגיש שיש מוכנות, לגבי הלחץ שיש על השחקנים - אני לא מודד להם את הלחץ, אני לא יודע, אבל בטוח שיש מוכנות. יש הרבה שקט סביב הקבוצה ואנחנו מתכוננים למשחק".

בדרבי האחרון מכבי תל אביב ניצחה, ונמני ודאי היה רוצה שהמגמה תימשך. "כולם רוצים שתהיה המשכיות, אבל בדרבי, גם כשאתה כפייבוריט וגם כשאתה אנדרדוג, דבר אינו בטוח. בדרבי הכל פתוח". עד כמה הדרבי ישפיע על העונה של מכבי? "אני לא יכול לדעת מראש. גם אם ננצח בדרבי וגם אם נפסיד, לא יודע מה תהיה ההשפעה, זה רק הזמן יגיד. אני רק מקווה שבסוף השנה נהיה במקום בו אנו רוצים להיות, בלי קשר לתוצאת המשחק הקרוב".

האם הצהובים מבחינה מנטלית, כי יש הרבה שחקנים בקבוצה שלהם יהיה זה דרבי ראשון. "אנו מנסים להכניס אותם לעניינים כמה שיותר. נעשה את המקסימום כדי שהם יגיעו מוכנים, ונקווה שהתוצאה תהיה טובה. אז נדע שהם הגיעו מוכנים. המחצית הראשונה במשחק בשבוע שעבר נגד אשדוד היתה מאוד טובה, בחצי השני נעשו מספר טעויות, ואנו מקווים לא לחזור עליהם".

נמני נשאל האם העובדה שהוא יוצא לראשונה לתקשורת ומתראיין מאז מונה לתפקידו, מעידה על כך שהשלים עם תפקידו החדש. "מהרגע שלקחתי את התפקיד, זה אומר שאני שלם איתו ב-100 אחוזים, אני לא לוקח דברים בערך. לקחתי את התפקיד ב-100 אחוזים, ואני אעשה אותו על הצד הטוב ביותר". מה השינוי הכי משמעותי שהוא יכול להצביע עליו בקבוצה, מרגע שמונה? "איני יכול להצביע כרגע על שום דבר. אי אפשר לעשות הוקוס-פוקוס בשבוע או שבועיים. זה צריך להיות תהליך, צריכה להיות דרך, ובסופו של דבר נראה את הפירות שלה בסוף העונה. צריך לתת זמן וסבלנות כדי שהדברים יקרו".

נמני: "אי אפשר להרוויח כשמאמנים בארץ, אפשר רק להפסיד"

בצהרי היום (חמישי) התראיין מנג'ר הצהובים לתכנית "עושים ספורט" בגלי צה"ל והתייחס למצב ההפכפך של ליגת העל. "בליגה שלנו כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. יש עוד הרבה משחקים לשחק, ובליגה הזו ארבעה-חמישה ניצחונות משנים. מי שרוצה להיות בצמרת, להרוויח כסף ולהגיע רחוק, צריך לדעת לעמוד בלחץ. ככה זה במועדונים גדולים. מי שלא יכול לעמוד בלחץ, לא מתאים".

נמני נשאל האם מינויו למנג'ר הוא מינוי חירום, עד שיבוא מאמן אחר. "אני לא חושב קדימה כרגע. אנו רוצים שהקבוצה תגיע לאן שהיא יכולה להגיע. צריך סבלנות, להחזיר את הביטחון, קצת שקט. יש שינוי קל בשבועיים האחרונים, ואני מקווה שהמגמה תימשך". לאן הקבוצה יכולה להתקדם? "אני מקווה שנהיה באחד המקומות שיובילו אותנו לאירופה, זו היתה המטרה גם בתחילת העונה".

"אי אפשר להרוויח כשמאמנים בארץ, אפשר רק להפסיד. כל דבר בחיים שנכנסים אליו ב-100 אחוזים הוא לא קל. כשעוברים בכדורגל כל כך הרבה קשיים, אתה יודע איך להגיב, ולא נלחץ מכל בעיה".

האם נמני מרגיש את הסבלנות בקהל כלפיו? "לא צריך להתרגש מכל מה שנאמר, צועקים או מקללים. ההנהלה התנהלה פה בצורה הכי מקצוענית, היא קיבלה החלטות קרות בלי לחץ יש פה בעל בית שהחליט, ויש לכבדו על ההחלטה. הוא זה שמשקיע כל כך הרבה כסף. לא היה פה לחץ של קהל, חד משמעית". אז מה לא עבד אצל רן בן שמעון? "אין לי ספק שבן שמעון יצליח בכל מקום שיהיה. הוא מאמן מצוין. היו מאמנים גדולים בעולם שהלכו לקבוצות וזה לא הצליח?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully