וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין נפילות בבית

יריבת ישראל, יוון, אירחה את איטליה, וסיימה עימה ב-1:1. שוויץ גברה 0:1 על פינלנד, צרפת - אורוגוואי 0:0, ספרד-צ'ילה 0:3, הולנד-שבדיה 1:3

ביום רביעי עשרות נבחרות מרחבי העולם ערכו משחקי ידידות. שחקנים מאירופה, דרום אמריקה ואפריקה 'לקחו חופשה' מקבוצותיהם ונקבצו אט אט לארצם כדי לייצג את מדינתם. בעימות לטיני הביסה אלופת אירופה, ספרד, 0:3 את צ'ילה. במשחק יותר 'אירופי' גברה הולנד 1:3 על שבדיה, צרפת ואורוגוואי נפרדו בתיקו 0:0.

במקביל לנבחרת ישראל, שכבר סיימה את משחקה בתיקו 2:2 עם חוף השנהב, גם נבחרות אחרות מ'הבית הישראלי' ערכו משחקי ידידות. אף אחת מנבחרות הבית לא נוצחה. הנבחרת הבאה נגדה תשחק ישראל במרץ, יוון, סיימה בתיקו 1:1 מול אלופת העולם איטליה. שוייץ ואוטמאר היצפלד גברו 0:1 על פינלנד, מולדובה השיגה תיקו 1:1 מול ליטא ולוקסמבורג הפתיעה עם אותה תוצאה מול בלגיה.

יוון - איטליה 1:1

אלופת אירופה מודל 2004, שביזתה את עצמה ביורו הקודם, אירחה את אלופת העולם באתונה. הנבחרת מהבלקן חסרה מספר שחקני מפתח, כשאוטו ריהאגל רצה להצעיר את סגל הנבחרת. גם מרצ'לו ליפי נקט באותו קו, של הצערת הנבחרת, מה שגרם לאי זימונו המפתיע מאוד של אלסנדרו דל פיירו, קפטן יובנטוס, שחזר לכושר אדיר לאחרונה.

במשך 50 דקות לא הצליחה אף אחת מהנבחרות לכבוש את שער השנייה, אבל בתוך ארבע הדקות הבאות נפלו שני השערים היחידים במשחק. בדקה ה-50 היה זה חלוצה של באייר לברקוזן, היווני פאניס גקאס, שהעלה את נבחרתו ליתרון מפתיע על איטליה. אלא שכאמור, רק ארבע דקות חלפו ונגיחה של לוקה טוני מצאה את הרשת ואיזנה את התוצאה, אחרי מסירה של דניאלה דה רוסי מרומא.

נבחרת יוון, שמוליכה את 'הבית הישראלי', בית 2, במוקדמות גביע העולם בדרום אפריקה, יכולה לצאת מרוצה מהתוצאה מול אזורי החזקים. המשחק הרשמי הבא של יוון יהיה נגד נבחרת ישראל באצטדיון רמת גן, והיוונים נראים בכושר טוב.

שוויץ - פינלנד 0:1

הלך קשה, אבל הגיע בסופו של דבר. הנבחרת של אוטמר היצפלד לא השכילה למצוא את הרשת של יוסי יאסקליינן עד לדקה ה-84, אז עשה זאת המגן/קשר השמאלי רטו ציגלר. אלכסנדר פריי היה המחמיץ העיקרי עבור השוויצרים, שממשיכים להתאושש מהמפלה הביתי הצורבת מול לוקסמבורג לפני חודשיים.

במשחקים נוספים בהם נטלו חלק יריבות ישראל: לוקסמבורג נפרדה בתיקו 1:1 עם בלגיה. קווין מירלאס (23) העלה את הבלגים ליתרון, אבל מריו מונץ' (46) השווה. מולדובה סיימה בתיקו 1:1 עם ליטא. למולדובה כבש איגור בוגיוב (69), לליטא: מנטס סבנאס (72 בפנדל).

ספרד - צ'ילה 0:3

אלופת אירופה ממשיכה את רצף המשחקים ללא הפסד שלה. הנבחרת האדומה אירחה בקרב לטיני את צ'ילה (שתי הנבחרות לא נפגשו 15 שנים) באל מדריגל של ויאריאל, אחרי שלא שיחקה באצטדיון זה מאז 1999. גם מגרשה של הצוללת הצהובה האיר פניו לאדומה. צ'ילה הגיעה לאחר ניצחונה הגדול 0:1 על ארגנטינה במוקדמות הבית הדרום אמריקאי, שגרם במישרין או בעקיפין להתפטרותו של אלפיו באסילה.

צמד החלוצים הקטלניים של ספרד, דויד וייה ופרננדו טורס, כבשו את השערים הראשונים. וייה עשה זאת בפנדל שבע דקות לפני תום המחצית הראשונה. חלוצה של ליברפול, שנכנס כמחליף בדקה ה-56, כבש את השני של הנבחרת הכי מרתקת באירופה עשר דקות לאחר מכן. ארבע דקות לסיום הפך סנטי קאזורלה את ההפסד של צ'ילה לתבוסה.

הולנד - שבדיה 1:3

הנבחרת מארץ השפלה אירחה את הנבחרת מסקנדינביה ללא זלטאן איברהימוביץ' הקטלני, שקיבל מנוחה ממאמנו לארס לגרבאק. אצל הולנד חסר חלוץ אייאקס, קלאס יאן הונטלאר, ולפני המשחק אמר דירק קויט כי הוא ורובין ואן פרסי יכולים להחליף את הונטלאר כיאות, ואכן כך היה.

חלוצה המצוין של ארסנל, רובין ואן פרסי, כבש צמד (33 ו-48) כדי להעלות את האוראנג' ליתרון מבטיח. שלוש דקות אחרי השער השני של ההולנדי, צימק קים קאלסטרום את התוצאה והפיח את תקוותיהם של השבדים. אלא ששער בדקת הסיום של דירק קויט מיסמר את ניצחונה של הולנד.

צרפת - אורוגוואי 0:0

נבחרת הטריקולור הגיעה במצב לא קל למשחק נגד הנבחרת הדרום אמריקאית. המאמן ריימונד דומאנק אולי בנה על היכולת ההתקפית של חלוציו המצוינים, ניקולאס אנלקה, מלך שערי הליגה באנגליה, ותיירי הנרי, שעושה חיל בברצלונה, אבל צרפת שוב נכשלה בלכבוש. סטיב סבידאן, ההפתעה הגדולה מזימוניו של דומנאק לסגל, נכנס כמחליף במחצית השנייה. בפברואר מחכה לצרפת עוד משחק נגד דרום אמריקאית, הפעם נגד ארגנטינה. סבסטיאן אבראו נכנס בשורות אורוגוואי בדקה ה-69.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סרביה - בולגריה 1:6

סאבו מילוסביץ' בן ה-35 פרש מהמדים הלאומיים, במשחק הראשון והאחרון שלו בנבחרת סרביה. מילוסביץ' ייצג בעבר את יוגוסלביה ואת סרביה ומונטנגרו, אך לא היה בסגל מאז הפכה סרביה למדינה עצמאית ב-2006. חלוצה של האלופה הרוסית רובין קאזאן אמנם החמיץ פנדל בפתיחה, אך בהמשך כבש צמד (28 ו-34) ונפרד בחגיגיות מהקהל הביתי בבלגרד. יובאנוביץ' כבש גם כן פעמיים (9 ו-27), מיליאש (57) ולאזוביץ' (67) הוסיפו לתבוסה המוחצת. גאורגייב השווה זמנית לבולגרים של פלאמן מרקוב, אי שם בדקה ה-20.

דרום אפריקה - קמרון 2:3

לראשונה זה זמן רב, "האריות הבלתי ניתנים להכנעה" מנוצחים. דרום אפריקה פתחה בסערה, כשטקו מודיסה הבקיע לזכותה צמד בדקות 7 ו-24. דניאל קומה (28) וטצ'וי (36) החזירו את קמרון למשחק עוד לפני המחצית, אבל בדקה ה-81 היה זה ברנארד פארקר, המועמד להצטרף למכבי חיפה בינואר, שהעניק ניצחון למארחת של מונדיאל 2010.

* במשחק יחיד שנערך במסגרת מוקדמות גביע העולם גברה צ'כיה על סן מרינו 0:3. הנבחרת הזעירה שהפסידה עד כה את שלושת משחקיה, החזיקה מעמד מחצית שלמה, אך לאחריה הגיעו השערים של הצ'כים. רדוסלאב קובאץ' (47), זדנק פוספאץ' (53) ותומאס נסיד (83) כבשו.

משחקים נוספים:

סלובקיה - ליכטנשטיין 0:4
מארק האמסיק (43, 72), רוברט ויטק (75), רוברט יז (90)

אזרבייג'אן - אלבניה 1:1
לאזרבייג'אן: ברנימיר סובאסיץ' (4). לאלבניה: אליס בקיי (11)

מלטה - איסלנד 1:0
היידר הלגוסון (65)

מונטנגרו - מקדוניה 1:2
למונטנגרו: ואלרי דזודוביץ' (24), סטפן יובטיץ' (32 בפנדל). מקדוניה: גוראן פופוב (85)

קפרסין - בלארוס 1:2
לקפריסין: דמיטריס כריסטופי (29), אברהם (48). לבלארוס: לאוניד קובל (55)

אוקראינה - נורבגיה 0:1
ייבגני סלזניוב (26 בפנדל)

רומניה - גאורגיה 1:2
לרומניה: ציפריאן מאריצה (62), דורין גויאן (70), לגאורגיה: עותר מארטסבלאדזה (11)

דנמרק - וויילס 1:0
קרייג בלאמי (57)

סלובניה - בוסניה 4:3
לסלובניה: רוברט קורן (27), מילובייה נובקוביץ' (64 בפנדל ו-75). לבוסניה: ודאד איביסביץ' (2 ו-63), זבזדאן מיסימוביץ' (13), אדין דזקו (53)

אוסטריה - טורקיה 4:2
לאוסטריה: אנדראס הולצל (28 ו-53). לטורקיה: מהמט אורליו (37), טונצ'אי סאנלי (41, 47 ו-61)

צפון אירלנד - הונגריה 2:0
שאנדור תורגלה (57), זולטן גרה (71)

אירלנד - פולין 3:2
לפולין: מריוס לבנדובסקי (3), רוג'ר גררו (47), רוברט לבנדובסקי (89), לאירלנד: סטיבן האנט (88 פנדל), קית' אנדרוז (90).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully