וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הכדורסל האגדי פיט ניואל מת בגיל 93

היה חבר בהיכל התהילה של הכדורסל האמריקאי והוליך את מכללת קליפורניה לאליפות ב-1959 ואת נבחרת ארה"ב לזהב אולימפי כעבור שנה

מאמנה האגדי של אוניברסיטת קליפורניה, חבר היכל התהילה ואחד מאנשי הכדורסל הגדולים בכל הזמנים, פיט ניואל, מת אתמול (שני) בגיל 93. ניוול עבר ב-2005 ניתוח להסרת גידול סרטני בריאות ולא מת כתוצאה מגידול נוסף, אבל נחלש בשנה האחרונה מאוד.

ניואל אימן גם את קבוצות הכדורסל של USF ומישיגן סטייט ומאזנו עמד על 234 ניצחונות לעומת 123 הפסדים. הצלחתו הגדולה ביותר הייתה עם קאל, איתה הוא זכה בארבע אליפויות פאק 8 רצופות בשנים 1957-1960, כשב-1959 זוכה הקבוצה באליפות המכללות.

בנוסף הוליך המאמן את נבחרתה האולימפית של ארצות הברית למדליית זהב באולימפיאדת 1960. עוד לפני כן זכה עם USF בטורניר ה-NIT ועד היום הוא אחד משלושה מאמנים שזכו בשלושת התארים היוקרתיים הללו.

אחרי האולימפיאדה שמע ניואל לעצת רופאיו ופרש מאימון בגלל האפקט האמוציונלי הכרוך בעבודה הזו, אבל שימש בתפקידים שונים בקבוצות NBA כגון יוסטון רוקטס, גודלן סטייט ווריורס ולוס אנג'לס לייקרס.

כמו כן, ניואל שנחשב לאחד מאגדות הכדורסל הגדולות בתולדות ארצות הברית, ניהל מחנות אימון לשחקני פנים כשתחת ידיו עברו בין השאר קרים עבדול ג'באר, ביל וולטון, האקים אולג'ואן ושאקיל אוניל. המחנות הללו, שהיו פעילים ב-32 השנים האחרונות, לא הוקמו למטרות רווח ולא נגבה כסף מהמשתתפים בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully